יו"ר ועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון חנן מלצר, הודיע הערב (שני) על חקירה פלילית כנגד הליכוד בעקבות מטה "זזים ימינה", אשר בראשו עומד חבר המפלגה מרדכי בניטה. בהחלטתו, כתב מלצר כי החקירה נובעת מכך שהפרסומים שהוציא המטה לא היו, לכאורה, מזוהים כנדרש, ואף מטעים.
ההחלטה הגיעה לאחר עתירה של מפלגת העבודה ועו"ד שחר בן מאיר. על פי כתב ההחלטה, "בפרסומים האמורים נאמר בתחילה כי המטה מורכב מאנשי שטח לא מפלגתיים, ובשלב שני תוקן הפרסום ונאמר בו כי המטה הוקם ע"י מפלגות הימין והמחנה הלאומי". 
על פי הכתוב, רק כשהשיבו רשימת הליכוד, המטה ובניטה עצמו לעתירה, הוצהר לארשונה כי כל פעילויותיו של המטה הן חלק ממערכת הבחירות של הליכוד. עוד הוסיפו, כי לא שותפו במטה אנשים ממפלגות אחרות, וכן שלא התקבל במסגרת זו מימון ממפלגות אחרות. 

"נושאים אלה דינם להיחקר על ידי המשטרה", כתב השופט, "וטוב שחקירה זו תיעשה בהדרכה ובליווי של אנשי פרקליטות המדינה. ממצאי החקירה יובאו בתוך שלושה חודשים בפני היועץ המשפטי לממשלה, וכן בפני מבקר המדינה, ואלה יחליטו במכלול על פי מיטב שיקול דעתם".
כמו כן, נאסר על מפלגת הליכוד להוציא פרסומים לא מזוהים מהמטה, או כאלו שמזוהים עם מפלגות שאינן הליכוד. השופט מציין כי למרות הדיון, "פרסומים אלה ממשיכים לראות אור". על מפלגת הליכוד לדאוג שכל הפרסומים יוסרו עד לתאריך ה-4 לאפריל בשעה 22:00.
כמו כן, הליכוד ייאלץ לשלם לעו"ד בן-מאיר הוצאות בסך 10,000 שקלים, וכן 5,000 שקלים למפלגת העבודה ולרשימת "הימין החדש", שנגררה להליך בשל פרסומי המטה. גם מפלגת "ישראל ביתנו" ו"איחוד מפלגות הימין" נגררו להליך בעקבות הפרסומים, אולם הן לא דרשו החזרי הוצאות ועל כן לא נפסקו החזרים לטובתם.



"השמאל עתר נגדנו"


בעמוד הפייסבוק של המטה נכתב כי הוא "הוקם על ידי מפלגות הימין והמחנה הלאומי, על מנת להביא לניצחון הימין בבחירות לכנסת ה-21 ולשמירה על שלטון הימין במדינת ישראל. מטרת המטה: גיוס מתנדבים מכלל מפלגות הימין והמחנה הלאומי מכל רחבי הארץ, אשר יצאו ביום הבחירות לערים הגדולות, כדי להוציא את אזרחי מדינת ישראל מבתיהם לקלפיות, ולהביאם להצביע למפלגות הימין והמחנה הלאומי".

כמו כן, כאשר נודע דבר העתירה, פרסם המטה הודעה בפייסבוק לפיה "השמאל עתר נגדנו", ואף תקף את עו"ד בן מאיר על רקע פעולותיו המשפטיות נגד ארגוני ימין, לטענתם.