ראש הממשלה בנימין נתניהו מקצר את ביקורו בוושינגטון בעקבות פגיעת הרקטה הבוקר (שני) בבית במושב משמרת. הוא ייפגש עם הנשיא טראמפ, אך לא ינאם בוועידת אייפא"ק. בהודעה שפרסם נתניהו אמר: "לפני דקות אחדות סיימתי שיחת עדכון והתייעצות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל. הייתה כאן התקפה נפשעת על מדינת ישראל ואנחנו נגיב בעוצמה. לאור האירועים הביטחוניים החלטתי לקצר את הביקור בארה"ב. בעוד שעות אחדות אפגש עם הנשיא טראמפ ומיד לאחר מכן אשוב לארץ כדי לנהל את הפעולות שלנו מקרוב".



שרת התרבות והספורט מירי רגב, אמרה כי "ארגוני הטרור בעזה לא מפרשים נכון את ישראל. אין פה בכלל שאלה של מי חזק יותר - התשובה מאוד ברורה, גם לטרוריסטים. כפי שראש הממשלה אמר: אנחנו נגיב בעוצמה נגד ההתקפה הנפשעת הבוקר. פינוי מפקדות הטרור לא יעזור להם הפעם. אנחנו נרדוף אותם בכל מקום. כפי שאני אומרת כבר במשך שנתיים, אנחנו חייבים לחזור למדיניות החיסולים הממוקדים. רק כשמנהיגי החמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ירגישו שהם נרדפים ונמצאים על הכוונת, הם יתחילו לפרש אותנו אחרת".

עוד קודם לכן קרא יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הנמצא גם הוא בוושינגטון, לראש הממשלה לחזור לארץ: "נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה בבית הפעם בשרון. המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים ובלתי נתפסת. מדובר בפשיטת רגל ביטחונית חמורה", כתב בטוויטר.



לדברי גנץ, "מי שאינו מגיב בתוקפנות וכוח ומשלם פרוטקשן לחמאס, מתייחס בביטול להתקפות על תושבי הדרום, וזילזל בהתקפה על ת"א מקבל כעת טילים על השרון. האם גם עכשיו תנוח דעתו עם הודעת חמאס על טעות או שיואיל סוף סוף להתרכז בביטחון אזרחי המדינה ולא בעיסוק בענייניו המשפטיים".



מספר 2 של גנץ, יאיר לפיד, והוסיף: "טיל על הבית של מירי תמנו בב"ש. ונתניהו לא הגיב. 500 טילים ופצמ״רים על ישובי עוטף עזה. ונתניהו לא הגיב.


שני טילי פאג׳ר על ת"א. ונתניהו לא הגיב. אני בעד מדיניות שקולה ואחראית, אבל זו לא מדיניות שקולה. נתניהו פשוט לא מגיב ובדרך ישראל איבדה את ההרתעה. אנחנו נדע להחזיר אותה".




יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, אמר כי "מדובר באירוע חמור מאוד שצריך לגבות מחיר כבד ביותר מהצד השני. החמאס אחראי על הירי ואין לאיש ממנהיגיו חסינות. כל הארגונים ברצועה הם ארגוני טרור וכך צריך להתייחס אליהם, כולל החזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים. האירוע הבוקר הוא תזכורת לכך שיש את האתגרים של החיים עצמם, את בעיות הביטחון השוטף, את הצורך לתת הגנה לכל אזרחי ישראל, את הכלכלה והחברה. אלה החיים עצמם. החיים של כל אחת ואחד מאיתנו".

שר הכלכלה אלי כהן אמר בראיון לתוכנית 'לא דופקת חשבון" עם ליאת רון ב-104.5FM כי: "מי שנתן הוראה לירות על מדינת ישראל הוא בן מוות. ראשי החמאס והג'יהאד ישלמו מחיר על ירי הרקטה וצריך להגיב במלוא העוצמה". השר כהן הוסיף כי ישנה היערכות צבאית עוד בטרם חזרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מביקורו בארצות הברית.

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הגיע הבוקר לזירת הפגיעה יחד עם מספר 2 שלו, טל רוסו ועם ח"כ עמר בר לב. גבאי אמר כי "נתניהו מחזיר אותנו לשנות ה-50. הסיפור הוא 10 שנים של אין מדיניו. כשנתניהו מסביר שהטילים היו טעות אז זה מה שחמאס מבין, שזה בסדר. צריך להכות בטרור וביד השנייה לנרמל את עזה. ראש ממשלה של 10 שנים היה צריך להוביל תוכנית ולבצע אותה ולא להתעסק במזוודות כסף".
טל רוסו: "הצבא צריך להכין תגובה לאירוע הזה ולא רק לזה. חווים את זה לילה לילה בעוטף עזה. חייבים ביד אחת להכות בחמאס ולהגיב בצורה כזו שתהיה תגובה יותר מפעמים קודמות. להגיב חזק זה לא דווקא מיידית. חייבים תוכניות לטווח ארוך. צריך להגיב חזק אבל לא רק בגלל זה, אלא בגלל מה שקורה בעוטף. צריך מדיניות. עוד מעט ייגמר להם הכסף שהם קיבלו".

נתניהו חוטף גם מימין


יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר כי ״הכתובת הייתה על הקיר. כל בר דעת הבין שאנחנו עומדים בפני הסלמה חמורה עם החמאס. עוד אתמול בבוקר הוצאתי מכתב בהול ליו״ר ועדת חוץ וביטחון בדרישה לכנס את הוועדה לישיבת חירום. אי אפשר לתעתע יותר באזרחי ישראל ולספר שגם הטיל הזה שוגר בטעות. אי אפשר להבליג על המהומות האלימות והקשות שהתרחשו במהלך סופ״ש ואי אפשר להבליג על פציעתו של קצין שב״ס על ידי אסירי חמאס. המדיניות התבוסתנית של הממשלה המנסה בכסף רב לקנות מעט שקט בדרום לפני הבחירות ולהקריב את ביטחונם של אזרחי ישראל אחרי הבחירות- זו פשיטת רגל מוסרית וביטחונית. אני קורא לממשלה להודיע על עצירה מיידית של תשלומי הפרוטקשן, ביטול  כל המחוות שנעשו והפסקת כל המגעים עם ארגון הטרור. כשהתפטרתי מתפקיד שר הביטחון, הזהרתי מפני המדיניות השגויה שאימץ הקבינט ועל אובדן ההרתעה הישראלית. הגיע הזמן לאמץ מדיניות אחרת, זו שהצעתי מלכתחילה".



משה פייגלין, יו״ר מפלגת זהות, אמר כי ״כל הצמרת המדינית-ביטחונית: נתניהו, יעלון וגנץ, שהובילה את צה"ל לתבוסה המפוארת בצוק איתן, ולשיתוק נוכח 500 טילים שנורו על באר שבע והדרום, כל הצמרת הזו, המתגוששת עכשיו על הנהגת המדינה - אחראית לכך שילדי השרון הפכו לבני הערובה של עזה".



יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', קרא לראש הממשלה להישאר בארצות הברית: אני "קורא לנתניהו להמשיך בשליחותו המדינית החשובה בארה"ב ובשום אופן לא לבטל אותה ולשוב ארצה, אלא אם הוא מחליט סוף סוף לכסח לחמאס את הצורה בלי מעצורים. לכנס התייעצות דמה ביטחונית ואז להורות לצה"ל לתקוף כמה דיונות חול (של חמאס!) אפשר גם בשלט רחוק".




מהימין החדש נמסר כי "ההרתעה הישראלית קרסה, וצריך לומר ביושר: נתניהו נכשל מול החמאס. שחרורי המחבלים, הפחד מלהרוס בתי מחבלים, ההבלגה מול הטילים לדרום - כל אלה הביאו את חמאס להפסיק לפחד מישראל. נתניהו ראש ממשלה טוב ושר ביטחון כושל, שתחת כהונתו מינה לשרי ביטחון את ברק, בוגי וליברמן ואת עצמו - וכולם נכשלו. הגיע הזמן למנות את בנט לשר הביטחון כדי לנצח את חמאס".