יומיים בלבד עד לבחירות וראשי המפלגות עושים מאמצים אחרונים כדי להחזיר קולות אליהם. שר האוצר ויו"ר "כולנו" אמר הערב (שבת) משה כחלון בכנס סיכום קמפיין בגני התערוכה בתל אביב כי לא ייכנס לממשלה בה יו"ר זהות פייגלין יכהן כשר אוצר. "יש לי מחויבות לציבור ודרך ואם חס וחלילה, פייגלין יהיה שר האוצר, כולנו לא תהיה בממשלה הזו. אדם שמוכן לומר שהוא הולך לבטל את הקצבאות לנכים, אנחנו לא ניתן לזה לקרות".
"אתה נכנס לממשלה יש לך התחייבות קואליציוניות ואז אתה חייב להצביע ואני אומר עכשיו, דקה לפני ההצבעה אני אקטע את היד כדי שלא אוכל להצביע", הדגיש.
"הבחירות האלה הוכרעו, המחנה הלאומי ימני ירכיב את הממשלה הבאה. תארו לעצמכם ממשלה כזו בלעדינו", הוסיף כחלון, "שאף אחד לא יספר לכם על גרעון. ארבע שנים הייתי שר האוצר, זה מספיק זמן לבדוק אותי? אז תבדקו. כלכלת ישראל נמצאת במקום הטוב ביותר מאז קום המדינה".

בתוך כך, בליכוד וכחול לבן מנצלים את הזמן הקצר שנותר עד לפתיחת הקלפיות לצורך קמפיין אגרסיבי שנועד להגדיל את כוחן על חשבון המפלגות האחרות בגוש. "רק ליכוד גדול יוכל למנוע ממשלת שמאל בראשות גנץ ולפיד שתהיה בכיה לדורות", אמר בנימין נתניהו בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות", כדי למשוך קולות למפלגתו. הוא הבטיח לספח בקדנציה הקרובה את יו"ש ולפנות בקרוב מאוד את אתר חאן אל אחמר, בין כפר אדומים למישור אדומים, המאוכלס על ידי מאות בדואים. נתניהו שב והזהיר כי אם יהיה פער מנדטים גדול לטובת כחול לבן, הנשיא ראובן ריבלין יטיל את הרכבת הממשלה על גנץ (ראו ידיעה נפרדת).
 
"יש פער של 4 מנדטים בין כחול לבן לבינינו", אמר. "מצביעי הליכוד הם שאננים. אם יהיה לגנץ ולפיד פער של 4-5-6-7 מנדטים, ברור שהנשיא יטיל עליהם את הרכבת הממשלה. "לנו יש 61 ממליצים, משום שכמה ממפלגות הימין מסרבות להגיד בצורה ברורה שהן ימליצו עליי. במצב כזה מסתכלים על המפלגה הגדולה", הסביר את הקמפיין האגרסיבי שהוא מנהל בשעות שנותרו עד לבחירות. 
 
בניסיון להרגיע את השותפות בגוש הימין, החוששות מפני התרסקות אל מתחת לאחוז החסימה אם נתניהו ישאב מנדטים על חשבונן, הבטיח: "אם הליכוד יהיה מספיק גדול, אני אוביל את כל המפלגות לקואליציה. אוביל את כל המפלגות הימניות אלי. מי שרוצה להסתכן, לא ישמע לי. לכן אנחנו צריכים להוביל בפער. ב-2015 הקשיבו לי ולכן ניצחתי".
 
אבל בימין מסרבים להירגע. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר אמש באותה תוכנית: "ראש הממשלה זה 'הקוזק הנגזל' האולטימטיבי. פעם זה 'הערבים נוהרים באוטובוסים לקלפיות' ופעם זה 'שלטון הימין בסכנה'. זו חזרה על אותו התרגיל. אין שום סכנה. גוש הימין עומד על 68-67 מנדטים. זו אותה הגברת בשינוי אדרת. אני חושב שזה רצון טבעי של הליכוד להביא כמה שיותר מנדטים, אבל מניח שהציבור מבין שזו אזעקת שווא".

לביקורת הצטרף יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, שיצא נגד ההסתערות של הליכוד על מצביעי הגוש. "קמפיין הגוועלד שהתחיל נתניהו נועד להפיל את מפלגות הימין הקטנות", אמר. הוא אף הזהיר כי ניסיונות הליכוד למשוך אליו את כל מצביעי הימין מעידים על ממשלת אחדות שנרקמת בין כחול לבן לליכוד. "זה מאותת שהולכים לממשלת גנץ-נתניהו, כדי לקבל את המדינה הפלסטינית שטראמפ מכין", טען בנט.
 
מנגד אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ בכנס של מפלגתו בראש העין: "נתניהו אינו משיח ולא אגדה שאין לה תחליף. תורו לפנות את השלטון. 13 שנים זה המון זמן. גם בליכוד מבינים את התקלה ושלכל דבר צריך להיות סוף. יש צורך היסטורי והזדמנות לעשות שינוי כי בפעם בראשונה, בתוך שלושה חודשים, הקמנו אלטרנטיבה שלטונית אמיתית שלא הייתה קיימת פה בעשר השנים האחרונות".
 
ובעוד נתניהו מנסה לשאוב קולות מגוש הימין, בכחול לבן עושים מאמצים דומים "לשתות" את קולות מפלגת העבודה וגוש המרכז-שמאל ואף פרסמו אתמול סרטון חדש שבו נאמר: "כל קול שלא הולך לכחול לבן הוא קול לביבי".יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הגיב אמש לדברים ובאירוע של מפלגתו בכיכר רבין הזהיר: "אם מפלגת העבודה לא תהיה חזקה, גנץ יילך עם הימין. אנחנו במאבק פוליטי אמיתי על דמותה של ישראל מול נתניהו ושלטון הימין, אבל אנחנו גם במאבק פוליטי בשאלה האם גנץ יילך עם הימין או עם הדרך של מפלגת העבודה".
 
גבאי שב וקרא לכחול לבן לוותר על הרוטציה ואמר כי צעד כזה יכול להביא את הניצחון. "אסור לשכוח שיש כאן ראש הממשלה מושחת וגזען שמפרק את הדמוקרטיה ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי להחליף אותו ולנצח". מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, תקף אתמול בחריפות את גנץ ולפיד ואמר: "במקום להביא את קולות הימין הם יורים בתוך הנגמ"ש ופוגעים בסיכוי היחיד להחלפת נתניהו. גודל הגוש הוא שיקבע מי ירכיב את הממשלה הבאה. הצבעה לכחול לבן היא הצבעה לממשלת ביבי-גנץ. רק הצבעה לעבודה תבטיח קואליציה אמיתית של שינוי. מי שלא רוצה את ביבי שוב כראש ממשלה מצביע רק לעבודה".