ירי הטיל הבוקר (שני) לעבר מושב משמרת, גיוס הכוחות המוגבר והאפשרות של פעולה צבאית נרחבת בדרום עשויים להעלות על הפרק אפשרות של דחיית הבחירות שנקבעו ל-9 באפריל. הראשון להתייחס היום לאפשרות כזאת, היה יו"ר ועדת החץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר. הוא אמר בראיון בגל"צ כי "אם יהיה צורך - הדרג המדיני והבטחוני יחליט על יציאה לפעולה ב'מועד אופטימלי', שיגזר משורה של שיקולים שמועד הבחירות לא יהיה חלק מהם".
לדבריו בראיון, אם המערכת המדינית והביטחונית יחליטו שהמועד האופטימלי הוא 8 לאפריל, אז אני חושב שהדרג המדיני לא יהססו ללכת למהלך כזה גם אם משמעותו לדחות את הבחירות. בלשכתו הבהירו כי דיכטר לא קרא או לא הציע לדחות את הבחירות אלא אמר שפעולה צבאית, אם תדרש, תקבע על פי העיתוי האופטימלי לכך הנובע משורה של שיקולים ענייניים.
יצוין כי בהיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל, כבר אירעו שני מקרים בהם בחירות נדחו בגין מלחמה. בהכרזת העצמאות נקבע כי השלטונות הנבחרים של המדינה והחוקה ייכונו לא יאוחר מ-1 באוקטובר 1948 אך בשל פרוץ מלחמת השחרור לא ניתן היה לעמוד בלוח הזמנים והבחירות לאספה המכוננת, לימים הכנסת הראשונה, נערכו בינואר 1949. כך קרה גם בבחירות לכנסת השמינית, שנדחו מה-30 באוקטובר 1973 לסוף דצמבר באותה השנה, בגלל מלחמת יום הכיפורים. 

לצורך דחיית הבחירות, חוקקה הכנסת חוק מיוחד שהאריך את תקופת כהונתה בחודשיים. גם בבחירות 2008 היה סימן שאלה לגבי מועד עריכת הבחירות, בשל מבצע עופרת יצוקה שהחל זמן קצר לפני הבחירות. המבצע החל ב-27 בדצמבר 2008, כאשר המועד המתוכנן לבחירות היה 10 לפברואר 2009. בסופו של דבר המבצע הסתיים ב-18 בינואר 2009 והבחירות נערכו במועדן.
דובר ועדת הבחירות המרכזית גיורא פורדס אמר היום לשאלת "מעריב אונליין" כי "כדי לדחות את מועד הבחירות יש צורך שהחוק להארכת כהונתה של הכנסת הנוכחית יתקבל ברוב מיוחד של שמונים חברי כנסת, והתנאי האחר הוא נסיבות מיוחדות וקיצוניות דוגמת מלחמה". כאמור נקבע כי הדרישה לקונצנזוס נרחב בכנסת חשובה כדי שההכרעה בעניין כה מהותי לדמוקרטיה כמו מועד הבחירות לא תושפע משיקולים מפלגתיים או אישיים צרים.
בכל מקרה, הסוגייה טרם הגיע לפתחם של מקבלי ההכרעות והיא תלויה כמובן בשאלה כיצד צה"ל יגיב על ירי הטיל לעבר מושב משמרת והאם הפעולה תדרדר למבצע צבאי רחב היקף שיביא לגיוס מילואים, לפינוי ישובים ולהכנסת אזורים נרחבים בארץ למקלטים ולחדרים ממוגנים במקרה של ירי טילים אל העורף.