פחות משלושה ימים לפני פתיחת הקלפיות לבחירות לכנסת ה-21, יו"ר כחול לבן בני גנץ אומר בערב (שבת) כי "אנחנו צריכים להיות הכי גדולים וזה מה שאנחנו הולכים לעשות". בראיון לתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 12, בנוגע לטענות מפלגת העבודה סקרים שביטול הרוטציה יוסיף לכחול לבן מנדטים, אמר גנץ: "זה ספין של מפלגת העבודה. אנחנו קבענו שאנחנו עושים הסכם ואנחנו מתכוונים לעמוד בו".



האם אתה סבור שהשבת זכריה באומל זה ספין בחירות?
"אני סבור שערך השבת הבנים והנעדרים בכל אחד מהזירות הוא עיקרון מאוד מאוד חשוב, אני עסקתי בכך כרמטכ"ל, אני אעסוק בכך כראש ממשלה, זה מאוד מאוד חשוב. אני בכלל מציע להקפיד לא לערבב שכול כאב ופוליטיקה. אני לא עירבבתי, אני שמחתי למען משפחת באומל, אני מאוד שמח שזכריה באומל ז"ל חזר למשפחתו ומחבק אותה. אני לא עשיתי ולא אעשה הון פוליטי משום דבר שקשור לשכול וכאב, אני שמח על ההישג הזה שנתניהו הביא, זה חשוב לחיילי צה"ל".

ישראלים רבים אומרים שהם מפחדים לתת לך את המפתחות כי אתה לא מספיק מנוסה.
"הישראלים יודעים היטב לאן הביאו אותם 13 שנים של נתניהו, לאן הוא הביא אותם ואיך הוא מסיים אותם. נראה לי שרמטכ"ל זה תפקיד מספיק בכיר וגדול כדי לעשות התחלה. עובדה, עשיתי כבר קואליציה של שלוש מפלגות, אני מכיר את וושינגטון, את נאט"ו, המזרח הרחוק, אני מאוד בקיא. מה קרה ב-13 השנים של נתניהו עם כל הניסיון שלו? בדיור? בפקקים? מה קורה בעזה עם כל ההכרזה של מר ביטחון?!"

"בוודאי שיש אתגר בניהול המדינה, אבל אני יודע לשבת עם מנהיגים ולהזיז תהליכים מורכבים, ועובדה שיצרנו אלטרנטיבה שלטונית ב-100 ימים, למה נתניהו כל כך לחוץ, למה הוא יורד כל כך נמוך?"

בינתיים אין לך קואליציה.
"אני מסוגל להקים קואליציה, אנחנו רואים מה קורה ברחוב ובשטח, הציבור יאמר את דברו ונהיה המפלגה הגדולה. אנחנו כבר מדברים עם אנשים, הקמנו קואליציה קטנה לפני הבחירות ואחרי הבחירות נקים קואליציה גדולה".
 
יכול להיות שאתה לא מכיר את החוק, הנשיא מטיל את הקמת הקואליציה למי שיותר ממליצים עליו.
"אנחנו נהיה המפלגה הגדולה ביותר, ואז לא יהיה כוח בעולם, גם לא המפלגות הקטנות. נתניהו הפסיק להיות הסיפור והם יבואו איתנו. אנחנו בקשר עם כל המפלגות, יש שיח של לפני הבחירות ויש שיח של אחרי. אנחנו נקים את הממשלה".

עוד הוסיף גנץ בנוגע לסוגיית המשא ומתן עם הפלסטינים: "כחול לבן בעד חתירה לשלום, זה צו לאומי מוסרי, אבל לצד זה יש צרכים ביטחוניים לאומיים, אנחנו נחתור לכיוון הזה ונביא לשם את המערכת הביטחונית, לא נחזור לקווי 67', נשמור על ירושלים כמו שצריך ואנחנו נראה מה יהיה הקצה, נכנס לתהליך ונראה מה יהיה. אזרחי ישראל רשאים לדעת האם תקום מדינה פלסטינית לצד ישראל או לא, האם יש לנו פרטנר פלסטיני או לא. אני בא ואומר עוד פעם, אנחנו כנים בכוונתנו לקדם את השלום, גם נתניהו נשא את נאום בר אילן, ומסיבה כלשהי עשה רוורס".