שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון מגיב למתקפה החריפה של יו"ר הימין החדש נפתלי בנט, עליו ועל יו"ר כחול לבן, בני גנץ בגלל הוראות הפתיחה באש במבצע צוק איתן. בנט אמר הבוקר (ראשון) בתונכיותו של אראל סג"ל, כי חטיפתו של סגן הדר גולדין במבצע צוק איתן נגרמה בגלל הוראות פתיחה באש של גנץ כרמטכ"ל ויעלון כשר ביטחון. "כל הסיפור של הדר גולדין ז"ל, וזה בקושי סופר, נעשה תחת הוראות פתיחה באש נוראיות, שלחו אותם לטפל במנהרות, אבל לא לפתוח באש. אירוע החטיפה של הדר גולדין נבע מהוראות פתיחה באש שבני גנץ ובוגי הטילו על חיילי צה"ל".



עוד הוסיף בנט בנושא: "אני חושב שיש בעיה בדרגים הבכירים מזה 20 שנה, אנשים כמו בוגי, ובני גנץ שכולנו מכירים את חוסר הרצון העמוק שלו לחתור למגע, אלא לנתק מגע, לנתק מיהודה ושומרון, מעזה, מחיזבאללה. הרמטכ"ל ואלוף פיקוד צפון היו בוגי וגנץ בשנים שקדמו למלחמת לבנון שניתן לטילים להחליט. במשך 18 יום בצוק איתן הם גררו רגליים, פעולת מנע שאפשר היה לעשות בשלושה ימים, הם דחו ב-18 יום, והם הפציצו את הבתים שהיינו צריכים להשתמש בהם. כשיצאנו למבצע, הם רצו רק לסיים, לגמור עם זה". 

בוגי יעלון מגיב לדברי בנט


מספר שעות לאחר מכן הגיב יעלון בסרטון שפרסם, ובו אמר: "כמה אתה יכול לשקר, נפתלי בנט, ועל דם של חיילים? ככה התנהגת בצוק איתן באופן חסר אחריות, ככה אתה ממשיך בתקופה האחרונה, אתה חבר קבינט, גם מדליף מבפנים וגם יוצא נגד ההחלטות של כולם, שצריך לקחת עליהם אחריות קולקטיבית, וגם רוקד על דמם של חיילים. איך אתה חושב שתקנה ככה קולות בימין הממלכתי, על שקרים לא מבססים מנהיגות, תתבייש לך".



גם משפחת גולדין הגיבה דברי בנט ויעלון וכתבה בטוויטר: "בננו, הדר חטוף בעזה ומוחזק בידי חמאס, אנחנו לא מחפשים אשמים וועדות חקירה. אנחנו רוצים מנהיגים שייקחו אחריות ויחזירו את את הדר משדה הקרב הביתה. אנחנו דורשים מאישי הציבור שיהיו אמיצים, שיקחו אחריות ושיובילו את הפתרון להשבת הבנים. הגיע הזמן שתעשו יותר ודברו פחות".




כזכור, בין השניים שוררת איבה עוד מימי צוק איתן, לאחר שבנט מתח ביקורת על המדיניות של יעלון כשר הביטחון, בעקבות אי הטיפול במנהרות הטרור של חמאס. לפני חודשיים מתח בנט בראיון ביקורת על גנץ ויעלון ואמר כי "מבצע צוק איתן היה יכול להיות חמישה ימים במקום 50. מהרגע שהבאתי לקבינט את התוכנית להשמדת המנהרות גנץ ויעלון עשו הכל כדי לא לעשות זאת. רק תקופה ארוכה אחר כך יצאנו לפעולה להשמדת המנהרות. אם היו שומעים בקולם של גנץ ויעלון היינו מתעוררים לעשרות חטופים בעוטף עזה כי הם לא רצו להשמיד את המנהרות".



בנט הוסיף עוד לביקורתו נגד גנץ ואמר כי "התפיסה של גנץ היא תפיסה מסוכנת מאוד לביטחון מדינת ישראל. תפיסה של בת יענה. בסוריה אנחנו בתפיסה הפוכה לגמרי בשנים האחרונות. אני חושב שאם אנחנו חפצי חיים אנחנו צריכים לטפל באיומים מבעוד מועד".