למרות שהם לא מוכנים להודות בכך, מתח גדול עוטף הבוקר (שלישי) את פעילי מפלגת כולנו, שזהו בסך הכל קמפיין הבחירות השני שלה, לאחר שהוקמה לפני פחות מחמש שנים. אם בבחירות הקודמות המפלגה קיבלה עשרה מנדטים, היום היא מדשדשת בתחתית הסקרים. למרות שבתקופה האחרונה בקושי גירדה את אחוז החסימה, בסקרים האחרונים שהתפרסמו, כבר הצליחה לעמוד על כחמישה מנדטים.



דניאלה חרמון, פעילה בולטת של המפלגה מדימונה מזה שלוש שנים ופעילה חברתית במאבק בדיור הציבורי, מסבירה כי כל חייה הצביעה לליכוד, פרט לבחירות האחרונות בהן הצביעה לישראל ביתנו בגלל אורלי לוי-אבקסיס. "הפעם החלטתי שאני מצביעה לעשייה ולא לקשקשת. מבחינתי כולנו זו לא מפלגה פוליטית אלא חברתית, שיודעת להסתכל על האנשים בגובה העיניים. אני עובדת מאוד קשה כדי לגמור את החודש - בשעה שאנשים טסים לחו"ל אני נוסעת לוועדות בכנסת כדי להילחם. כשאני מגיעה לשם אני יושבת ורואה מי הם הח"כים שבאמת פועלים למען הציבור ומי הח"כים שרק אומרים שפועלים למען הציבור. יש מי שעובד ויש מי שעובד על הציבור והרבה עובדים על הציבור".



בבחירות הקודמות הצביעו לכולנו 1,176 אנשים בדימונה - 7.3% מהמצביעים, בעוד שלליכוד מנגד, שראש העיר בני ביטון, נבחר מטעמה, הצביעו 41%. "גם הפעם זה יקרה ורובם יצביעו לליכוד", אומרת בעצב חרמון. "לצערי הרב בפריפריה ימשיכו להצביע בצורה שבטית ולא הגיונית. הרבה מאוד אנשים מעריכים את העשייה של כחלון אבל לא מבינים את שיטת ההצבעה, הבחירות יצאו בדיוק אחרי הבחירות המוניציפליות ולא מבינים שצריכים להצביע לפי גושים. אם מרסקים את גוש הימין מרסקים את ביבי. בדימונה ביבי ייקח בגדול, אבל לכולנו נביא את אותה הכמות שהצביעו בפעם הקודמת. הרבה מאוד אנשים בדיור הציבורי יצביעו לכחלון כי בזכותו נכנסו לדירות".



לשר כחלון יש מתחרה על תיק האוצר, יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין.
"פתאום רוצים שפייגילין יהיה שר אוצר, זה נורמלי? בן אדם שמדבר על הפרטת הביטוח הלאומי, פגיעה בחד-הוריות ובקשישים, סיפוח 2.5 מיליון פלסטינים למדינה. הוא יכול להיות בכנסת?".



ליר לוי, 17 מרמת גן, יו"ר נוער כולנו, נשמע חדור מוטיבציה ואופטימיות לקראת הרגע הגדול. לוי, תלמיד בבי"ס בליך ברמת גן, שלפני חודש נערכו בו הצבעות מקדימות, בהן כחול לבן קיבלה כמעט ממחיצת מקולות התלמידים (47%) וכולנו קיבלה 7%. לוי אומר כי "אני מכבד סקרים אבל זה בסך הכל סקרים ולא מעט פעמים הם זייפו בתוצאות. יש חששות כי בלי כחלון לא יעלו את שכר החיילים, לא ימשיכו עם מחיר למשתכן אבל היום כולם יתעשתו על עצמם ויצאו להצביע. אני מאמין שנשמור על הכוח שלנו וכחלון יישאר באוצר, אבל תמיד יש חששות, מאמין שלכל המפלגות יש חששות".



צילום: עפר לבנת



על השבוע האחרון הוא מעיד כי היה שבוע לא פשוט בשילוב הלימודים ובחינות הבגרות. "זו תקופה עמוסה, לבדוק שכל המידע מגיע לכולם, לארגן שיבוצים וסיורים עם ח"כים ויש המון כנסים בכל הארץ, זו חוויה".



"מאחל חגיגה דמוקרטית נעימה ולא גועלית כמו שהיה עד עכשיו"

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, בה מתגורר לוי, זכה לתמיכתו של כחלון בבחירות לרשויות המקומיות והוא צופה כי זה יסייע להביא קולות נוספים למפלגה. "התושבים רוצים שכחלון יישאר באוצר כי חוץ מעשייתו ברמה הלאומית, זה עושה להם טוב בעיר, אני מניח שנראה פה את התוצאות הטובות ביותר של המפלגה מבחינת הערים הגדולות". לסיום הוא אומר כי "אני מאחל לכולם חגיגה דמוקרטית נעימה ולא גועלית כמו שהיה עד עכשיו עם כל הקמפיינים ומקווה שהיום יהיה קצת שונה".



שי בוארון, פעיל מנתניה, מסביר כי השבוע האחרון היה "השיא של הפעילים מבחינת הפעילות בשטח והפעילות הדיגיטלית".



אתם לחוצים?
"לא הייתי קורא לזה לחץ, אנחנו די מוכנים, עבדנו קשה. נתניה ספציפית, בגלל שהיא מעוז הליכוד (בבחירות הקודמות מפלגת הליכוד קיבלה כשליש מקולות המצביעים בעיר, ע"ל), אז הייתה פה עבודה מעבר. לא מעט, אפילו הרבה אנשי ליכוד מחליטים לבחור בכולנו בגלל העשייה של כחלון באוצר, בגלל העזרה לשכבות הביניים ולמעמד הנמוך. כחלון אהוב פה".



"חוקי המשחק קצת השתנו בבחירות האלה", אומר בוארון, "המפלגות הגדולות כמו כחול לבן והליכוד הפכו את זה לקרב ביניהן ואנשים מפחדים להצביע למפלגות אחרות. זה יוצר מצב שאנשים אומרים או שאני מצביע ביבי או גנץ, כל השאר פחות מייחסים לו חשיבות. אבל בשלושת השבועות האחרונים אנשים הבינו את המשחק והתחילו לתת חשיבות למפלגות האחרות. בכולנו אנחנו רואים התעוררות חזקה בשבוע האחרון".



מה יהיה מחר?
"אני די בטוח בכולנו, כל כך הרבה עשייה עם הרבה הצלחה ונגיעה בהרבה אנשים. לדעתי לא לבחור בכחלון זו תהיה כפיות טובה במיוחד של המעמד הבינוני והנמוך. זוגות צעירים קיבלו מלא, החל ממחיר למשתכן ועד צהרונים וחיסכון לכל ילד. מי שלא בוחר בכולנו היום זו סוג של כפיות טובה אחרי כל מה שעשה לציבור".