ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך בשעות אלה מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה הוא צפוי להתייחס לתחקיר שפורסם הבוקר בעיתון הניו יורק טיימס וידיעות אחרונות, בו נחשפה לכאורה רשת בוטים שפעלה לקידום מועמדותו בבחירות שייערכו בשבוע הבא. לאחר פרסום התחקיר, פרסם נתניהו הודעה עוקצנית, בה נכתב כי "הבוטים נחשפים במסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה נתניהו", והודיע כי יעביר את מסיבת העיתונאים בשידור חי.



"היום בבוקר דיברתי עם פוטין, דיברנו על המצב בסוריה, על המשך התיאום הביטחוני, ואתם יודעים עד כמה הקשר הזה חשוב ועד כמה אני מטפח אותו כי הוא חשוב לביטחון שלנו", פתח נתניהו את דבריו, "מכאן אני הולך לכותל, אני אניח שם פתק עם נשיא ברזיל ברזיל היא מעצמת ענק עם רבע מיליארד בני אדם, ואנחנו פותחים את השוק הזה לישראל". 

 


"הייתי בבית הלבן, יש לי חבר קרוב, טראמפ, והוא עשה משהו היסטורי - הכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן. זה הישג מרגש. הישג לדורות, וזה בא אחרי הישגים רבים, אחרי שהכיר בירושלים, העביר את השגרירות, יצא מהסכם הגרעין, שאתם יודעים כמה נלחמתי בו. שהוא הטיל את הסנקציות שעבדנו עליהם קשה".

"כל ההישגים הללו מחזקים את העם ואת ישראל ביטחונית, מדינית וכלכלית. בשנה האחרונה הייצוא הגיע ל-110 מיליארד דולר, שיא של כל הזמנים, כולל הודו, יפן, סין, אמריקה הלטינית, זה מכניס כסף, עובדים, מחזקים את צה"ל, החינוך, הרווחה. עם הכסף הזה בונים כבישים, כיתות, ומממנים רפואת שיניים לילדים עד גיל 18, אנחנו משנים את פני המדינה".

"התקשורת מעלימה את תיק 50 מיליון של גנץ"

"כל הזמן הם אומרים מה מצב המדינה? מצבה פנטסטי, הכי טוב שהיה. אין לנו דרך להתמודד עם מצבור ההישגים שלנו, על מה לפיד ידבר? על תקופת הכשל כשר אוצר? על מה הוא מדבר? אז הם מנסים להסיט את תשומת הלב - הדרך הראשונה - העלמה. מעלימים. זה די קל, כי התקשורת מגוייסת כמעט כולה עבורם. לפיד-גנץ TV, כולם. כמעט כל הזמן".

"התקשורת מעלימה ככל האפשר את ההישגים האדירים שלנו. אתם יודעים מה עוד הם מעלימים? את העובדה שיאיר לפיד הוא מועמד לראשות הממשלה של לפיד וגנץ. אנשים לא יודעים את זה. אתה מצביע לגנץ אתה מקבל חצי קדנציה את לפיד כראש ממשלה. הפרזנטור הצרוד הוא יהיה ראש הממשלה. מה עוד הם מעלימים? שנקבל את יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כשר אוצר. הוא יהרוס את כל הרפורמות למען שוק חופשי, הוא יחזיר אותנו לכלכלת הסתדרות, לשלטון הוועדים".

"הם מעלימים את השחיתות מעל בני גנץ, תיק 50 מיליון. שמעתם על זה? החברה של גנץ, המימד החמישי, שפשטה את הרגל, אבל לפני שבני גנץ פשט את הרגל, הוא עשה חוזה מופחת של 50 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים. החברה נתנה מצג שווא, הם קיבלו את הכסף בנתונים שיקריים. שמעתם על זה? אולי שלוש דקות. על החמגשיות והסיגרים לא מפסיקים לטחון לכם את השכל שלוש שנים. על הפרשה ההיא, אתם לא שומעים, שגנץ קיבל במרמה 4 מיליון ש"ח. זה נעלם תוך כמה שעות".

"גנץ אמר בהקלטות שאני אנסה להרוג אותו, ששלחתי את הרוסים לפרוץ לו לטלפון. זה הזוי. אמרו כמה מילים, ונגמר. כי זה לא נתניהו או סיגריה. או שלא חוקרים או שלא מדווחים. מנסים להסתיר את זה שמכל הדברים שתיארתי, הם מנסים להסתיר את העובדה שלפיד וגנץ פשוט לא מתאימים לראשות הממשלה, זה גדול עליהם".

"מה החזון שלך מר גנץ? מה תשובתך למבקר המדינה?"

"הם מסתירים את העובדות שלהם, שהם תמכו בהסכם עם איראן, שהקימו ממשלת שמאל עם מרצ והעבודה, מסתירים את העובדה שהם חלשים. אני מסתכל איך הם מסתכלים ברטט האם גנץ יעבור את הראיון הבא. הוא הצליח, לא הצליח. תראו איך הוא קרס תחת הלחץ מול יונית לוי, ובחרדה גדולה, הם מסתכלים על ההישג שהוא עבר את הראיון המלטף עם רינה מצליח".

"מה החזון שלך מר גנץ, מה יש לך להגיד על דוח מבקר המדינה? אני לא מתלונן, אני עובר את זה בקלות, הוא חלש ואני חזק. גנץ אומר 'זה החודש הקשה בחייו'. אני רוצה להגיד לכם - כל יום של ראש ממשלה יותר קשה מהחודש הזה. לפעמים כל שנה. התקשורת מעלימה את העובדה שזה גדול עליהם. הם לא בנויים להוביל את ישראל".

"הם לא יישבו מול פוטין וטראמפ. השיטה הראשונה שלהם היא פשוט העלמה, אבל יש עוד שיטה - הכפשה, שקרים. הם מפיצים נגד הליכוד עלילות דם יום יום. פעם זה שווא, ופעם זה דם. כל יום פייק ניוז חדש. היום הגדילו לעשות. לא רוצה לדרג את השקרים שלהם, מחר יהיה עוד יותר חדש. היום עיתון הבית של לפיד המציא את עלילת הבוטים. בהתחלה חשבתי שזה מתיחת אחד באפריל, אבל זאת עוד עלילת שווא שהתקשורת מתגייסת להפיץ יחד איתם, שעשה ארגון שמאל, וטענו שהתמיכה בליכוד לא של אנשים, אלא של בוטים, של רובוטים. הם אינם מוכנים לקבל שאזרחי ישראל תומכים בליכוד ובי. תומכים במסרים שלנו. שאתם לא תומכים בהם".

"טוענים שהתמיכה בליכוד היא של בוטים, זעקת הקוזאק הנגזל"

"בעזות מצח והתנשאות הם משקרים, ואומרים שאתם לא אמיתיים. היום הם פרסמו כתבת שער, שכל התמיכה בנו פיקטיבית, והביאו כמה דוגמאות להוכיח את זה. כמעט כל הדוגמאות התגלו כאנשים אמיתיים. יש להם שם, פנים, משפחות, והכי גרוע - יש להם דעות משלהם. אף אחד הוא לא פייק. כולם אמיתיים. שלושה-ארבעה התראיינו בתקשורת, אצל אראל סגל וינון מגל ואפילו גלי צה"ל".

"גיורא, קפטן ג'ורג', הוא פה. איזה שקר. זה לא ייאומן, הנה האמת - גיורא אומר מה שהוא חושב ורוצה. אף אחד לא מפעיל אותו. הוא שקר אחד ענק. שקר שקוף. הקמפיין המתוזמר הזה הוא זעקת הקוזאק הנגזל. הליכוד היא המפלגה הכמעט יחידה שלא מפעילה בוטים, ואילו הם לא מסתפקים בבוטים בתקשורת המגויסת, יש להם צבא של בוטים ברשת, שמכפישים את הליכוד, אותי ומשפחתי, ומנהלים בצביעות את הקמפיין הכי שקרי והכי נבזי שהיה כאן אי פעם, ומגלגלים עיניים מעלה, ומטיפים מוסר על פוליטיקה נקייה".

"הליכוד מגיש נגדם היום תלונה במשטרה על זה. השקר הופרך תוך דקות. לפיד וגנץ חוזרים על השקר הזה. זה מה שהם עושים במשך חודשים. עלילה אחר עלילה, שקר אחר שקר. האמת לא מעניינת. לא אותם ולא את התקשורת, יום יום, שעה שעה. זה לא יעבוד כי אתם האזרחים לא בוטים. מיליון מצביעי הליכוד הם לא בוטים. אתם רואים מה אנחנו עושים למען המדינה שלנו. הדרך שלהם שגויה. במשך 4 שנים התקשורת משקרת לכם מבוקר ועד ערב. הם משתיקים ומכפישים אנשי ימין. הם קראו לנו צ'חצ'חים, מנשקי קמעות, ועכשיו בוטים. הכוח היה בידיהם. יש לכם את ההזדמנות להראות מה אתם חושבים עליהם ועל ההישגים הכבירים שלנו".

"המתנה שקיבלנו היא שעלילת השווא קורסת"

אחרי ראש הממשלה נאם חבר הכנסת אמיר אוחנה והצטרף לדבריו: "קיבלנו מתנה מידיעות אחרונות, רק שלא יתפרו לנו עוד תיק. התחקיר התיימר לחשוף רשת מאורגנת. זה קורס בזה אחר זה לרשתות השידור ומתראיינים בקולם, בזהותם, כתומכים של הליכוד. מבחינתם, בלתי נתפס שיש ישראלים בשר ודם שבוחרים באופן שכלתני, על סמך עובדות ונתונים בליכוד ובנתניהו. לנו בליכוד יש תומכים שרואים איך בכל מדד אפשרי יש שיאים חדשים בכלכלה ובביטחון, והאזרחים רוצים שנמשיך לצמוח".

"בני גנץ, שמיהר להעלות את התחקיר, הוא כנראה בוט. כשאני רואה כמה בוטים מפעיל השמאל, שלא רק משקרים בבוטות, מקללים ומגדפים, ומגיעים לאיומי רצח ואיחולי מוות לי, לחבריי, לראש הממשלה ובני משפחתו. אני מבין שהם במצוקה. בעוד שבוע ביום, הציבור הישראלי יצביע עבור מי שהגדיל את הצמיחה, ולא לפיד-גנץ. המתנה שקיבלנו היא שעלילת השווא קורסת. זה ייקח קצת יותר זמן, אבל גם יתר עלילות השווא תקרוסנה והאמת תתגלה". 

מכחול לבן נמסר בתגובה לנאום: "נתניהו מנסה לגנוב את הבחירות. מעולם לא היה ראש ממשלה ששיקר והשמיץ כל כך הרבה. שיסביר מאיפה מיליוני השקלים שמימנו את רשת השקרים שלו? ואיך הוא שילם להם מבלי לדווח על זה? חבל שנתניהו לא ממהר לכנס את הקבינט על עזה כמו שהוא ממהר לכנס מסיבות עיתונאים. כמו עבריין שנמלט מזירת הפשע הוא בורח ומפחד לענות על שאלות. חלאס ביבי. אחרי 13 שנים הגיע הזמן לשנות".

רשת שפרסמה עשרות אלפי ציוצים ביום

כזכור, הבוקר פורסם כי חוקרי האינטרנט נעם רותם ויובל אדם חשפו רשת של מאות חשבונות טוויטר מזויפים ואנונימיים שלפי התחקיר הפיצו עשרות אלפי ידיעות מדי חודש, הקשורות לליכוד ולנתניהו, וזאת מתוך מטרה להשפיע על השיח הציבורי והתקשורתי בישראל. עוד הוסיפו בתחקיר כי אמנם לא נמצא קשר ישיר בין הבוטים לבין ראש הממשלה או מפלגתו, אך הרשת פעלה בתיאום עם הליכוד ועם קמפיין הבחירות של המפלגה.

על פי הדוח, הרשת פעלה באמצעות "באמצעות הפצת מניפולציות, שמועות, דברי דיבה ושמועות רבות. בימים העמוסים ביותר, החשבונות המזויפים הקשורים לרשת פרסמו עשרות אלפי ציוצים מדי יום", ופעילותה התעצמה באופן משמעותי בתקופת הבחירות, בדגש על ימים בהם התפרסמו פרסומים שליליים נגד נתניהו. 

יריבו העיקרי של נתניהו בבחירות, יו"ר "כחול לבן" בני גנץ הגיב לפרסום ותקף את נתניהו במילים קשות, ואף הגדיר את פעולותיו כ"טרור תודעתי על אזרחי ישראל". "נתניהו הולך להפסיד", אמר גנץ, "נתניהו לחוץ, הוא יודע יותר טוב מכל אדם כי הוא יפסיד את הבחירות הקרובות התחקירים מגלים שיש פה טרור תודעתי על אזרחי המדינה. אזרחי המדינה מוצפים במסרים ובפייק ניוז ברשת".
 
"נתניהו לא בוחל בשקרים, במניפולציות, אין כאן מקריות. ההדלפות הביטחוניות מהקבינטים השונים מצטרפים לשקר הגדול. מי שמדליף מאירועים סודיים, לא יהסס לפרסם פייק ניוז כשרק קצה הקרחון נחשף. יש כאן מערך שלם שמומן בכסף גדול. הדבר הזה מחייב חקירה. בפעם הראשונה זה סרטון עם קברים של חללי צה"ל, בפעם השנייה טוענים שזה שטות שפגעו באברמוביץ' ובנכי צה"ל, בפעמים הבאות זאת הופכת להיות תעשיית שקרים ורעל. יותר ויותר ישראלים לא מאמינים לא כבר. בית הקלפים של נתניהו הולך וקורס".