חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) תקף הבוקר (רביעי) את יו"ר מפלגתו אבי גבאי, זאת לאור תוצאות האמת שמהן עולה כי הם השיגו שישה מנדטים בלבד. "אם אני זוכר נכון, ב-11 בינואר עמדתי על הבמה ואמרתי שאם נמשיך עם גבאי נגרד את אחוז החסימה. כבר אז ראיתי שאנחנו נמצאים בתחתית של הים", אמר בשיחה עם ניסים משעל וגיא פלג, "היה רגע אחד מכונן בו גנץ עלה אל המגרש. אין ספק, גבאי צריך להחזיר את המפתחות. החוצפה הרבה הייתה אתמול בערב, כשאמר שנקום היום בבוקר ונתחקר את עצמנו". 
לדבריו, גבאי התהדר שהוא הגיע מהעולם העסקי. "בעולם הזה לפי התוצאות כבר ברבעון הראשון הוא כבר היה שם את המפתחות ואפילו המונית הייתה על חשבונו", הסביר ב-103FM, "אין דבר שהוא לא עשה בו טעות, זה נובע מאופיו".
דווקא הרשימה קיבלה מחמאות מקיר לקיר.

"לא רק מקיר אל קיר. אמרו גם שהיה לה קמפיין נפלא בטוויטר. ממש מרגש".

נוצרה מציאות פוליטית בה הציבור עמד בפני דילמה. הציבור של המרכז - שמאל הבין שאם הוא רוצה להחליף את נתניהו הוא צריך לתת קולות לבני גנץ כדי שהנשיא יטיל עליו להרכבת הממשלה. החשיבה הזאת הובילה לשאיבת מנדטים למפלגת העבודה. 
"את הדברים הללו בדיוק אמרתי והזהרתי על הבמה. ציפי לבני הייתה עם 14-15 מנדטים בסקרים אם הייתה בהובלת מפלגת העבודה. הכל אולי יכול היה להשתנות".
אתה באמת מאמין שניתן היה להציג רשימה או מנהיגות שתעמוד מול מפץ כחול לבן?
"חד משמעית כן".
אולי הוא היה צריך להצטרף לגוש הזה.
"דיברתי כבר אז על החיבורים. החוכמה היא לא להסתכל על המקום בו אנחנו נמצאים בבוקר אלא לפני שלושה חודשים. החוכמה הייתה לשנות את פניה של ההיסטוריה כבר אז".
"אני לא יודע לומר מה יהיה עכשיו, אבל אני עדיין אופטימי. אם גנץ לא יצליח להרכיב את הממשלה הבאה, זו תהיה חנות הכלים החד פעמים הגדולה ביותר שהוקמה שתתרסק בקול תרועה רמה", הסביר חבר הכנסת, "זה הסיכוי של מפלגת העבודה לחזור ובגדול ולהוביל שינוי פנימי גדול". הוא אמר כי אינו רואה מצב שבו כחול לבן חוברים לממשלת אחדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני לא רואה את זה קורה, ואני לא רואה מצב שנתניהו רוצה אותם לצידו", סיכם, "כל שהוא עשה בבחירות האלה הוא לא רק לנצח אלא להרכיב קואליציה שתצליח לתת לו את החוקים שימנעו ממנו לעמוד למשפט".