בדרך לקואליציה: השי לחג הפסח שיקבל שר האוצר משה כחלון תמורת הצטרפותו למחנה הליכוד הוא שני שרים בממשלה וכן מינוי אחד מחברי הכנסת של סיעת כולנו כיו"ר של אחת מוועדות הכנסת. כחלון ימונה לשר האוצר, אך עם זאת, סמכויותיו יהיו מצומצמות בהשוואה לקדנציה הקודמת.
 
אלי כהן, מספר 2 בכולנו, יחזור ככל הנראה לתפקיד שר הכלכלה והתעשייה. שרת השיכון היוצאת יפעת שאשא־ביטון תמונה לתפקיד יושבת ראש אחת מוועדות הכנסת, ככל הנראה ועדת העבודה והרווחה. גורמים במפלגת כולנו ציינו שכל הנושאים הללו נסגרו מראש ונתניהו כבר שוחח עם כחלון.
 
הנדוניה שיביא כחלון בתמורה תהיה רשת הגנה לנתניהו בכל הנוגע להליכים המשפטיים נגדו, גם כשאלו חוקים שעלולים לפגוע במעמד בית המשפט העליון. הדברים סותרים את הבטחותיו של כחלון שניתנו ערב הבחירות, שלפיהן לא יישב בממשלה אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו לאחר מיצוי כל ההליכים. כחלון הסביר שראש הממשלה לא ירצה לכהן במצב כזה, אבל כאמור כל הטענות הללו התבדו.
 

כחלון השתתף בסוף השבוע בישיבת סיעת כולנו, שבה הסביר את המניעים להצטרפות לגוש הליכוד. הוא הסביר שהמהלך הוא אילוץ לאחר שכולנו לא קיבלה מספיק מנדטים בבחירות. אבל למרות הכל, ההישג הוא בעצם העובדה שהיא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, עם אפשרות לקבל מנדט נוסף.

משה כחלון ואלי כהן. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

 
שר האוצר ונציגי סיעתו ישתתפו מחרתיים בטקס המסורתי של הליכוד - הרמת כוסית לרגל חג הפסח. אלא שהאגוז הקשה לפיצוח הוא מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, שהמשא ומתן איתה עדיין לא התחיל. עם חמשת המנדטים שקיבל הפך ליברמן ללשון מאזניים, עובדה המקנה לו כוח פוליטי עצום. ח"כ עודד פורר (מספר 2 ברשימה), האמור לנהל את המשא ומתן מטעמו, שוהה בחופשה באמסטרדם. ליברמן עצמו יצא לווינה. 
 
במפלגה אומרים שההצטרפות לקואליציה תקום ותיפול על שלושה נושאים: מתן מנדט לליברמן לשמש כשר ביטחון עם סמכויות נרחבות, שיאפשרו לו יישום מהלכים צבאיים להכרעת החמאס (בעניין זה יתכן שידרוש גם את צירוף ח"כ פורר לקבינט המדיני־ביטחוני). הנושא השני הוא קידום חוק הגיוס וחוק הגיור. הנושא השלישי נוגע לענייני כלכלה והוא קידום רפורמות מבניות, ובראשן שיפור מעמדם של העסקים הקטנים והעצמאיים. נראה שהמכשול העיקרי להצטרפותו של ליברמן לקואליציה החדשה יהיו המפלגות הדתיות.