ועדת הבחירות המרכזית חידדה הבוקר (שלישי) את ההנחיות לגבי מה מותר ומה אסור בתוך הקלפי, בעקבות תפיסת מצלמות נסתרות במספר יישובים ערביים בצפון וברהט שבדרום. צעיר נתפס הבוקר ברהט כשהוא מנסה להסתיר מצלמה נסתרת, בניסיון לפסול את אחת הקלפיות. המשטרה עיכבה את הצעיר שעורר מהומה, ופעילים ביקשו ששוטרים יסתובבו בכל בתי הספר ויערכו חיפושים על פעילים חשודים. ככל הנראה, ישנם כחמישה מעוכבים ברהט בעקבות מצלמות נסתרות.

"בשעות ההצבעה ניתן יהיה להפעיל תיעוד וידאו באמצעות המצלמות רק במקרה של חשש לפגיעה מהותית בטוהר הבחירות או בסדרן התקין, למשל השמעה של איומים על חברי ועדות הקלפי, הצעות למתן שוחד בחירות או חשש לאלימות במהלך יום הבחירות. לאחר תום שעות ההצבעה וסגירת הקלפיות, ניתן יהיה להפעיל תיעוד וידאו למהלך ספירת הקולות בקלפי, אך יש ליידע את המשתתפים בספירה שיצולמו בתחילת ההקלטה ובמהלכה, ולתעד הודעה זו בפרוטוקול ועדת הקלפי", כתב השופט מלצר.
 
"בדבר שימוש במצלמות אבטחה ומעקב ובמאגרי התמונות הנקלטות בהן. ככל שנתפסו מצלמות על ידי המשטרה טרם החלטתי זו, הן תוחזרנה למי שהמצלמה נתפסה מהם, ואם הם הורחקו ממקום הקלפי, או שוחררו בתנאים מגבילים – יש להתיר להם לשוב למקום הקלפי, בכפוף לכך שפרטיהם יירשמו והם יתחייבו למשטרה כי ככל שתוגש תלונה בנושא, המצלמות יועברו לחזקת המשטרה לאחר יום הבחירות", קבע יו"ר ועדת הבחירות. 
 


"עיון בתיעוד מהמצלמות ייעשה על ידי משטרת ישראל, ובשום מקרה לא יצולמו ולא ישמרו תמונות של רשימות הבוחרים בקלפיות או של פרוטוקולי ועדות הקלפי", הוסיף. מהמשטרה נמסר מוקדם יותר כי "בעקבות מספר מקרים של חשד לאי סדרים בתוך קלפיות באזור הצפון, המשטרה פועלת במוקדים אלו בתיאום מול וועדת הבחירות בכדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע פגיעה בטוהר הבחירות וחשאיות ההצבעה".

"יוצאים להצביע על אפם ועל חמתם"

 
רשימת חד״ש-תע״ל הגישה תלונה דחופה לוועדת הבחירות בבקשה "להוציא באופן מיידי את המצלמות שהותקנו בצורה לא חוקית על ידי פעילי ימין בקלפיות בישובים הערביים". חד"ש-תע"ל טענו: "הימין הקיצוני מבין היטב את הכוח שלנו בהפלת השלטון וחוצה כל גבול באמצעים בלתי חוקיים בניסיון להתערב ולמנוע מהאזרחים הערבים להצביע. אבל גם אנחנו מבינים את כוחנו. יוצאים להצביע היום על אפם ועל חמתם".

במפלגת רע"ם-בל"ד טענו: "קיבלנו הודעה שפעילי הימין משבשים את הליכי הבחירות בישובים הערביים באמצעות האזנות סתר ומצלמות נסתרות, שמטרתם להרתיע את הציבור הערבי מהצבעה. אנחנו לא נכנעים לניסיונות הדה-לגיטימציה והתשובה שלנו ברורה - כל קול לרע"ם-בל"ד הוא קול נגז הגזענות והפאשיזם". 


חשוד שפונה מקלפי ברהט. צילום: חד"ש-תע"ל
חשוד שפונה מקלפי ברהט. צילום: חד"ש-תע"ל