פרסום ראשון: יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הוציא היום (שישי) צו מניעה קבוע נגד תנועת "דרכנו". השופט מלצר קבע כי "דרכנו" פועלת להחלפת הממשלה ולכן צריכה להירשם אצל מבקר המדינה בהתאם לחוק מימון מפלגות. המשמעות היא שאם התנועה לא תירשם אצל מבקר המדינה, יוסף שפירא, עד יום ראשון אחר הצהריים - אסור יהיה לה לעשות שום פעילות בחירות, ובכלל זה שימוש בהיסעים ביום הבחירות, פרסום מודעות וכו'.
"מחומר הראיות שהוצג לי, ומהחקירות שנוהלו בפניי, עלה כי פעילותה של דרכנו נועדה להביא החלפת הממשלה בישראל, על ידי הקמת ותיחזוק מאגר מידע של תומכים במטרותיה של דרכנו, פנייה לבוחרים, במישרין ובאמצעות מודעות פרסום והכל למטרת החלפת הממשלה הקיימת בבחירות", אמר השופט. "נוכח כך, אין מנוס מליתן צו מניעה הקובע כי דרכנו לא תוכל לבצע "פעילות בחירות", עד שתירשם אצל מבקר המדינה ותפעל לפי הנחיותיו".
עורכי הדין מיכאל דבורין ויצחק בם שייצגו את הליכוד בוועדת הבחירות, אמרו לאחר מתן ההחלטה: "אנו שמחים כי כבוד השופט מלצר קיבל את עמדת מפלגת הליכוד לפיה פעילותה של דרכנו בהיקפי ענק של מליוני שקלים הינה פעילות בחירות המחייבת רישום. מדובר בצו מניעה תקדימי והוא מסמן את הצורך בשקיפות ובהיעדר תכסיסים וקומבינות במערכת בחירות ויש לקוות שארגונים אחרים דוגמת דרכנו יפנימו את המסר וידאגו להבא לפי החוק". 

"כיכר העיר החדשה"

בתוך כך, מלצר דחה את עתירת כחול לבן נגד הליכוד בעקבות תחקיר שטען כי המפלגה עושה שימוש במאות חשבונות פיקטיביים ברשתות החברתיות. "במהלך תקופת הבחירות, רשת האינטרנט בכלל, והרשתות החברתיות בפרט, משמשות כ-"כיכר העיר" החדשה, ומהווה במה להחלפת רעיונות, העברת מסרים והבעת דעות ושכנוע, הן בשמו של הפרט, והן בעילום שם", כתב השופט.

"הגבלת הביטוי הפרטי הפוליטי ברשתות החברתיות תיעשה במשורה, בהתאם להוראות הדין ולתכליותיו ובכפוף לפסקת ההגבלה החוקתית. במועד זה לא הובאו בפניי, כאמור, ראיות מספיקות לצורך הוכחת הכוונת המסרים על ידי המשיבה. משכך, ובנתון להערותיי שלעיל – העתירה נדחית בזאת", קבע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית.