פחות משבוע לאחר החירות, פנייה הוגשה היום (ראשון) לנשי המדינה ראובן ריבלין, בבקשה שלא להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה, זאת בשל האישומים העומדים נגדו בשלושה תיקים. במכתב ששלח עו"ד שחר בן מאיר לנשיא, הוא פורס בפניו את הסיבות בגינן נתניהו אינו יכול לכהן כראש ממשלה, וקורא להטיל את הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר מהליכוד.
"אין כל מניעה להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר המשתייך לסיעת הליכוד, ובלבד שלא דבק בו פגם הקשור בטוהר המידות", כתב עורך הדין.
עוד הוסיף בן מאיר: "הנני סבור, בכל הכבוד הראוי, כי הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על מר נתניהו, תהיה בלתי סבירה באופן קיצוני. זוהי שעת-חירום משפטית ומוסרית, ומן הדין ומן הצדק כי הנשיא יהיה עמוד האש אשר יעמוד בראש המחנה. לא מדובר במחנה פוליטי, אלא מחנה ערכי-מוסרי, שאינו מבחין בין ימין ושמאל, אליו משתייכים כל עקרונות היסוד עליהם מושתת חברה הגונה וצודקת. אני מקווה ומאמין כי כבוד הנשיא יפעל, אפוא, על פי אמות אמידה המושרשות בדין, ויימנע מהטלת תפקיד הרכבת הממשלה על מר נתניהו". 

לפי חוק יסוד הממשלה, מרגע שתוטל מלאכת הרכבת הממשלה יעמדו לרשותו של הנבחר 28 ימים למילוי המשימה. אם תידרש ארכה לתהליך, בסמכותו של הנשיא להעניק לנבחר 14 יום נוספים. סדר ההתייעצויות: מחר, 15 באפריל, יגיעו הסיעות הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, חד"ש־תע"ל והעבודה וימסרו לנשיא את המלצותיהן. מחרתיים יגיעו הסיעות ישראל ביתנו, איחוד הימין, מרצ, כולנו ורע"מ־בל"ד. בסיום ההתייעצויות יזמן אליו הנשיא את הח"כ שעליו המליצו מרבית סיעות הבית ויטיל עליו להרכיב ממשלה.