יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, דחה היום (ראשון) את בקשת איחוד מפלגות הימין להקפיץ את חבר "עוצמה יהודית", איתמר בן גביר, למקום החמישי ברשימה במקומו של מיכאל בן ארי שנפסל ע"י בג"ץ. זאת, כיוון שלטענתו לוועדת הבחירות המרכזית אין סמכות להכריע בסוגיה. 



"לאחר שבחנתי את הבקשות ואת עמדת היועמ"ש ביחס אליהן", כתב מלצר, "ושמעתי את טענות באי-כוח המבקשים בדיון שהתקיים בפניי, מצאתי שאין בידי לקבל את הבקשות, שכן לא מצאתי כי יש מקור סמכות בדין בידי ועדת הבחירות, או בידי, כדי להתערב בסדר המועמדים ברשימת המועמדים שהוגשה".



עוד הוסיף, כי "החלטתי זו איינה נוגעת לטעמים הענייניים הכלולים בבקשות, אלא מתמקדת בסמכות להיענות לבקשות. אעיר עוד כי ככל שהייתי מוצא מקור סמכות לוועדת הבחירות, או לי כיו"ר הוועדה, להידרש לנושא, הייתי מביא את ההכרעה בבקשה גופה בפני מליאת ועדת הבחירות. עם זאת, לאחר שמצאתי שהבקשות אינן חוצות בדין הקיים אפילו את הפרוזדור - אין מקום להביאן בפני מליאת הוועדה". 



כזכור, בעקבות פסילת מועמדותו של מיכאל בן ארי, העביר בשבוע שעבר איחוד מפלגות הימין בקשה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, לעדכון הרשימה לבחירות. על פי המכתב, עליו חתומים יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ', מבקש האיחוד לשבץ את חברו של בן ארי למפלגה, עורך הדין איתמר בן גביר, כמספר חמש במקומו. 

"כידוע לך, ובאופן חריג ביותר, פסל בג"ץ את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי המוצב כיום במקום החמישי ברשימה", נכתב. "פסילה זו של מועמד מרשימה המורכבת ממספר מפלגות פוגעת פגיעה אנושה בייצוגה של מפלגת עוצמה יהודית בכנסת ועלולה להשפיע לרעה על תוצאת הבחירות, דבר שלא יעלה על הדעת".

לבקשה זו התנגד כאמור היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בחוות דעת שהגיש כתב היועמ"ש כי יש לדחות את הבקשה משום שהיא נוגדת את החוק.