בש"ס שלפו אתמול את "הנשק הסודי" - זכרו, רוחו ומורשתו של מרן הרב עובדיה יוסף, מנהיגם הרוחני המנוח - וגרפו את הרווחים, כאשר ש"ס השיגה שמונה מנדטים בבחירות, לאחר שלא היה ברור האם יעברו את אחוז החסימה. יו"ר ש"ס אריה דרעי פתח את יום הבחירות בתפילת שחרית סמוך לקברו של הרב יוסף. יחד עם השר השתתפו בתפילה עשרות פעילים, לצד בנו של הרב, חבר מועצת חכמי התורה הרב דוד יוסף והדיין הרב ציון בוארון.



"כשם שבחייך זכינו לקדש שם שמיים, כך נזכה בעזרת השם היום למלא את שליחותך ולקדש שם שמיים ולהחזיר עטרה ליושנה", אמר דרעי. הרב דוד יוסף, בנו של מרן, אמר: "אבא פסק שאסור לשום יהודי ספרדי להצביע למפלגה לא דתית! כולם מחויבים להצביע אך ורק לש״ס". בש"ס לא הסתפקו רק בתפילות והפיצו בימים האחרונים סרטון, שבו נשמע הרב יוסף מבטיח כי מי שיצביע ש"ס יזכה בגן עדן.



אתמול הפיצו פעילי התנועה הודעות, שבהן נאמר כי בדיוק ביום הבחירות חל יום השנה לנישואיו של מרן הרב עובדיה, וכל מי שרוצה לשמח את הרב צריך להצביע ש"ס. בנוסף, חילקו פעילים קופסאות גפרורים ונרות נשמה עם תמונתו. במקביל התקיימה אתמול ברחבת הכותל המערבי בירושלים תפילת הרבנים ההיסטורית "שערי שמיים" להצלת מפעל חייו של מרן. במעמד, שהתקיים ביוזמת נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, קראו הרבנים והמקובלים את כל ספר תהילים והתחננו לפני בורא עולם "להצלת עם ישראל ומפעל חייו של מרן, הנתון בסכנה ממשית".



מפלגה חרדית נוספת, יהדות התורה, התרכזה לכל אורך הבחירות בקמפיין ממוקד שמטרתו להביא את מצביעי המפלגה לקלפיות ולשכנע את ציבור המתלבטים שחובה להצביע עבורה כדי למנוע מיאיר לפיד להרוס את חומת השבת.



"אם חלילה וחס יהיה רפיון, גם לפיד וגם בג"ץ יפרצו את חומת השבת, בעבודות ברכבת ובהקמת גשרים", הזהיר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לפני פרסום התוצאות שנתנו גם למפלגה החרדית האשכנזית שמונה מנדטים. "האויבים", מבחינת יהדות התורה, לא היו מפלגות שנגסו בקהל המצביעים המסורתי של יהדות התורה, אלא דווקא הפלג החרדי הקיצוני, שניסה לשכנע את החרדים להחרים את מערכת הבחירות, על רקע הטענה כי יהדות התורה שותפה לגזירת הגיוס.