אש"ף נגד תאגיד השידור הציבורי. בכאן 11 הקימו אולפן מיוחד לקראת הבחירות, ובמחלקת המשא ומתן של הארגון הפלסטיני לא אהבו את המיקום שלו - צמוד לחומות העיר העתיקה בירושלים. בהודעה שפרסמה המחלקה נאמר כי מדובר בהטעייה של הציבור כאילו העיר העתיקה היא חלק מישראל.



"הדברים נראו גם בבחירות הישראליות הקודמות, ב-2015, כאשר רבים מכלי התקשורת הציגו את מזרח ירושלים הכבושה כחלק מישראל, וזאת למרות שירושלים כולה היא סוגיה שנמצאת במו"מ", נטען בהודעה הפלסטינית. ירושלים המזרחית, ובתוכה העיר העתיקה, היא חלק אינטגרלי מהאדמה הפלסטינית הכבושה על פי החלטת מועצת הביטחון 2334, לכן כל הכרה בה בחלק מבירת ישראל אינה חוקית והיא מהווה הפרה ישירה של החלטת מועצת הביטחון 478. אנחנו קוראים לארגוני התקשורת הבינ"ל לא להיגרר ולתת לגיטימציה לסיפוח מזרח ירושלים לישראל".



עוד נאמר כי ממשל טראמפ דחף לכיוון של נרמול ההפרות הישראליות ובין היתר ביטל את המילה כיבוש בהודעות הרשמיות שלו, וזאת על אף שהכיבוש הישראלי בפלסטין לא הסתיים וישראל היא שלטון כובש בכל האדמות שנכבשו ב-1967, אם ברמת הגולן הסורית או בפלסטין הכבושה. לכן כל אזכור של אזורים אלה, ובכללם מזרח ירושלים, כאילו הם אזורים ישראלים או נמצאים בסכסוך הוא הפיכת פרויקט ההתנחלויות הקולוניאליסטי למציאות".




עוד נטען כי "הקולוניאליזם הישראלי לא קשור רק במספרים, אלא גם בהכחשת הזכויות של העם הפלסטיני בקביעת גורלו, לכן הפיכת המצב הבלתי חוקי למציאות פוגעת בזכויות של העם הפלסטיני הלאומיות וההומניטאריות".



"אנחנו מבינים שהכיסוי התקשורתי לא יכלול את יפו, נצרת או חיפה, כאילו היו אדמה הנמצאת בסכסוך, לכן אנחנו מצפים שכלי התקשרות יכבדו את המחויבות שלהם לחוק הבינלאומי לגבי ההאדמה הפלסטינית הכבושה".



באש"ף ניצלו את ההתנגדות למיקום אולפן הטלוויזיה של כאן כדי לנגח את ישראל גם בהקשרים אחרים. "נמשך השימוש בישראל כמדינה יהודית בזמן המשך ההסתה נגד האזרחים הפלסטינים בישראל. לאחר חקיקת חוק הלאום הגזעני שמכיר בישראל כמדינת העם היהודי, ברור לכולם שתוצאות צעד זה הן הנצחת הגזענות והאפליה הממסדית, לא רק כלפי האזרחים הפלסטינים הישראלים, אלא כלפי כל העם הפלסטיני".