יממה לאחר שאזרחי המדינה יצאו להצביע ולאחר ספירת רוב הקולות, נראה שהמפה הפוליטית מתחלקת בין שתי המפלגות הגדולות - הליכוד וכחול לבן, כאשר יתר המפלגות מסתפקות בשאריות שנותרו או שלצערן, כמו במקרה ככל הנראה של הימין החדש, גשר וזהות, גם לא זכו ליהנות מהפירורים ואת הכנסת ה-21 יראו רק מחוץ לכתליה.



מפלגת כולנו בראשות משה כחלון, שבבחירות הקודמות זכתה ל-10 מנדטים, תיאלץ להסתפק כנראה ב-4 מנדטים בלבד, אך כפי שרבים במפלגה אומרים, מדובר ב"הישג ענק" לאור התוצאות הכלליות במערכת הבחירות הלא פשוטה.



פאני רבינוביץ', רכזת מטה המפלגה בכפר סבא, לא חששה למרות הסקרים הלא מחמיאים שהמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה. "אני אישית ציפיתי שנהיה עם 7-6 מנדטים אבל זה הישג יפה", אמרה היום (רביעי) ל"מעריב", לאחר לילה ללא שינה וניסיון עד הרגע האחרון להוציא מצביעים לקלפיות. "הבחירות האלה הן מתעתעות, המפלגות הגדולות שתו את המפלגות הקטנות - זהות בחוץ, גשר של אורלי לוי-אבקסיס שלא עברה את אחוז החסימה. אומנם זה 4 מנדטים אבל זה שקול ל-10 הקודמים כי זו לשון מאזניים לכל דבר ועניין, לשם זה הולך".



"אני חושבת שכל כך הגיע לכחלון, המגמה הארצית הייתה ללכת למפלגות הגדולות, כל מה ששמעתי זה 'רק לא ביבי' או 'רק ביבי'. זה יפה שבכל זאת העם ראה את העשייה שלו וזה קשה כי הוא לא נשאר בשיח, הוא לא מגדף, ממלכתי מאוד, פשוט קם בבוקר ועבד".



סאלי סיגרון, 31, פעיל כולנו בנתיבות, אמר כי "התחושות לא קלות, הן מעורבות. מצד אחד אתה שמח שהמפלגה נכנסה ויש סיכוי שכחלון יהיה שר אוצר שוב, מצד שני ציפינו לקצת יותר, אם בבחירות הקודמות אנחנו הבאנו 10 מנדטים ועכשיו עומדים על פחות מחצי אז זה לא כל כך מנחם". אבל מיד מוסיף כי "מנסים לראות את מחצית הכוס המלאה ומקווים שהוא יהיה שר האוצר וישמור על כל ההישגים שהוא עשה עד עכשיו שזה בעיניי הכי חשוב". סיגרון סיכם ואמר "בואו נתאושש מכל הסאגה הזו ונהיה יותר חכמים לגבי מה עושים הלאה".