הבחירות מאחורינו וכעת ניגשות המפלגות השונות למשא ומתן הקואליציוני, שצפוי להיות מורכב וארוך. בליכוד, שזכה להצלחה גדולה והגדיל את כוחו ל-35 מנדטים, מצפים לתיקים משמעותיים, אולם השותפות הקואליציוניות הפוטנציאליות צפויות להציב דרישות גבוהות. אחד מאלה שרואה את עצמו משתדרג לתפקיד שר, חבר הכנסת אמיר אוחנה, שהסביר הבוקר לאילה חסון ב-103FM למה מה לדעתו צריך לקרות במו"מ.  



אתה נמצא במקום ה-19 בליכוד ושואף לתפקיד משמעותי?
"כן ולא רק בגלל המיקום. הוכחתי לראש הממשלה שלי את יכולות הביצוע שלי במסגרת ועדת חוק הלאום ובראיונות הרבים לכלי התקשורת ולכן שואף לתפקיד משמעותי. מניסיון העבר שלי קודם דנים עם הפרטנרים ובימים האחרונים ובשעות האחרונות דנים עם הליכודניקים".



דוד ביטן קורא להכניס את איילת שקד כשרה לליכוד. בכיר בליכוד אומר שאין לזה שום היתכנות. מה אתה יודע על כך?

"שמעתי את זה בכלי התקשורת כמוך ואני מסכים עם אותו בכיר שההתכנות היא מאוד נמוכה או אפסית. יש לנו מועמדים טובים משלנו להיות שרים שכן עברו את אחוז החסימה ונמצאים בקואליציה. נכון לאיילת עוד עתיד גדול אך לא בכנסת הזו.



אולי עוד ימצאו קולות.
"הלוואי. אני בעד, זה יגדיל את מחנה הימין ואת כוח המיקוח הליכוד מול המפלגות. אני מאחל להם שהם עוד יעברו".



הסיכוי הוא לא מאוד גדול אך יספרו את הקולות. אמנון אברמוביץ' אמר ב'חדשות 12' בהומור שאם יריב לוין ימונה להיות שר המשפטים, ראש הממשלה יקבל עוד שנת מאסר.
"חשפו בפני הציבור אולי בטעות או אולי בשגגה את האופן שבו הדברים מתנהלים. דבריו מצטרפים לדברי עמיתו גיא פלג שאמר שזה משול לאולמרט שמינה את פרידמן לשר המשפטים ועל טעות לא חוזרים פעמיים. מה שאנחנו אמורים להבין, בהומור כמובן, שהמערכת המשפטית לא דנה על פי שיקולים ענייניים ומקצועיים אלא שומרת על הגבינה שאף אחד לא יזיז אותה. אם מישהו יזיז אותה יפתחו לו תיק ויוסיפו לו שנת מאסר כי מינו שר משפטים שלא לרוחה של המערכת. הדבר הזה אמור לזעזע את אמות הסיפים של כל דמוקרט. של כל מי שדיבר על שלטון החוק".



מה להערכתך הסיכויים שיריב לוין יהיה שר המשפטים?
"לדעתי הסיכויים שלו להיות שר המשפטים הם טובים. אני מאמין שראש הממשלה יעשה את השיקולים המקצועיים ביותר. יריב לוין הוא משפטן ובהחלט הולך בדרך הדמוקרטית שהציבור בחר באמצעות נבחריו".



בעבר רצו למנות את רובי ריבלין לשר המשפטים וטענו שהמערכת לא רצתה אותו והוא לא יכל להתמנות לשר המשפטים. שיחות טלפון שהוקלטו במסגרת חקירת משטרה חשפו שיחות בין ריבלין לדודי אפל, פעיל ליכוד כשהשניים חוו דעתם על שופטת אחת במסגרת תפקידו בוועדה למינוי שופטים.
"זו דוגמה נוספת המצטרפת לדוגמת יעקב נאמן בממשלת נתניהו הראשונה. החקירה הראשונה נגדו נפתחה בהוראת היועץ המשפטי לממשלה יום למחרת שיעקב הודיע שברצונו להחליף את היועץ המשפטי. יעקב נאמן נאלץ להתפטר אך לבסוף זוכה לחלוטין. בעידן הזה אנחנו מרשים לעצמנו לומר שגם בפרקליטות ובבתי המשפט לא יושבים רק מלאכים צחורי כנפיים. בעידן הזה של הרשתות החברתיות, בהם יש לנו יכולת לתקשר עם הציבור ללא מתווכי כוח מאפשרים לנו להסביר זאת לציבור. תוצאות הבחירות הן אמון חסר תקדים לנתניהו. הציבור יחליט באמצעות נבחריו ולא חבורה של משפטנים שמתמנה לתפקיד כל ארבע שנים".





אתה בקיא במשא ומתן?
"אני לא בטוח שהוא התחיל עוד, אני מעריך שהוא יימשך עד הרגע האחרון".



אתה בעד צירוף משה כחלון לליכוד?
"אני נגד מיזוג מפלגות. הליכוד הוא מותג חזק שהוכיח שהוא עומד בפני עצמו, רצנו נגד איחוד של כמה מפלגות יחד וניצחנו. אם כחלון ואנשיו רוצים להתפקד לליכוד אז שיהיה להם בהצלחה. כל מי שרוצה להתפקד לליכוד רשאי לכך ויכול להתמודד בפריימריז. זה מה שיהיה גם עם כחלון ועם ליברמן במידה וירצו".



מה דעתך על סמוטריץ' שרוצה לנהל את המדינה עם שני מנדטים מתוך איחוד מפלגות הימין?
"צריך לומר גם לסמוטריץ' וגם ליברמן. זו הפעם הראשונה בה הליכוד מרכיב קואליציה כששאר חברותיה עם מספר חד ספרתי. אני מקווה שהדרישות יהיו פרופורציונליות. אנשים צריכים להיות על הקרקע".