פחות משבוע לאחר הבחירות, בהן לא הצליח לסחוף את בוחרי הימין ולנסות להרכיב ממשלה, יו"ר כחול לבן בני גנץ, אומר כי הוא בטוח שיגיע לראשות הממשלה במהלך חייו הפוליטיים. "זה השבוע הראשון ב-52 שבועות בשנה, 520 שבועות לפניי. אני אשרת את כל עם ישראל, את אלו שהצביעו לי ואלו שלא. חובתי כראש האופוזיציה לעמוד לטובת כולם. יום אחד בטח שאהיה ראש ממשלה", אמר גנץ בראיון לאילנה דיין ששודר הערב (ראשון) בתוכנית עובדה בערוץ 12.

"השאלות הגדולות הן בסדר גמור בעצם החבירות ולהקים את כחול לבן", אמר גנץ, "אני בטוח שעשינו גם לא מעט טעויות בדרך". בתשובה לשאלה "של מי היה הרעיון לנאום נאום ניצחון", הדגיש גנץ את מה שהוא הגדיר כהישג חסר התקדים של "כחול לבן, וציין את כמות המנדטים הגבוהה למרות גילה הצעיר של מפלגתו.

בדיעבד זה היה טעות לנאום את הנאום הזה?
"זה לא היה ממש פזיז אבל בהסתכלות לאחור וביושר היה עדיף להוריד שני טאקטים".

יש משהו שהיית לומד מבנימין נתניהו? 
"כן ולא. נתניהו עם ניסיון פוליטי רב שנים. לי אין 23 שבועות ולו יש 25 שנים, אני לא יודע להשוות את זה. הוא יודע לנהל קמפיינים בצורה טובה, את זה הייתי שמח ללמוד ממנו. לרדת למקומות שאליהם הוא ירד - בשום פנים ואופן לא. נתניהו בעניין הזה חרג, הוא כראש ממשלה, לדעתי הצנועה, לא יכול לעבוד בשיטת 'קודם כל ננצח אחר כך נעשה בקרת נזקים'. יש לו אחריות למדינה, הוא עשה עוד קצת בשביל לשסות אותה. חבל מאד שהוא עשה את זה". 

בדיעבד אתה מוכן למחוק רגע בקמפיין?
"לא, בנאום השני אני חושב שהחמצתי שם את הפסקה הראויה שהוא קיבל ממני לאורך כל סט הנאומים שלי, תמיד כיבדתי את נתניהו ותמיד דיברתי על שלום לא וויתרתי לא על זה ולא על זה. וכאמור בליל הבחירות עצמו".
 
 

השאלה אם אתה מסוגל להביט בתוצאות של הבחירות ולומר בסופו של דבר הציבור אמר חזק וברור - האיש הזה ראוי לנהל את המדינה?
 
"העם בחר ב-35 או 36 מנדטים בבנימין נתניהו, ואנחנו במידה כזו או אחרת בשוויון והגוש אומר את מה שהוא אומר. מה שברור לי שהעם אמר משהו אחר. העם הגדיל את הגוש שלנו קצת. הקטין את הגוש שלו ובעיקר, התייצב מאחורי משו שהוא מזהה כאלטרנטיבה שלטונית, תקווה, משהו שיכול להכניס שיח חדש". 

נגיד שלושה וחצי חודשים של טירונות מואצת בפוליטיקה, יש משהו שהבנת שלא היה לך מושג קודם?
"הכי הכי מדהים אותי, זה הקלות ששקרים עפים לאוויר. זה פשוט בלתי נתפס. אני לא רוצה להחיות שקרים מתים מקברם אבל לאורך כל הדרך קופץ זיוף, עיוות אחר, שקר אחר. הדבר השני שהפתיע אותי לטובה, אחד זה  האימפקט של ההישג, הוא גבוה ממה שחשבתי לאורך הדרך. עשיתי נאום אחד - טאק הסקרים, מעין מעליות באמת מטורפות. והכי יפה להסתובב בארץ ולפגוש את האנשים, אלה שאוהבים אותך זה קל, וגם אלה שפחות אוהבים אותך אבל עדיין באים, בדרך כלל, בכבוד בהערכה שהם הביעו ושאני מעניק להם בחזרה. אני הולך לשרת את כל עם ישראל ואת כל החברה בישראל חובתי כראש האופוזיציה ובכל תפקיד שאהיה בו לעמוד".

אתה מאמין שאתה תהיה ראש ממשלה?
"אה, יום אחד בטח שאני אהיה ראש ממשלה".

אתה בטוח בזה? 
"מאה אחוז".
 
"אתה בטוח שהמסגרת הזו, כחול לבן, תשרוד את הקדנציה הזאת?
"המסגרת כחול לבן היא כבר מתארגנת על עצמה, היא ממשיכה, תני לנו את הקרדיט, יצאנו לדרך תוך כדי תנועה, עכשיו נסדר את השורות, נקיים סדנאות, יש לנו בדיוק את אותו סדר יום". 
 
אתה מבין את הספקנים, שלהחזיק את הדבר הזה באופוזיציה זה כמעט בלתי אפשרי. 
"אני חושב שאת מכירה את אבא שלי, הוא לא היה נביא, אני לא בן נביא , מה שלא אמרו קרה בינתיים הפוך. הדבר היחיד שלא הצלחתי זה להרכיב כרגע ממשלה, מי הביא 35 מנדטים? נתניהו אחרי כל שנותיו הגיע ל-35 מנדטים כשהוא שוחט את המחנה שלו. 36 מנדטים סליחה, ואני מגיע, הצנוע, מבחוץ, לא מבין בפוליטיקה, מצליח לחבר אנשים, מדבר לרחוב, תוך כדי יורדים למקומות הכי נמוכים שיש, ובכל זאת, קם בבוקר, 35 מנדטים. יש לי עוד עבודה קשה מאד ואני מעדיף לא להסתכל מה יהיה עוד ארבע שנים. אני מעדיף לבוא ולשרת את עם ישראל. אני הבטחתי שאעשה אחרת, עשיתי אחרת ואני אעשה אחרת".