יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, סירב הבוקר (חמישי) להתייחס לטענות כחול לבן כי התבצעו האזנות סתר במטה המפלגה, וכי הרוסים פרצו לטלפון של היו"ר בני גנץ. בראיון לתוכניתם של קרו מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל, אמר מלצר כי הוא אינו יכול לאשר שארעה התערבות זרה בבחירות 2019, אך הוסיף כי הוא נעזר בנושא בגורמי הביטחון.
 
"בעקבות לקחים של פעילות במקומות אחרים בעולם הפקנו לקחים ונערכנו שזה לא יקרה. בגלל זה עשינו את כל המאמצים, כל הנושא של פעילות זרה אני לא רוצה להיכנס. אני לא רוצה לפרט, זה לא אומר שהייתה פעילות כזאת", אמר מלצר. 
"בכל הפעילויות הזרות אני נעזרתי בכל גורמי הביטחון שנרתמו לפעילות הזאת, ושוב, אחרי הבחירות אני צריך לעשות הפקת לקחים", אמר השופט. "אחת מההמלצות תהיה לשכלל את הכלים  של יו"ר ועדת הבחירות בנושאים האלה. אין לי את הכלים, לכן נעזרתי ונעניתי מכל גורמי הביטחון שפעלו בהתאם למתחייב".


האקר, אילוסטרציה. צילום: אינג אימג'
האקר, אילוסטרציה. צילום: אינג אימג'

 
מלצר אמר כי עד כה לא התקבלה עתירה בנושא מכחול לבן. "אני לא בגדר של להמליץ אני יכול לפעול רק לפי עתירה במישור המשפטי", אמר. "הוגשו עד עכשיו יותר עתירות מבשנים קודמות, אבל אני לא יכול לפעול מיוזמתי. אחת מהמלצותיי תהיה לפעול מיוזמה שלי. לגבי המעורבות הזרה, אל תפרשו את חוסר הרצון שלי להתחייב הן לכן והן ללאו. הייתה הרבה פעילות אנונימית ברשת, במגבלות החוק החלתי על הרשתות ואסרתי פעילות אנונימית".

"זה לא רק עניין של מציקים, אם יש פעילות זרה היא על ידי רובוטים או בצורה אנונימית. לפני חודש קראתי לציבור לא להעביר הודעות אנונימיות ולהתריע, כי אם ננקה את השטח המקומי יהיה יותר קל לרשויות הביטחון לעלות על התערבות זרה", הוסיף יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. 

"הסדרתי עם כל החברות הסלולריות פרוצדורה של הודעה והסרה. שחייב להיות גילוי מי הפונה אין יותר אנונימיות", אמר. "עשו כביכול משאל אנונימי ולא כללו מספר מפלגות שלפי סקרים אחרים מתנדנדות על אחוז החסימה. כששולחים מסרונים אנונימיים כאלה. אפשר לאכוף את זה".

"לא לכרסם ברשות השופטת"
 
כשנשאל על פסילתו של חבר עוצמה יהודית מיכאל בן ארי, והאם נעשתה איפה ואיפה, השיב: "בג"ץ החליט מה שהחליט, הנימוקים עוד לא פורסמו. רק שתבינו החומר שהיה מול ביהמ"ש ומולי היה באורך 1,000 עמודים. אי אפשר לפרסם תוך 48 שעות לפרסם נימוקים. אמרתי שמי שרוצה לכלול גם התבטאויות, מעבר לזה אל תשאלו אותי. צריך לרחוש כבוד לרשות השופטת מאחר שלא התפרסמו נימוקים. מותר לבקר את בימה"ש אבל בנימוס".

"אפשר להציע שינויים לחוק, אבל מי שקורא לכרסם ברשות השופטת זה לא מתיישב עם תפיסה דמוקרטית ומקומות שאנו רוצים להשתייך להם ולהיות אור לגויים בהם", אמר השופט. "בוועדת הבחירות שומעים ראיות מה שאי אפשר בבג"ץ אני מדריך לשקול את הדברים בדיונים האחרונים בעקבות שמיעת הראיות נציגים שינו את דעתם". 
השופט מלצר הסביר כי תוצאות האמת יפורסמו באיחור הפעם. "בגלל שהפעם יש יותר רשימות זה השיא אף פעם לא היה כזה גדול, נקודה שנייה ככל שהמצב הנוכחי יימשך יהיו הרבה יותר קולות ממגויסים, וזה מצריך בדיקה כפולה. בגלל ריבוי הרשימות משקל כל ועדת קלפי הוא פי 2. כתוצאה מזה יכול להיות שבעבר בבוקר היו אינדיקציות ראשונות זה כנראה יידחה ב3-4 שעות הפעם", סיכם.