סערת הבוטים שמציפה את המערכת הפוליטית משעות הבוקר, ופורסמה בהרחבה גם בניו יורק טיימס, גרמה לצדדים לצאת (שוב) למלחמת חורמה על האמיתות של הפרסום. בעוד שבליכוד טוענים כי מדובר ב"פייק ניוז" וכבר הוציאו סרטון תגובה, פנתה "כחול לבן" לוועדת הבחירות על מנת לבדוק את המצב.


יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס לפרסומים היום במסיבת עיתונאים של מפלגתו, תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו וטען כי הוא מפעיל "טרור תודעתי על אזרחי ישראל". "נתניהו הולך להפסיד", אמר גנץ, "נתניהו לחוץ, הוא יודע יותר טוב מכל אדם כי הוא יפסיד את הבחירות הקרובות התחקירים מגלים שיש פה טרור תודעתי על אזרחי המדינה. אזרחי המדינה מוצפים במסרים ובפייק ניוז ברשת".
 
"נתניהו לא בוחל בשקרים, במניפולציות, אין כאן מקריות. ההדלפות הביטחוניות מהקבינטים השונים מצטרפים לשקר הגדול. מי שמדליף מאירועים סודיים, לא יהסס לפרסם פייק ניוז כשרק קצה הקרחון נחשף. יש כאן מערך שלם שמומן בכסף גדול. הדבר הזה מחייב חקירה. בפעם הראשונה זה סרטון עם קברים של חללי צה"ל, בפעם השנייה טוענים שזה שטות שפגעו באברמוביץ' ובנכי צה"ל, בפעמים הבאות זאת הופכת להיות תעשיית שקרים ורעל. יותר ויותר ישראלים לא מאמינים לא כבר. בית הקלפים של נתניהו הולך וקורס".
 
"קיבלתי החלטות קשות ועמדתי בלחצים, אני לא מודאג. מעניין מה יבוא עליי בהמשך. הוא יכול ללכלך עליי כמה שהוא רוצה. אני נחוש והולך לנצח. לאחר 13 שנות שלטון, אני דואג למדינת ישראל. דואג למדינה כי נתניהו קם בבוקר ולא חושב על הבריאות והחינוך, התחבורה או עליכם, כי אתם לא מטרידים אותו. הוא חושב על עצמו. איזה מהלך לעשות בשביל עוד קטע, עוד סיבוב בקמפיין, העיקר להמשיך. אחרי 13 שנות שלטון נתניהו מתברבר ויורד עמוק. אין לו גבולות. אין לו בלמים ואין לו את הציבור הישראלי. אני מסתובב כל הזמן, רואה ופוגש. אני לא לבד. אנחנו לא לבד. אנחנו כאן כדי להגיד חלאס ביבי".

גנץ נשאל האם מפלגתו לא עושה שימוש בפייקים ובוטים וענה: "שמנו פיסקה אתית, שלא הולכים למקומות נמוכים, לתקיפה אישית שתפצל את החברה הישראלית. אנחנו מבינים את זה, אפשר גם להביך, אבל לכל דבר יש גבול, והוא נחצה מזמן".
 

לפיד: "נתניהו שומר את השקרים הגדולים לשבוע האחרון"

מספר 2 במפלגה, יאיר לפיד, אמר בדבריו: "אצלנו ראש הממשלה הוא הטרול הראשי. אני לא רוצה לחיות בטורקיה, צריך לחקור את הרשת הזאת. מיקי לוי הגיש היום תלונה במשטרה כדי שתחקור את מקורות המימון. תלונה הוגשה ליועמ"ש כדי שיפעלו לסגור אותה. זה פלילי ומסוכן. כל אזרח ישראלי צריך לדעת - ביבי מנסה לשחק לכם בראש". 

צילום: אלוני מור
 
עוד הוסיף: "תהיו עירניים, אני מכיר את נתניהו כמו את כף ידי, הוא שומר את השקרים הגדולים לשבוע האחרון. זה יישמע לכם מקצועי ואמין, כי נתניהו אומר, אבל אל תאמינו. אל תאמינו לאף מילה. תחקרו ואל תתנו שיחקרו אתכם. יש לכם בחירה, או לשלוח אותו הביתה אחרי 13 שנה, או שיישאר עם תעשיית השקרים".

אשכנזי: "קראתי את הטקסטים הבוקר והזדעזעתי"

מספר 4 ברשימה, גבי אשכנזי, אמר: "קראתי את הטקסטים הבוקר והזדעזעתי, והמחשבה שהייתה בראשי היא מה שעושים לחיילי צה"ל. חלקם עכשיו במילואים, חלקם בעוטף עזה. חשבתי מה היה אומר מישה ארנס, יצחק רבין, שמיר, בגין, גם ראשי ממשלות וגם שרי ביטחון. חשבתי שיש לו קווים אדומים, והתבדיתי. שמעתי אותו קורא לנו אתמול להתנהל בממלכתיות. ראש הממשלה צריך לצאת בקולו ולהגיד מילים פוצעות ומעצבות נשיאות. הוא פוגע בצבא עצמו ובתפקיד הרמטכ"ל. נוכח ההדלפות, אני רק חושב מה עובר על ראש מל"ל או הרמטכ"ל שצריכים להעביר שם מבצע או סקירה. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם זה היה הקבינט בזמן התקיפה של הכור הסורי ב-2007, צריך שזה יתנהל אחרת, ואנחנו נדאג לזה".

צילום: אלוני מור


בתגובה לפניית כחול לבן הודיע היועץ המשפטי של הוועדה למפלגה כי לא תתאפשר חקירה של הנושא עד להגשת עתירה משפטית. ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר אין סמכויות חקירה או בדיקה אלא סמכויות להכריע בעתירות שהוגשו אליו לכן אין הוא יכול לטפל כלל בפנייתו של יאיר לפיד לקיים בדיקה. כיוון שהפנייה לא נוסחה כעתירה שיפוטית, לא צורפו אליה ראיות או תצהיר לאימות. הוא הודיע כי ככל שתוגש לו עתירה היא תובא בפני השופט ללא דיחוי.

גם ח"כ מיקי לוי הגיש בשם 'כחול לבן' תלונה במשטרה בגין הפעלת רשת להפצת מידע כוזב בניסיון להשפיע על הציבור לקראת הבחירות: "על פי החשד העולה מהפרסומים, בעל אינטרס פוליטי מנסה "לגנוב" את הבחירות, לא באמצעות הצגת עמדות, מצע, ושכנוע, אלא על ידי השפעה באמצעות הפצת כזבים, וחמור מכך- ניסיון להדהד את השקרים עד שיחדרו לתקשורת הממוסדת. אם דברים אלו אכן יתבררו כנכונים, מדובר בפשעים פליליים, ועל כעל משטרת ישראל לחקור את הפרשה".