שרת המשפטים איילת שקד הודיעה היום (שני) כי תבטל את המהפכה החוקתית של אהרן ברק בכנסת הבאה. "בממשלה הבאה, נדרוש בהסכמים הקואליציוניים, שכל המפלגות יתמכו ביוזמות שלי בתחום המשפטי, בדיוק כפי שנתניהו קיבל בקדנציה האחרונה בתחום התקשורתי. ועל כן, אני אומרת כאן בצורה ברורה: בארבע השנים הבאות שלי כשרת המשפטים, אבטל את המהפכה החוקתית של אהרן ברק", אמרה שקד בכנס של ראשי המועצות אזוריות וסגניהם שנערך במלון יערות הכרמל.



"ב- 30 השנים האחרונות הוביל אהרן ברק הפיכה", אמרה שרת המשפטים. "הוא נטל לבג״ץ סמכויות שאף אחד לא העניק לו. המהפכה החוקתית של אהרן ברק שיתקה בהדרגה את מערכות הממשל בישראל. שרים פוחדים לקבל החלטות. יועצים משפטיים שולטים בממשלה. מדינת ישראל תקועה ונבוכה. "בארבע השנים האחרונות קידמתי מהפיכת נגד באמצעות מינוי שופטים מרוסנים הרבה יותר. וכעת, הגיע הזמן להשלים את המלאכה". 
"בממשלה הבאה, נדרוש בהסכמים הקואליציוניים, שכל המפלגות יתמכו ביוזמות שלי בתחום המשפטי, בדיוק כפי שנתניהו קיבל בקדנציה האחרונה בתחום התקשורתי", הוסיפה שקד. 

חברת הכנסת יעל גרמן והמועמדת מטעם כחול לבן לכנסת, אמרה התגובה: ״הרפורמות המשפטיות של השרה שקד, הן ניסיון פוטש אידיאולוגי של מיעוט על הרוב שגדל על עקרונות מגילת העצמאות. מי היא, המייצגת 6% בלבד מהעם, שתקבע לרוב לסטות מעקרונות השיוויון והחופש לאורם גדלנו וחונכנו מאז הקמתה של מדינת ישראל".

ח״כ מרב מיכאלי (העבודה) בתגובה לשקד: "למען הסר ספק, מותר ורצוי לנהל דיון על מערכת המשפט שלנו. אבל הבושם הפשיסטי של שקד לא מעוניין בדיון אלא בכח בלתי מוגבל, שמחייב את ריסוק  מערכת המשפט בישראל. הבחירות האלו הן על עתיד הדמוקרטיה בישראל מול הפשיזם של שקד. רק קול למפלגת העבודה הוא קול בטוח לדמוקרטיה"


כזכור, שקד הציגה לפני שבועיים את "תוכנית 100 הימים" שלה לשינויים בבית המשפט העליון, וספגה ביקורת נוקבת משמאל. היא חשפה את "תוכנית 100 הימים" שלה, אם תמונה שוב לשרת המשפטים. בדברים שנשאה בכנס "ישראל 2050" של התאחדות הסטודנטים הארצית בירושלים, היא אמרה שבכוונתה לבטל את הוועדה למינוי שופטים לבית המשפט העליון, לקיים שימוע ציבורי לשופטי עליון, להעביר את פסקת ההתגברות במתכונתה המלאה, לאפשר לשר לייצג עצמו בבית המשפט ולהעביר את חוק היועצים המשפטיים. "בג"ץ ביצע הפיכה, בחירות הפכו כמעט לחסרות משמעות, את העם החליף 'הציבור הנאור'", אמרה שקד בהצגת תוכניתה.