שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון (כחול לבן), אמר הבוקר (שני) ב-103FM כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מוכן להיכנע לדרישות מפלגות הימין לסיפוח שטחים ביהודה ושומרון "כדי להתחמק מאימת הדין". בראיון לתוכניתם של ינון מגל וענת דוידוב, אמר יעלון כי הבחירות הן בין כחול לבן לבין ה"שחיתות" של נתניהו וה"כהניזם" של הבית היהודי. 
 
"מה שנתניהו עושה עכשיו זה מבטיח לכולם את מה שהם רוצים לשמוע כדי לשרוד פוליטית", אמר יעלון. "הבחירות האלה מבחינתו הן בחירות ההישרדות הפוליטית. הוא הקדים אותן בגלל הבחירות ולכן הוא מוכן להבטיח הבטחות של מעשים שלא עשה במשך 13 שנים. כך צריך לתפוס את הדברים".

"אצלנו במפלגה הצלחנו להגיע להסכמה בנושא הפלסטיני שנחשב לוויכוח בין ימין ושמאל", אמר השר לשעבר. "מצד אחד אנחנו מבינים שאין סיכוי להסדר קבע ומצד שאני אנחנו לא רוצים מדינה דו לאומית. ככל שאני מכיר את נתניהו גם הוא לא רוצה מדינה דו לאומית. הדרך שהסמוטריצ'ים מובילים אליה, והוא רוצה לרצות אותם, מצביע על כך שנתניהו מוכן להיכנע לכל דרישה כדי להתחמק מאימת הדין".
"אנחנו בעד היפרדות מהפלסטינים. אנחנו כרגע לא מדברים על ריבונות. כרגע זה לא במקום. ההיפרדות הפוליטית כבר קיימת וזה טוב שכך. אנחנו צריכים להתעסק במה שנכון לעשות. בזה צריך להתעסק ולא בדברים לא רלוונטיים", הוסיף יעלון.

ינון מגל: יאיר לפיד מדבר על פינוי 80-90 אלף איש.
"לא שמעת את זה ממנו מאז החיבור עם כחול לבן. מאז המצב השתנה ונוצר מצע משותף. תקראו אותו".
ענת דוידוב: יש הרבה בלבול בציבור עקב ריבוי הדעות. תוכל למקד אותנו? מה כן תעשו?
"הבחירות הללו הם על האם להמשיך את הביביזם או להקים הנהגה חדשה. איכשהו כל מי שמתנגד לנתניהו הפך לשמאל. הנשיא פתאום הפך לשמאלני".
ינון מגל: כחול לבן קוראת למצות את הדין לשלום.
"אתה כיהודי לא חותר לשלום?".
ינון מגל: לא. לא לשלום הזה. אני לא חותר לשם בכלל. 
"על זה הבחירות כרגע. צריך להתאחד כי זו שעת חירום. שלושה רמטכ"לים לשעבר ושני שרים התאחדו כדי לדבר על מה שקורה לנו בפנים".
ינון מגל: כחול לבן מטשטשת עמדות ובכך מכשירים את השמאל.
"דווקא יש לך רבנים שתומכים בנו. הם שואלים במי הם יבחרו? בשחיתות של נתניהו? בילדותיות של בנט? בכהניזם של הבית היהודי? על זה הבחירות. הם בוחרים בנו כי אלו בחירות על עתיד המדינה. האם אנחנו רוצים לקום למדינה שממשיכה בפילוג, שחיתות ושקרים, או שאנחנו רוצים מנהיגות חדשה שתיתן סיכוי ותקווה לעם ישראל. רואים את הציפייה. תוך זמן קצר מאז שהקמנו את הכוח הזה הפכנו לכוח מוביל כי העם צמא לשינוי".
ענת דוידוב: ראש הממשלה במהלך כל הקמפיין משליך בוץ ורומז שגנץ לא שפוי. אתם האשמתם אותו בבגידה. אולי הוא יודע על גנץ משהו שאנחנו לא יודעים?
"ירדנו לשאול תחתיות בדיון הזה. אל תצמידו לי את מילה בגידה. אני לא אמרתי על נתניהו בגידה. שאלו אותי על פרשת 3,000 בכללותה ואמרתי שיש שם סוגיה של אישור צוללות למצרים מאחורי גבי ומאחורי גבו של הרמטכ"ל. עולות שאלות של העדפת בצע כסף על פני ביטחון המדינה מסביבתו הקרובה של ראש הממשלה".

משה יעלון. צילום: אלוני מור
משה יעלון. צילום: אלוני מור

 
ינון מגל: המשטרה אומרת שהוא בכלל לא חשוד.
"בהתחלה אמרו שאין חשד לפלילים והיום כבר ברור אחרת".
ינון מגל: עד המדינה חזר בו.
"צריך עד מדינה כדי להבין שמקורביו של ראש הממשלה מעורבים בנושא? אתה עיוור למה שקורה כאן? שלחתי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה עם המון שאלות. יש חמש פרשות שמצביעות על העלמת עניין מהמערכת ושיקול דעת שהוא ללא ספק העדפת בצע כסף על פני טובת המדינה. עובדה שיש כבר המלצות משטרה להעמדות לדין. ביום רביעי ראש הממשלה יצטרך להתעסק עם מה שהיועץ המשפטי יעביר לו כדי להתכונן לשימוע בפרשת 1,000, 2,000 ו-4,000. זה מה שאנחנו רוצים שיהיה לנו אחרי הבחירות?".
ינון מגל: מה דעתך על פרשת גנץ והמימד החמישי? דובר על 50 מיליון שקלים.
"זה עוד שקר. המימד החמישי נסגרה ולא פשטה את הרגל. היא לא קיבלה 50 מיליון שקלים".
ינון מגל: היא זכתה בחוזה ללא מכרז.
"יש מצבים בהם זוכים בחוזה ללא מכרז במערכת הביטחון".

ינון מגל: יש ביקורת על גנץ שהשתתף בישיבות שלא היה אמור להיות בהן.
"שמעת מה אמר דובר המבקר? אני מתפלא עליך, ינון. זה ספין".
ענת דוידוב: לסיום, יש תנאי שבעקבותיו תלכו לממשלת אחדות?
"התנאי הוא ללא נתניהו. אני לא מחרים את הליכוד וחושב שהליכוד של 2009 ו-2013 הוא ליכוד שהייתי חוזר אליו, אך הליכוד התדרדר כתוצאה מהנהגה של נתניהו".
ינון מגל: היית שר אצל ביבי עד לפני שנתיים.
"אני מתפלא עליך, תקרא את הספר שלי. אחרי בחירות 2015 נכנסתי למספר עימותים, לא רק על פרשת 3,000, וזה הוביל אותי לדילמה. חשבתי שכשר ביטחון אני יכול להועיל יותר. ברגע שהבנתי שלא כך החלטתי להתפטר".