השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני זאב אלקין אמר הבוקר (רביעי) ב-103FM כי אם לחבר בקבינט יש ביקורת על הממשלה הוא צריך להתפטר ממנה, בהתייחסות מרומזת לשר נפתלי בנט. בראיון לתוכניתה של אילה חסון, השר אלקין התייחס גם לראשי מפלגת כחול לבן וכינה את דבריהם על ראש הממשלה בנימין נתניהו "הזויים".  
 
"תוך כדי לחימה, שעוד לא נגמרה, חברי קבינט יוצאים ומדברים בכלי התקשורת - זה דבר חמור ובעייתי", אמר אלקין. "הייתי יו"ר ועדת חוץ וביטחון במהלך צוק איתן והייתי חשוף לכל החומרים אליהם חשופים שר הביטחון וראש הממשלה ואני יכול לומר שרואים את הנזק. אנחנו במצב אבסורדי בו חבר בקבינט שנושא באחריות הקולקטיבית עוסק בלתקוף את המערכת. הוא תמיד יכול להתפטר כמו שליברמן עשה. להישאר ולתקוף ברדיו זה לא ראוי בעיני. אסור להפוך את הביטחון למשהו שבאמצעותו עושים פוליטיקה. זה רע ועושה נזק גדול מאוד".
אלקין התייחס לשיח במערכת הבחירות הנוכחית. "פעם הייתה מסורת שכשיורים כלפי חוץ לא יורים גם כלפי פנים, במערכת הבחירות הזו כולם השתגעו", אמר. "יש כרגע מצב מתגלגל ברצועת עזה. זה יפה שיש בחירות במדינת ישראל אבל פעם כשתקפו את מדינת ישראל הפוליטיקה זזה הצידה. עכשיו יורים בתוך הנגמ"ש הפנימי של המדינה. במערכת הבחירות הללו קורים דברים שלא קרו אי פעם. קראו לנתניהו בוגד, לא המפגינים מכיכר ציון אלא אנשים שמתיימרים להיות ראשי ממשלה".

 


"גנץ אמר על נתניהו שאם הוא היה יכול הוא היה רוצח אותו, הוא עשה קנוניה עם הרוסים נגדו. אלה דברים הזויים", הוסיף השר. "אמנם מפגינים קראו לרבין בוגד אך אי פעם פוליטיקאי קרא לו בוגד? תקפו את נתניהו על כך שהוא רק שמע את הקריאות בכיכר ציון ולא קם נגדן. כאן מדובר בפוליטיקאים בכירים. אלו דברים שלא היו. יש כאן שאלה של יכולת של מועמד לראשות הממשלה לשמור על קור רוח. מדובר בקמפיין בחירות ולא במלחמה".
"הגישה של 'הכל רק לא נתניהו' לא עובדת", אמר אלקין. "יש מפלגה בה כל הכוחות התחברו ביחד כנגד ראש הממשלה ומובילים את גוש השמאל אך כשמדברים איתם על כל נושא אחר הם אומרים דבר והיפוכו".
זאב אלקין. צילום: פלאש 90
זאב אלקין. צילום: פלאש 90