החל קמפיין הגוועלד? נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין זועם בעקבות הקלטות שפורסמו הערב (שלישי) ב"חברת החדשות", בהן נשמע ראש הממשלה בנימין נתניהו מפציר "בשיחות סגורות" במטה הליכוד למנוע ממצביעי הליכוד להיות שאננים.



בהקלטה, אומר נתניהו כי "ריבלין רק מחפש תירוץ לתת את הרכבת הממשלה לגנץ. שניים, שלושה מנדטים והוא ייתן לו. הליכודניקים שאננים והם מתכוונים לבוא לקלפי באחוזים נמוכים בהרבה ממצביעי גנץ. תתעוררו או שנפסיד".





לשכתו של הנשיא ריבלין, ששוהה בביקור ממלכתי בקנדה, זעמה על פרסום ההקלטה. "זהו ניסיון נוסף להטיל דופי בשיקול הדעת של נשיא המדינה באשר למימוש סמכותו החוקית", נמסר. "גם הפעם, נשוב ונבהיר כי הנשיא יקבל את החלטתו כלשון החוק וכרוחו, כפי שעשו כל נשיאי ישראל בעבר. זהו ניסיון בזוי נוסף, לפגוע באמון הציבור בהחלטתו הממלכתית של הנשיא לאחר הבחירות".


עוד נאמר, כי "נשיא המדינה לא יתפתה לדברי חנופה, ולא ירא ממתקפות שכאלה, החוזרות ונשנות באופן חסר אחריות ומונעות משיקולים פוליטיים ציניים".

ראשי כחול לבן. "קרובים מאי פעם לניצחון". צילום: תומר נויברג, פלאש 90


מנגד, ברשימת "כחול לבן" הגיבו להקלטה ומסרו כי "נתניהו רואה את אותם סקרים פנימיים שאנחנו רואים ויודע שהוא מפסיד. כחול לבן קרובה מאי פעם לניצחון. מי שרוצה להחליף את נתניהו צריך שכחול-לבן תהיה המפלגה הגדולה ביותר בפער משמעותי".

גם יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הגיב לדברים: "נתניהו ממשיך לתקוף את ריבלין. שיתבייש. תומכים בממלכתיות, תומכים בנשיא".

נתניהו עצמו התייחס בכנס הליכוד הערב לישיבה ממנה יצאו ההקלטות ככל הנראה, ואמר כי "הייתי אתמול בישיבה עד שלוש לפנות בוקר. ישיבה מדאיגה. יש לנו היפוך ממה שהיה ב-2015. אז השמאל היה שאנן והימין היה להוט. היום הימין שאנן והשמאל להוט. כשאנחנו מסתכלים על שיעורי האנשים שבאמת יגיעו לקלפי, אנחנו מגלים פער בין הליכוד לבין לפיד וגנץ. הפער הזה הוא משמעותי כי אנשים אומרים: ״מה הבעיה? ביבי ינצח, הליכוד ינצח״. הם חושבים שאפשר ביום הבחירות לקחת יום חופש, אפשר ללכת לים".
 
"אנחנו ננצח את הבחירות רק אם נצא מהשאננות הזאת", הוסיף. "היא קטלנית. כולם יודעים את זה. הסתירו את זה עד היום, אז אני חושף: אנחנו נפסיד את הבחירות אם לא נצא בהמונינו לקלפיות. אם רוצים להמשיך את ההתקדמות, מהפכת השוק החופשי, את הפריחה המדינית הכבירה שלנו, הבוטים חייבים להגיע לקלפי בהמוניהם! זה צו השעה".