אירועי שבת-תרבות ברחבי הארץ: השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס באירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא לשביתת האסירים הביטחוניים שתחל מחר: "כרגע ההיערכות שלנו היא לתגבר בתוך הכלא, רופאים ופראמדיקים כדי שלא יהיה צורך לפנות אותם וכמה שפחות שהם יצאו ויציפו בתי חולים אזרחיים, אנחנו מקווים שהם יישברו לפני כן" (לכתבה המלאה).
על האפשרות שיתמוך בעיסקה לשחרור אסירים בעתיד, אמר כי "שחרור האסירים בעיסקת שליט היתה טעות, הצבעתי בעד אבל אני לא אצביע שוב בעד עיסקה דומה. בדיעבד חייבים להפיק לקחים כי גם בעסקאות לפני כן מדינת ישראל עברה תהליך לא טוב, אם אנחנו יודעים שלמעלה מ-50 אחוז חוזרים לטרור וחייבים להפיק לקחים".
ארדן הצהיר גם כי לא יתמוך בחוק הצרפתי באם זה יעלה בכנסת הבאה. לדבריו, "אני אתנגד לחוק הצרפתי. אין לראש הממשלה שום כוונה להתחמק מההליכים המשפטיים שלו. גם בכנסת הנוכחית כשהיו נסיונות כאלה, הוא ביקש להסיר את החוק. החוק קובע שראש ממשלה רק אם הוא מורשע בבית משפט בפסק דין חלוט לא יכול להמשיך בתפקידו, אם נקבע אחרת על בסיס החלטה רק של יועץ משפטי לממשלה או משטרה, זו פגיעה בדמוקרטיה".


"אם החוק הצרפתי יעבור, אפשר להגיד שנגמרה הדמוקרטיה". אשכנזי


מספר 4 ברשימת כחול לבן לכנסת, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, התייחס ליו"ר מפלגת גשר, אורלי לוי-אבקסיס, באירוע שבת תרבות בגבעת שמואל. "אני אשמח מאוד אם אורלי תצטרף אלינו", אמר אשכנזי. "היא אישה מוכשרת עם אג׳נדה נכונה. אני מקווה שלקראת הרגע המכריע היא תשתכנע ותשים את המדינה לפני הכל".
 
בנוסף, התייחס גם הוא לאפשרות שהממשלה הבאה תעביר את החוק הצרפתי: "אם החוק הצרפתי יעבור, אפשר להגיד שנגמרה הדמוקרטיה. זה יכשיר את העובדה שרק אדם אחד מעל החוק שיכול לעשות מה שהוא רוצה ויעביר מסר שלא כולם שווים לפני החוק. זה עיקרון חשוב שאם הוא ישבר, אני לא יודע מה השלב הבא".
 
על פרשת הצוללות אמר אשכנזי כי "אישור מכירת הצוללות למצרים זו פגיעה בביטחון. נתניהו אמר בעצמו שלא אישר את זה ולפני שבועיים פתאום אמר ׳זה סוד׳. סוד ששר ביטחון ורמטכ״ל לא יודעים? לדעתי אלו אנשים שיודעים יותר סודות מראש הממשלה. אני רוצה ראש ממשלה שיאמר את האמת לציבור. אף אחד לא קרא לנתניהו בוגד".

בעקבות דבריו של אשכנזי פרסמה מפלגת גשר הודעה לפיה "הניסיון הנואש של אשכנזי ליצר פייק ניוז על מו״מ לפרישת גשר הוא שקר גס. אשכנזי מטעה את הציבור ביודעין! גשר אף תשקול תביעת דיבה אישית כנגדו על הצהרה זו שאין בה כל אמת חוץ מלנסות לחסל את גשר. יו״ר גשר, ח״כ אורלי לוי-אבקסיס לא מועמדת לרכישה ואינה לוקחת חלק במשחקים הזולים של האסטרטגים היקרים שלכם", נמסר עוד. "גשר תרוץ עד הסוף יחד עם הנבחרת המצויינת שלה ותהיה הפתעת הבחירות!".




יו"ר מפלגת ישראל ביתנו התייחס לאפשרות שיישב בקואליציה שתקים "כחול לבן": "הממשלה הבאה שתקום תהיה ממשלת ימין. גוש הימין איתן עם 67-68 מנדטים ואנחנו נהיה חברים רק בממשלת ימין. גנץ אינו אופציה ואני לא אשב עם זנדברג וגבאי. הם לא כוס התה שלי. הממשלה הבאה שתקום תהיה ממשלת ימין. גוש הימין איתן עם 67-68 מנדטים ואנחנו נהיה חברים רק בממשלת ימין. גנץ אינו אופציה ואני לא אשב עם זנדברג וגבאי. הם לא כוס התה שלי"
 
עוד אמר, כי "חשוב להדגיש- אנחנו הימין האמיתי. החרדים הם לא חלק אינטגרלי ממחנה הימין. החרדים הם פשוט 'כדאיניקים'". על החוק הצרפתי אמר ליברמן כי "זה הכל סיפורי פוגי. אין לזה הסתברות, אין לזה רוב ואין לזה הצדקה. אנחנו לא נתמוך בזה. לנתניהו יש כבר חסינות כח"כ. עם זאת חשוב להדגיש - כל עוד אדם לא הורשע בבית משפט, הוא זכאי".

"מצטמרר מהמחשבה שלפיד יכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני". גלנט. צילום: טל קטקו


גלנט תקף את גנץ ולפיד, שטייניץ עורר מהומה גבעת שמואל

השר יובל שטייניץ (הליכוד) עורר מהומה בשבתרבות בגבעת שמואל, לאחר שאמר כי "גנץ אומר שנתניהו חובר עם מצרים נגד ביטחון ישראל? זה ראש ממשלה שהיה חייל קרבי וסיכן את חייו. דבר כזה ממפלגה - לא היה בתולדות ישראל". הריאיון נעצר לאחר שהקהל החל לצעוק לעבר הנגבי כי הוא משקר, וחלקו אף יצא מהאולם. 
בתגובה לדברים, אמר שטייניץ כי "מה שאתה רואה פה על ידי חלק מהאנשים זו תוצאה של הסתה ודה לגיטימציה. ברגע שאומרים משהו קשה על גנץ - מתפלאים שמדברים ככה על רמטכ"ל לשעבר, אבל על נתניהו אפשר לומר הכל. די לצביעות".
יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר בשבתרבות בהבימה כי "למרות שהסקרים מראים שהימין מוביל, אני מאמין שעדיין אפשר לנצח. אבל כדי שזה יקרה כל אחד מאיתנו צריך לעשות הכל כדי לנצח. בסקרים רואים בצורה ברורה שאם כחול לבן מוותרים על הרוטציה הגוש שלנו יקבל עוד 3 מנדטים. ויתור על הרוטציה יכול להביא ניצחון. ואם הם לא מוותרים על הרוטציה הם מסכנים את הנצחון. אני אומר לכחול לבן - מדינת ישראל חשובה יותר והעתיד שלנו חשוב יותר מההסכמים שלכם".

"כחלון רוצה לבנות בתים, פייגלין חולם לבנות בית מקדש שלישי". שאשא-ביטון. צילום: אסף בר-שי
 
שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), תקפה באירוע שבת תרבות ברמת גן את יו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס. "היא מפזרת סיסמאות, אבל זה לא מספיק. דיבורים מתפוגגים ברגע האמת. בכל הסקרים, באופן שיטתי, היא לא עוברת את אחוז החסימה, ולכן מי שמצביע לאורלי לוי אבקסיס פשוט זורק את הקול שלו".
עוד טענה, כי " פייגלין הצהיר שהוא רוצה את תיק האוצר, ואני שואלת, איזה שר אוצר אתם רוצים פה? משה כחלון שרוצה לבנות בתים ועתיד לזוגות צעירים? או משה פייגלין שחולם על לבנות את בית המקדש השלישי ובינתיים מתכנן לרמוס את השכבות החלשות עם תוכניות אנטי חברתיות? הוא אסון חברתי".
השר יואב גלנט (הליכוד) דיבר באירוע שבת תרבות במודיעין, ותקף את ראשי כחול לבן: "הבעיה העיקרית בעיני היא התעוזה של גנץ לבוא ולהגיד אני אוביל את מדינת ישראל לפני שהוא היה רגע אחד בחיים הציבוריים. אני חושב שזו עזות מצח. לא נותנים לסטאז'ר להוביל ניתוח לב פתוח ולא לוקחים מישהו שלא היה שנייה בחיים הציבוריים ונותנים לו להוביל מדינה".
לדבריו, "מדינת ישראל הרבה יותר יציבה, בטוחה ומשגשגת כשראש הממשלה הוא בנימין נתניהו. אני לא מעלה על דעתי את הרגע בו יאיר לפיד יכנס את הקבינט המדיני-בטחוני. זה מעביר בי צמרמורת".