לאחר ספירה של כ-98% מקולות המצביעים הפער בין רשימת "כחול לבן" למפלגת "הליכוד" עומד על 15 אלף קולות. נראה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו זוכה לתמיכה גדולה יותר בקרב המפלגות שנכנסו לכנסת ומלאכת הרכבת הממשלה תוטל עליו. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שידר אופטימיות הבוקר למרות תוצאות האמת המצביעות על יתרון לגוש הימין ואמר כי מדובר ב"הישג היסטורי חסר תקדים". ישראל בכר, היועץ האסטרטגי של רשימת כחול לבן, הגיב בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM להאשמות לפיהן כחול-לבן אחראית  לחיסול מפלגת העבודה ומרצ והתייחס לתוצאות האמת. 



"ב-2009 עבדתי עם נתניהו ואז בנינו את אסטרטגית הגוש המפורסמת שעזרה לו לנצח למרות שהיה בפיגור של מנדט אחד מול ציפי לבני. בעשר השנים האחרונות קרה משהו במדינת ישראל. הימין גדל וגם התחזק מבחינת הזהות האישית. זו זהות שבטית, רעיונית ודתית. ראינו זאת בתוצאות הבחירות. גוש הימין בקהל היהודי נחלק ל-60% ימין ו-40% מרכז שמאל. הדרך היחידה לנסות לייצר אלטרנטיבה הייתה לייצר מפלגה גדולה כדי לנסות להרכיב ממשלה".



הציבור, גם בהסתמך על סקרים סותרים לחלוטין, הוא ברובו ציבור ימני. כששומעים את השיח בתקשורת חושבים שהעבודה ומרצ הן המפלגות הדומיננטיות אך זה לא כך בשטח. הניסיון שלכם לייצר מצג של לא ימין ולא שמאל, לא תפס בימין אלא רק בשמאל. ראו בכם מפלגת אנטי ביבי שתוריד אותו מהשלטון. בימין לא קנו את זה".


"אני מסכים איתך. המפלגה במהותה עם עמדות מרכז ימינה אך בימין פחות הסתכלו עליה כעל מפלגה ימנית. בסקרים האחרונים לפני הבחירות זיהינו 10% ממצביעי ליכוד שעברו לכחול לבן".



אתה קורא לה מפלגת ימין אך אנשים ראו את יעל גרמן ועופר שלח ויודעים שזו לא מפלגת ימין אלא מרכז.


"הליכוד הצליח לייצר חומת הזדהות שמגדירה מהו ימין ומהו הצד השני".





את האמת, לפני פרסום המדגמים, לאן חשבתם שזה הולך?


"חשבתי שיהיה קרב קשה ולא פשוט בגלל נתוני הבסיס. הערכנו שיהיה תיקו או הפרש של כמה מנדטים בודדים".



מה דעתך על חיסול העבודה ומרצ? גמרתם שתי מפלגות שמאל בישראל.


"אם מפלגת העבודה הייתה חזקה לפני שלושה חודשים היא הייתה מצליחה לייצר את האיחוד כמפלגה המובילה וכל הקמת כחול לבן לא הייתה מתקיימת. הכישלון של מפלגת העבודה הוא זה שיצר את המציאות הזו".



לא ראו באבי גבאי מועמד לראשות הממשלה ולכן נוצר וואקום. הכניסה של גנץ הייתה חזקה מאוד. אתה דחפת לאיחודים שאכן הוכיחו את עצמם ולא הוכיחו את עצמם במקביל. הרצון שלכם להיות המפלגה הגדולה, גם ללא גוש, היה לתת לגנץ את האפשרות להרכיב את הממשלה. כמה הרוטציה בין גנץ ללפיד פגעה במיזם הזה?


"אני לא יודע לכמת את זה במנדטים כי אף פעם לא שאלו בתוך המפלגה אם זה נדרש או לא. כשמסתכלים על התוצאות, אני לא חושב שזה פגע. גנץ עמד על האמירה שלו שהסכמים צריך לקיים. בסופו של יום גוש הימין זכה ב-65 מנדטים".



נאומו של גנץ היה מוקדם מידי אתמול?


"יכול להיות. הוא נאם בחצות כשעוד לא הגיעו תוצאות האמת".



המדגמים היו כל כך שונים בין הערוצים. קמיל פוקס הביא תוצאה אחת ומינה ומנו הביאו תוצאה אחרת. היינו בחרדה שמישהו אכל אותה בענק.


"לא ידענו לקבוע איזה מדגם הוא נכון. אני מודה שהם היו שונים וגם בלבלו אותי באופן אישי. נכנסנו למערכת הבחירות עם ידיעה שהמפלגות הקטנות יצרו דרמה ושוני גדול ולכן לא ניסינו לנבא מה תהיה התוצאה הסופית".