לאחר השמועות והפרסומים בדבר עזיבתו הצפויה והתפטרותו עוד בטרם מינויו לכנסת, מספר 2 במפלגת העבודה, טל רוסו, מפרסם היום (שישי) הבהרה לפיה הוא אינו מתכוון לעזוב את המפלגה בתקופה הקרובה. "חברים, עזבו שמועות, קבלו עדכון ממקור ראשון", כתב רוסו בחשבון הפייסבוק שלו, "תוצאות הבחירות העגומות מבחינת המפלגה, ומבחינתי האישית - מחייבות זמן לחשבון נפש אישי ומפלגתי".



עוד הוסיף: "בכל מקרה חשוב לי כבר עכשיו לומר באופן חד משמעי: אני עם מפלגת העבודה. אני מבקש גם להבהיר כי בשום שלב לא הופעל עלי לחץ לפרוש מצד מאן דהוא. נהפוך הוא, זכיתי לגלי תמיכה בלתי מסויגים וגורפים מצד כלל אנשי מפלגת העבודה. מבטיח לעדכן ומבקש לנצל את ההזדמנות להעביר את הערכתי מגלי התמיכה הבלתי מסויגים. הייתי אומר שאני נרגש ביותר, אבל לא נעים לשבור את המוניטין של ארץ נהדרת". 




כזכור, מאז נודעו תוצאות הבחירות, בהן קבלה מפלגת העבודה שישה מנדטים בלבד, שפל של כל הזמנים, גובר הלחץ על היו"ר אבי גבאי לפרוש מתפקידו. אתמול הצטרף לקריאתו של ח"כ איתן כבל גם מזכ"ל העבודה ערן חרמוני, שהשמיע את הדברים באוזני גבאי במהלך פגישה ביניהם. בעקבות הלחצים הגוברים, פרסם אתמול גבאי הודעה שבה אמר: "אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יו"ר מפלגת העבודה. אמשיך לפעול למען התנועה והציבור בישראל וב-30 באפריל אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה". לגבי המשך תפקידו כיו"ר המפלגה אמר: "בימים הקרובים אקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של העבודה לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק".
 
בין האפשרויות הנבחנות בעבודה – פריימריז לבחירת יו"ר קבוע או זמני למפלגה בתוך כשלושה חודשים עד שנה. בין השמות המוזכרים: איציק שמולי, סתיו שפיר ועמיר פרץ. אופציה נוספת היא כינוס מוקדם של הוועידה לצורך מינוי יו"ר זמני במקום גבאי והקדמת הפריימריז לצורך הדחתו.