מספר 2 במפלגת "כחול לבן", ח"כ יאיר לפיד, שהכריז יממה לאחר תוצאות האמת כי מפלגתו אשר תשב באופוזיציה "תמרר" את שלטון הימין הקיצוני של נתניהו, עומד מאחורי דברים אלו היום (שבת), ומדגיש בפוסט חדש - "שיידעו שהתכוונתי לכל מילה". 

"הבנתי שנפשם הרגישה של ביבי ואנשיו נפגעה אנושות מזה שאמרתי שנמרר את חייה של הקואליציה", כתב היום לפיד, "מסתבר שהפוליטיקאים שקראו לבני גנץ חולה נפש ופדופיל, ולי עמלק ועוכר ישראל, הופכים לפגיעים מאד כשמדובר בהם עצמם". 

בהמשך כתב לפיד - "כשהם ינסו להעביר את חוק החסינות ושאר החוקים להכשרת השחיתות, נמרר. כשהם ינסו להעביר את פסקת ההתגברות ולפגוע בבית המשפט העליון, נמרר. כשהם ינסו לבטל את חוק הגיוס ואת לימודי הליב״ה, נמרר. כשהם ייקחו את הכסף של משלמי המיסים ויעבירו אותו למפלגות ופוליטיקאים, נמרר.כשהם יעבירו פרוטקשן לעזה, נמרר.

כשהם יהרסו את יחסינו עם יהדות התפוצות, נמרר. כשהם לא יעלו את קצבאות הנכים ואת קצבאות הקשישים, נמרר. כשהם לא יעבירו דמי מחלה ודמי אבטלה לעצמאים, נמרר. כשהם ינסו לספח התנחלויות מבודדות ויעבירו להן בלי סוף כסף, נמרר. אגב, אם הם יעשו דברים טובים לעם ישראל, נשמח לעזור להם", הדגיש אחד מראשי מפלגת "כחול לבן".

בסוף הפוסט כתב לפיד: "אבל מול אי צדק, מול שחיתות ומול הזנחה של החלשים, באבו-אבוהה נמרר, כי זה בדיוק תפקידה של האופוזיציה ואני לא חוזר בי אפילו מאות אחת. אם קשה להם עם זה, שיתמודדו".
 


אמש התקשר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. "עם סיום ספירת הקולות וקבלת תוצאות האמת אני מברך אותך על ההישג בבחירות, אנחנו נמשיך לשרת את אזרחי ישראל ואני מאחל לך ולכל עם ישראל חג שמח", אמר גנץ בדבריו לנתניהו. 

ברכתו של גנץ לנתניהו הגיעה לאחר יומיים וחצי בהם נמנע מלהתקשר לראש הממשלה על מנת לברך אותו, זאת על רקע הכרזתו המוקדמת בליל הבחירות כי הוא יהיה זה שירכיב את הממשלה החדשה. נתניהו השיב בתגובה: "תודה לך, אני מברך אותך בחג שמח. נחזיר את ישראל לרגיעה, כל אחד בתפקידו. שבת שלום".