ועדת הבחירות המרכזית הבהירה היום (ראשון) כי היא "רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש", לפיו היו אי סדרים בספירת הקולות במעטפות הכפולות. "החל מיום רביעי, ה- 10.4.19, מיד לאחר יום הבחירות החלו הנציגים הבכירים ביותר בימין החדש לעמוד בקשר עם בכירים בוועדת הבחירות המרכזית לצורך בירור טענותיהם. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, התיר באופן חריג ולפנים משורת הדין, לנציגי הימין החדש לעיין בחומרים מהקלפיות המיוחדות"' נמסר מהוועדה. 
ספירת הקולות במעטפות הכפולות. צילום: יניר קוזין

"זאת ועוד, כל פנייה של נציגי הימין החדש, בכל אמצעי שהוא, נבדקה מיד עם קבלתה ומבלי להידרש לפורמליסטיקה וטפסים. לנוכח כל זאת, הוועדה רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש, לפיו היו אי סדרים בספירת הקולות המיוחדים, ואת אי ההכרה בניסיונותיה של הוועדה להעמיד לרשותם את המידע הנדרש". 

כזכור, בסוף השבוע פרסמו בימין החדש את ההודעה הבאה: "התוצאות שפורסמו אינן סופיות, ואנחנו ממשיכים להילחם. אנו מצפים מהתקשורת לגלות קצת יותר רצינות בדיווחיה. השופט מלצר כותב מפורשות, שחור על גבי לבן: ״אלו אינן התוצאות הרשמיות שיפורסמו בתאריך 17.04.19. מדובר בפרסום תוצאות ביניים שעוד כפופות לשינויים והתאמות״. כפי שאמרנו, אנחנו לא מוותרים".

 השופט חנן מלצר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
השופט חנן מלצר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

"לאורך היום הוקם במטה המפלגה חמ"ל שריכז כ-1,000 כשלים וליקויים בהליכי ההצבעה. מיד בתחילת השבוע נקבל לידינו את הפרוטוקולים ומאות המתנדבים שלנו ישוו אותם לתוצאות הממוחשבות. כמו כן, נטפל בכל אי הסדרים הקיצוניים שהתגלו בספירת המעטפות הכפולות. נקבל את הכרעת הבוחר, אך לא נוותר עד שנדע מה היא באמת". 



לאחר המתנה ארוכה ודרישת פוליטיקאים מימין ומשמאל שלא לפרסם את התוצאות עקב אי סדרים בספירה, פורסמו ביום רביעי תוצאות האמת של בחירות 2019 - והן משאירות את הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד מחוץ לכנסת ה-21.