האם גבאי יתפטר? יממה לאחר פרסום תוצאות האמת של בחירות 2019, בהם נפלה מפלגת העבודה ל-6 מנדטים בלבד, 4 מנדטים פחות ממה שניבאו הסקרים, פנה היום (חמישי) מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, ליו"ר המפלגה, אבי גבאי, ודרש ממנו "לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר מתפקידו כיו"ר". 



חרמוני נפגש הבוקר עם גבאי ואמר לאחר מכן כי בפגישתם הוא הבהיר לגבאי "כי לאור תוצאות הבחירות ההרסניות עליו להתפטר מתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, כפי שהיה עליו לעשות עוד בערב ההפסד. כמזכ"ל המפלגה, עליי וגם על אחרים שהמפלגה הזו חשובה להם, מוטלת החובה להגיד את הדברים בצורה ברורה: כל יו"ר אחר שהיה מביא תוצאה מעין זו היה מתפטר".



חרמוני הוסיף כי התפטרותו של גבאי כשלעצמה "רחוקה מלהביא את הישועה, אך בלעדיה לא נוכל להתחיל במלאכת השיקום והבניה, שצפויה להיות סיזיפית וארוכת טווח. למפלגת העבודה תפקיד חשוב בדמוקרטיה הישראלית ובגיבוש אלטרנטיבה עם סדר יום של שמאל ציוני וסוציאל-דמוקרטי". גבאי מסר בתגובה כי הוא בוחן את צעדיו ומתייעץ לגבי המשך דרכו, אך הבהיר עם זאת כי הוא מתכוון לכהן כחבר כנסת. 



גבאי כזכור אמר בערב הבחירות כי התוצאות הם אכזבה עצומה למפלגה ולו באופן אישי. "זה ערב לא פשוט עבורנו. זה ערב לא פשוט עבורי. לא ככה קיוויתי לסיים את הערב הזה. תוצאות המדגמים הם אכזבה עצומה, זאת מכה אלקטורלית לעבודה, ולשותפים לדרך. אני רוצה להגיד תודה לכל האנשים שהלכו איתי דרך ארוכה.



אני מאוד מקווה שיהיה שינוי שלטוני, שיקל עלינו במעט על המחיר הפוליטי הכבד ששילמנו במפלגת העבודה, מחיר שגם הציבור שילם בכך שחלק מהנבחרת המצוינת שלנו לא ישרת אותו בכנסת הבאה. אבל אם חלילה נישאר עם נתניהו כראש ממשלה, אז כל האזהרות שלנו התממשו. הזהרנו שהוא עלול להישאר כאן, שקולות של המחנה עלולים להכניס חברי כנסת ימניים, אנשים שלא מייצגים את עמדות המחנה. אני מקווה שגנץ ירכיב ממשלה. הבטחתי לו הערב שנסייע לו להרכיב ממשלה. אנחנו נהיה ראש החץ נגד נתניהו. אני מבטיח לכם, לכל אזרחי ישראל, שכל דבר שעשיתי, טוב או רע, מוצלח או לא, עשיתי משום שחשבתי שזה הדבר החשוב לציבור. כך עשיתי, וכך אמשיך לעשות תמיד".