מאגפים משמאל: בכירי מפלגת העבודה יצאו בימים האחרונים, פחות משבועיים לפני הבחירות, בקמפיין המנסה למשוך חזרה מצביעי כחול לבן לבייס השמאלי. יו"ר המפלגה אבי גבאי אמר הבוקר (שבת) באירוע שבת תרבות ברמת גן כי: "הקול הכי בטוח לחילופי שלטון הוא קול למפלגת העבודה". מנגד, מקום 5 ברשימה, שלי יחימוביץ' קראה לביטול הרוטציה באירוע שבת תרבות ברמת השרון: "ברגע שגנץ יהיה המועמד לראשות הממשלה, הם יקבלו 3-2 מנדטים נוספים מהימין".
גבאי הוסיף: "הקול הכי בטוח לחילופי שלטון הוא קול למפלגת העבודה. כל קול שהולך לכחול לבן יכול לשבת בממשלת נתניהו. לפיד הקים את ממשלת נתניהו ב-2013 והוא יעשה זאת שוב ב-2019. לכן, ההצבעה הכי בטוחה לשינוי היא הצבעה לעבודה. אנחנו המפלגה היחידה שבאופן עקבי מתחייבת לשינוי שלטוני ושלא תשב עם נתניהו. מי שמאמין במפלגת העבודה, בדרך שלנו, בנבחרת המצוינת שלנו, צריך להצביע לעבודה. איש לא הצטער על שהלך עם האמת שלו".
יו"ר העבודה המשיך לתקוף: "התפקיד של המיזם הפוליטי שנקרא כחול לבן הוא להביא קולות מימין כדי להחליף את נתניהו. במקום זה הם עסוקים בלהביא את הקולות של העבודה. שיחפשו את המנדטים שלהם בתוך גוש הימין".

גבאי גם הביע תמיכה ביו"ר כחול לבן, בני גנץ: "יש לי הערכה רבה לגנץ. הוא איש ראוי וטוב שהוא נכנס לפוליטיקה. אני מתקומם על הקמפיין המכוער נגדו. קמפיין שמוביל ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום". 

"מוטב שיוותרו על הרוטציה". צילום: פלאש 90
שלי יחימוביץ' הפצירה באירוע שבתרבות ברמת השרון בראשי כחול לבן שיחשבו שנית על רעיון הרוטציה: "אני מעריכה ואני לא רק מעריכה, אני גם יודעת, שברגע שהם יודיעו שהם מוותרים על הרוטציה, וגנץ הוא המועמד לראשות הממשלה, ולא בהסכם רוטציה, הם מקבלים תוספת של 3-2 מנדטים מהימין הרך, ולכן אני חושבת שאם באמת כל כך חשוב כל מנדט, כפי שהם מציגים את זה אז מוטב שהם יוותרו על הרוטציה ויקבלו את אותם 3-2 מנדטים נוספים מהימין, ולא מתוך השמאל מרכז. אני חושבת שזה יהיה רעיון מאוד טוב, אני חושבת שזה יראה תוצאה חיובית מיד בסקרים. אני לא חושבת, אני יודעת".