לא לוקח צד: למרות שמהלכיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התפרשו כניסיון לעזור לראש הממשלה בנימין נתניהו להבטיח את בחירתו המחודשת, בנאום שנשא הערב (שבת), נמנע טראמפ מלהצהיר שהוא תומך בנתניהו. הנשיא נאם במהלך כנס של קואליציית היהודים התומכים במפלגה הרפובליקנית, כאשר נשאל בקהל האם הוא תומך במי מהמועמדים, העריך הנשיא כי המירוץ בין נתניהו ליריבו העיקרי, יו"ר כחול לבן בני גנץ יהיה צמוד. הנשיא, כאמור, לא לקח צד, למרות קריאות הקהל בעד נתניהו, ואמר כי שני המועמדים הם אנשים טובים.



בנוסף לבחירות בישראל, טראמפ התייחס בנאומו לנושאים שונים בנוגע למדיניות ממשלו כלפי המדינה, ול"עסקת המאה", שהוא מתכנן לפרסם לאחר הבחירות. טראמפ ציין כי הוא "תמיד יתמוך בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה", תוך שהוא מציין את המאבקים שהוא מקיים באו"ם, נגד מה שהוא הגדיר כהטייה האנטי ישראלית בארגון הבינלאומי, ומודה לשגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, ניקי היילי. עוד הזהיר הנשיא מפני המפלגה הדמוקרטית וטען כי אם היא תעלה לשלטון היא "תהרוס את הכלכלה ותנטוש את ישראל".



בין המשתתפים באירוע היו שלדון אדלסון ואשתו מרים. צילום: רויטרס
בין המשתתפים באירוע היו שלדון אדלסון ואשתו מרים. צילום: רויטרס



הנשיא התייחס לעסקת המאה, והזהיר כי אם היא לא תביא שלום, "אף אחד לא יצליח להביא שלום למזרח התיכון". בנוגע להכרתו בריבונות הישראלית ברמת הגולן, אמר טראמפ כי הוא עשה זאת למען ביטחון ישראל, וציין שהמדינה "לעולם לא תצטרך להילחם במעלה ההר, הרבה קרבות הסתיימו בהפסד בגלל הגנרלים האלה, שרוצים להילחם בשיפולי הרים. צריך את יתרון הגובה".