"ראש הממשלה של כולם": ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הלילה (רביעי) להיכל שלמה שבתל אביב, והכריז על ניצחונו בבחירות שנערכו אתמול, זאת למרות התוצאות הצמודות בבחירות, והמשא ומתן הקואליציוני שעומד לפניו. בשלב זה, לאחר ספירה של כ-20% מהקולות, הליכוד מוביל על כחול לבן, עם כ-30% מהקולות.


ראש הממשלה פתח את נאומו והודה לקהל שקרא לעברו "ראש הממשלה הבא", "מלך ישראל", "לא רוצים אחדות" ו"בני גנץ אכל אותה". נתניהו הזכיר את בחירות 1996, ואמר "לפני 23 שנים עמדנו כאן, ועתה אנחנו עומדים כאן שוב. מאז למדתי כמה דברים, כמו לנקות את הליפסטיק", לאחר מכן הודה נתניהו לשרים וחברי הכנסת של הליכוד. "אני מבקש מעומק ליבי להודות לכולכם, אתם הבאתם הישג דמיוני. אני אומר לכם - זה הישג בלתי נתפס", המשיך ראש הממשלה.

"הבאתם הישג כביר, בלתי נתפס, מול תקשורת מגויסת, בתנאים בלתי אפשריים והליכוד גדל באופן דרמטי. זה הישג מדהים. ואני רוצה להגיד לכם משהו אישי - אני מאוד נרגש שעם ישראל שוב נתן בי אמון, בפעם החמישית, ועוד אמון גדול יותר", המשיך נתניהו, "אני אומר לכם - הוא שוב נתן אמון ועבורנו ועבורי זה חסר תקדים. מתי קיבלנו כ"כ הרבה מנדטים? לפי רוב המדגמים, גוש הימין בהנהגת הליכוד ימשיך להוביל את מדינת ישראל בארבע השנים הקרובות ונמשיך להצעיד את מדינת ישראל לפסגות חדשות. אני מאמין, כך חונכתי, ע"י אבי, וכך הוא חונך ע"י סבי ז"ל" הרב נתן מיליקובסקי נתניהו. אני מאמין שהקב"ה וההיסטוריה נתנו לעם ישראל הזדמנות נוספת, הזדמנות פז להפוך את מדינתנו לאומה חזקה, מן החזקות בין אומות העולם, ולשם כך אני פועל. מדינה חזקה שטוב לחיות בה, שטוב ובטוח לחיות בה, למעננו, למען הדורות הבאים, ולמען נצח ישראל".


"כבר הלילה התחלתי בשיחות עם ראשי מפלגות הימין, השותפות הטבעיות שלנו. כבר הלילה כמעט כולם כבר הצהירו בפומבי שהם ימליצו עליי להרכיב את הממשלה הבאה. ימליצו עליי בפני נשיא המדינה שלנו. אני מתכוון לסיים את המלאכה במהרה, במטרה להקים ממשלה לאומית יציבה", אמר, "אני רוצה להבהיר - זאת תהיה ממשלת ימין, אבל אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל, יהודים ולא יהודים, ימין ושמאל, כל אזרחי ישראל. כי אני דואג לכולם. אני דואג לחיילים של כולנו, אני דואג לביטחון של כולנו, אני דואג למדינה של כולנו, אתם יודעים את זה. ככה זה היה וככה זה יהיה".


"הישגים כבירים נזקפים לזכותינו. לא תמיד מפרסמים את זה. אבל הציבור חכם ויודע. הציבור רואה. הישגים כבירים נזקפים לזכותינו, ואתגרים כבירים לפנינו, בביטחון, בחברה, בכלכלה, ביחסי החוץ. אתגרים לנורמליזציה ושלום עם העולם הערבי. עוד אנחנו מדברים וזה קורה. אתגרים כבירים בכל התחומים. אני בטוח שבכוחות משותפים נוכל לכל האתגרים הללו".

"אני מבקש להודות לכם מעומק הלב ולהודות לעוד שלושה אנשים - לרעייתי האהובה שרה ולבניי האהובים יאיר ואבנר. אני מבקש לומר למשפחתי כמה סבל עברתם, כמה חיצי רשע ורוע ספגתם, רק בגלל שאתם המשפחה האוהבת והתומכת שלי. אתם המשענת של חיי. אתם אזרחי ישראל המשענת שלנו, ראינו אתכם בשווקים, בערים, ביישובים, ראינו את האהבה שלכם, כל כך חיזקתם אותנו. אני מבקש להודות לכולכם. יחד נמשיך לעשות ויחד נמשיך להצליח", סיים את דבריו.

גנץ: "ניצחתי, המפלגה הגדולה צריכה לקבל את המנדט מהנשיא"

ראש הממשלה לא היה היחיד שהכריז הלילה על ניצחונו בבחירות, כשגם יריבו הראשי, יו"ר כחול לבן בני גנץ נשא נאום ניצחון, לאחר שהמדגמים הראשוניים קבעו כי מפלגתו תהיה המפלגה הגדולה בכנסת. בנאומו אמר גנץ כי "המפלגה הכי גדולה צריכה לקבל את המנדט מהנשיא". מלבד זאת, הכריז גנץ כי "אהיה ראש הממשלה של כולם".

"אור גדול מאיר על ישראל שלנו", הוסיף גנץ, "זהו יום היסטורי, למעלה ממיליון אנשים בחרו היום כחול לבן, שבחרה לכבד, לברוח מהפילוג. בחרתם בי, בחרתם בשותפים שלי, אני שמח על הגישה הזאת, שמראה שאפשר לחבר דברים. זה לא דבר שאיננו ניתן לביצוע. אני רוצה יאיר, בוגי, גבי - להודות לכם על דרך משותפת, על נכונות להמשיך ביחד. אף אחד מאיתנו לא יכול היה לעשות שום דבר לבדו, והשלם באמת גדול מסך חלקיו".
 
"אנחנו מבקשים להודות לבנימין נתניהו על שירותו למען המדינה", המשיך הרמטכ"ל לשעבר. "אני רוצה לומר שכל המחלוקות שלנו, אבל אנחנו נתעלם מעל כעסים, ואנחנו נכבד את רצון הבוחר, ובדיוק כמו שהוא אמר - המפלגה הכי גדולה צריכה לקבל את המנדט מהנשיא".