הבחירות אמנם יתקיימו עוד פחות משבועיים, אבל ישנם ישראלים שכבר מחר ייגשו לקלפי להצביע, אלה הנציגים הישראליים הרשמיים של מדינת ישראל בחו"ל. מחר (28.3) תיערך ההצבעה לבחירות לכנסת ה-21 בנציגויות הדיפלומטיות הישראליות ברחבי העולם, בהן ישתתפו עובדי מדינת ישראל ונציגי המוסדות הלאומיים המשרתים בחו"ל (קרן היסוד, הסוכנות היהודית ועוד). בבחירות אלו ישנם כ-5137 ישראלים בעלי זכות בחירה, שיצביעו ב-96 נציגויות ישראל ברחבי העולם הפרוסות על פני 77 מדינות.



הראשונים להצביע יהיו נציגי ישראל בשגרירות בוולינגטון, בירת ניו זילנד, שיצביעו כבר היום (27.3) ב-22:00 (שעון ישראל), ומיד אחריהם יצביעו עובדי השגרירות בקנברה, אוסטרליה. ההצבעה תסתיים בנציגות ישראל בסן פרנסיסקו בחוף המערבי של ארה"ב ביום שישי בשעה 07:00 בבוקר (שעון ישראל). הקלפי הגדולה ביותר תוצב בקונסוליה הישראלית בניו יורק, שם צפויים להצביע 730 בעלי זכות בחירה.



"מי שהוא בעל זכות הצבעה יכול להצביע בכל אחת מהנציגויות הפקודות ברחבי העולם כך שזה אפילו יותר נוח מאשר בארץ בה כל אדם צריך להצביע בקלפי אליה הוא משוייך. אומר השגריר יצחק בחמן, מנהל הבחירות מטעם משרד החוץ "האופן שבו הבחירות מתנהלות שונה במקצת ממה שקורה בארץ. במקום פתקים של כל המפלגות, הנציגים הישראליים בחו"ל מקבלים פתק לבן ועליו הם צריכים לכתוב את האותיות של המפלגה לה הם רוצים להצביע. הם מקבלים הנחיות ברורות כיצד לעשות זאת מבעוד מועד. זה מייתר את הצורך לשני פתקים של המפלגות לכל נקודה בעולם"



בכל נציגות ישנה וועדת בחירות מקומית בראשות הקונסול הישראלי. משרד החוץ מפעיל את חדר המצב במתכונת מיוחדת ביום הבחירות לניהול וביצוע בקרה על תהליך הבחירות.