ראש הממשלה נתניהו התקבל היום (שלישי) בשוק התקווה בדרום תל אביב בקריאות "ביבי מלך ישראל" ו"היידה ביבי". הסיור שהוגדר סגור לתקשורת היה פרויקט אבטחת לא פשוט עבור כוחות הביטחון שהובילו את נתניהו, השר יואב גלנט וחברי הכנסת דוד אמסלם ואמיר אוחנה בתוך ההמון האוהד. 
לצד קריאות העידוד נרשמה גם תקרית יוצאת דופן כאשר אישה שעמדה בשולי השיירה השליכה עגבנייה לעברו של ראש הממשלה שהיה מוקף המאבטחים. העגבניה לא פגעה בראש הממשלה, אך מדובר במקרה יוצא דופן שכן מאז בחירות 1981, בהן נזרק על מועמד המערך שמעון פרס עגבנייה בעצרת בחירות בפתח תקווה, לא נרשמה תקרית שכזאת. כזכור, העגבנייה הושלכה לעברו של פרס כמחאה על המדיניות של מפלגת מפא"י כלפי הציבור המזרחי והתחושה כי הוא מודר משורות המפלגה.

המועמד לראשות הממשלה מטעם כחול לבן, בני גנץ אמר על התקרית: "אני מגנה בכל תוקף את זריקת העגבניות על בנימין נתניהו בשוק התקווה. ישראל צריכה אחדות- לא אלימות".

מנגד, בליכוד האשימו את כחול לבן כי הוציאו לתקשורת את הסרטון בו נראית זריקת העגבנייה. "99.9% תמיכה בראש הממשלה נתניהו בשוק התקווה מאוד הפריעו לבני גנץ, אז הוא הוציא לתקשורת סרטון על 0.1% -  ואחר כך עוד מיהר לגנותו. איזו צביעות. אחרי שהאשימו את ראש הממשלה נתניהו בבגידה במדינה והפיצו עליו את עלילת הבוטים השקרית שהתרסקה אחרי שעתיים, לפיד וגנץ ממשיכים לנהל קמפיין שקרי ומכוער, תוך כדי שהם מדברים גבוהה-גבוהה על ממלכתיות ופוליטיקה חדשה. שיתביישו", אמרו בליכוד.

 




נתניהו בשוק התקווה, היום



בתוך כך, גנץ הבהיר היום כי לא יישב בממשלתו של נתניהו במידה ויפסיד בבחירות. "בניגוד לחדשות המתפרסמות בימים האחרונים, הנשענות על חומר ישן ולא רלבנטי, חשוב להדגיש - לא נשב עם בנימין נתניהו. נתניהו עסוק בפרשיות שחיתות, מחובר לקפטן ג'ורג', מתעסק בצוללות, מעורב בהגנה עצמית על עצמו ועסוק בה. הוא לא יכול לטפל במדינה ומוביל אותה למקומות נמוכים ורעים. אנחנו ננצח את נתניהו ונוביל את ישראל בדרך הנכונה, כי ישראל לפני הכל".



אתמול פורסם ב"ידיעות אחרונות" וב"ניו יורק טיימס" כי חוקרי האינטרנט נעם רותם ויובל אדם חשפו רשת של מאות חשבונות טוויטר מזויפים ואנונימיים, שלפי התחקיר הפיצו מדי חודש עשרות אלפי ידיעות הקשורות לליכוד ולנתניהו, מתוך מטרה להשפיע על השיח הציבורי והתקשורתי בישראל. עוד הוסיפו בתחקיר כי אומנם לא נמצא קשר ישיר בין הבוטים לבין ראש הממשלה או מפלגתו, אך הרשת פעלה בתיאום עם הליכוד ועם קמפיין הבחירות של המפלגה.
לפי הדוח, הרשת פעלה באמצעות “הפצת מניפולציות, דברי דיבה ושמועות רבות. בימים העמוסים ביותר, החשבונות המזויפים הקשורים לרשת פרסמו עשרות אלפי ציוצים מדי יום”. פעילות הרשת התעצמה באופן ניכר בתקופת הבחירות, בדגש על ימים שבהם הופיעו פרסומים שליליים נגד נתניהו. 
 
יו”ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב אתמול לפרסומים במסיבת עיתונאים של מפלגתו ותקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. “נתניהו הולך להפסיד”, אמר. “נתניהו לחוץ, הוא יודע יותר טוב מכל אדם כי הוא יפסיד את הבחירות הקרובות. התחקירים מגלים שיש פה טרור תודעתי על אזרחי המדינה. אזרחי המדינה מוצפים במסרים ובפייק ניוז ברשת”.
בעקבות הפרסומים ערך גם נתניהו מסיבת עיתונאים מיוחדת, שבה הדף את ההאשמות העולות מהתחקיר והאשים את התקשורת בהכפשות ובשקרים.
“הם מפיצים נגד הליכוד עלילות דם יום־יום”, אמר. “בכל יום פייק ניוז חדש. היום עיתון הבית של לפיד המציא את עלילת הבוטים. בהתחלה חשבתי שזו מתיחת אחד באפריל, אבל זאת עוד עלילת שווא שהתקשורת מתגייסת להפיץ יחד איתם. הם טענו שהתמיכה בליכוד היא לא של אנשים, אלא של בוטים, של רובוטים. הם אינם מוכנים לקבל שאזרחי ישראל תומכים בליכוד ובי. תומכים במסרים שלנו. שאתם לא תומכים בהם”.
 
הוא הוסיף: “בעזות מצח והתנשאות הם משקרים, ואומרים שאתם לא אמיתיים. היום הם פרסמו כתבת שער, שכל התמיכה בנו פיקטיבית, והביאו כמה דוגמאות להוכיח את זה. כמעט כל הדוגמאות התגלו כאנשים אמיתיים. יש להם שם, פנים, משפחות, והכי גרוע - יש להם דעות משלהם. אף אחד הוא לא פייק. כולם אמיתיים. שלושה-ארבעה התראיינו בתקשורת”.