עם כניסת הבחירות אצלנו לישורת האחרונה, החליטו עורכי התוכנית "מאחורי החומה" בערוץ אל־מיאדין הלבנוני, העוסקת בנעשה בישראל, לשדרה פעמיים בשבוע במקום פעם אחת. זה אולי מעיד על רמת העניין של השכנים מצפון במה שמתרחש כאן. 
 
את התוכנית מגישה מאיה ריזק, והאורח הקבוע בה הוא ד"ר עבאס איסמעיל, מומחה לישראל העוקב מקרוב אחר ההתרחשויות בארץ. התוכנית מציגה את הסקרים האחרונים בעיתונים ובערוצי הטלוויזיה השונים וקטעים מנאומים של פוליטיקאים ישראלים, כולל "דיר באלק יא הנייה" של שר החינוך ומנהיג הימין החדש נפתלי בנט, וחופרת בתיק הצוללות עם כתבת רקע שכוללת קטעים נבחרים מערוצי הטלוויזיה הישראליים, כולל דברי הפרשנים. "מפלגתו של בני גנץ, כחול לבן, הולכת חזק על התיק הזה", מסביר הפרשן ותוהה: "מה שמוזר הוא שאיך נתניהו, שמינה את גנץ לרמטכ"ל, מאשים אותו בכך שהוא חולה נפש? הבחירות האלה ירדו לשפל חסר תקדים". 
 
איסמעיל מספר לצופים שנתניהו נחשב לנואם בחסד, ואילו גנץ עדיין לא מקצועי בתחום. הוא אף משווה אותו לראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, שלא הרבה לדבר. הוא מסביר לצופיו על אחוז החסימה, על הגושים שאמורים להרכיב את הממשלה הבאה וגם על הסכם העודפים. התוכנית סוקרת גם איורים נבחרים מהעיתונים הארציים, ומסבירים למיליוני הצופים הערבים ברחבי העולם מה עומד מאחוריהם.

ד"ר עבאס איסמעיל, פרשן לענייני ישראל. צילום מסך
ד"ר עבאס איסמעיל, פרשן לענייני ישראל. צילום מסך

 

מדי פעם מרואיינים בלייב אישי ציבור ערביים מישראל, ואף שודרה כתבה מהרחוב הערבי של העיתונאית הנאא מחאמיד, כתבת הערוץ בישראל. אחד המרואיינים הבולטים היה יו"ר רע"מ, ד"ר עבאס מנסור. "אנחנו לא קוראים למצביעים שלנו להצביע עבור העבודה או גנץ. אני קורא להם הצביעו למפלגות הערביות, כדי להיפטר מהפרויקט הימני הפאשיסטי הקיצוני הזה", אמר עבאס. למרות שהסקרים מנבאים למפלגתו כארבעה מנדטים, הוא מאמין שישיג עם שותפיו מבל"ד שבעה.
 
יו"ר חד"ש ח"כ איימן עודה אמר לערוץ כי "נתניהו ייסד את הרפובליקה השנייה של ישראל, אחרי בן־גוריון, שאומרת שהבסיס הוא להשתלט על יותר שטחי אדמה, כולל שטחים בגדה המערבית, וכן להשתלט על מוסדות המדינה העמוקים ולהסית נגד הערבים בישראל. כל ראשי הממשלה, כולל בן־גוריון ושרון, לא הגיעו לרבע משיעור ההסתה שלו נגד הציבור הערבי, שנותר במולדתו". 

סקר מעריב בערוץ אל מיאדין. צילום מסך
סקר מעריב בערוץ אל מיאדין. צילום מסך
 
בתוכנית קודמת התייחס להכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הכרתו בריבונות ישראל על הגולן. בנוסף רואיינו בתוכנית יו"ר תע"ל ח"כ אחמד טיבי, יו"ר בל"ד החדש מטאנס שחאדה, ח"כ עאידה תומא־סלימאן וח"כ סעיד אל־חרומי, שדיבר בין היתר על הריסות הבתים בנגב.
 

התוכנית משודרת בשעת פריים טיים, ובפרומו שלה היא מוצגת כ"חלון אל הפנים ישראלי, המביאה את הסוגיות הישראליות הפוליטיות, הכלכליות, החברתיות והאסטרטגיות. אנחנו עוקבים אחר התקשורת הישראלית, ומביאים את הנושאים הבולטים המתייחסים לישראלים, וכן לפלסטינים – בעלי האדמה".