במפלגת כחול לבן קיוו לנהל את המדינה, אבל ייאלצו כנראה להסתגל כעת למעמדם כמפלגת אופוזיציה. במפלגה מתכוונים לשבץ את “שלישיית הגנרלים” שלה ואת ח”כ יאיר לפיד בוועדת החוץ והביטחון היוקרתית.



בשל גודלה של הסיעה, 35 חברי כנסת, אמורה כחול לבן לקבל כ־13 מקומות בוועדת החוץ והביטחון וכן את ראשות כמה ועדות משנה חשאיות שלה. במפלגה מעריכים כי מלבד בני גנץ, גבי אשכנזי, משה (בוגי) יעלון ויאיר לפיד, גם אלוף במיל' אורנה ברביבאי תשובץ בוועדה. עוד מסתמן כי חילי טרופר יהיה יו”ר סיעה, אם כי נבחנת גם אפשרות ליו”ר סיעה כפול. במקרה כזה עשוי איש יש עתיד, ח”כ עופר שלח, להמשיך בתפקיד שמילא בכנסת היוצאת.



יו”ר כחול לבן בני גנץ מיועד לקבל לידיו את תפקיד יו”ר האופוזיציה במקומה של שלי יחימוביץ. במפלגה מתכוננים להעביר לידיו את התפקיד באופן מסודר לאחר השבעת הכנסת, ב־30 באפריל. התפקיד יקנה לגנץ רכב שרד, לשכה גדולה, שכר גבוה יותר מאשר לחברי כנסת “רגילים”, מאבטחים צמודים מהיחידה לאבטחת אישים בשב”כ, זכות לנאום במליאה מיד לאחר כל נאום של ראש הממשלה וזכות השתתפות בטקסים ממלכתיים רשמיים. אך אולי הדבר המשמעותי ביותר שיקבל הוא תדרוך חודשי בענייני חוץ וביטחון מראש הממשלה.



עוד הוחלט כי את תפקיד דובר הסיעה ימלא רועי קונקול, שבקדנציה היוצאת היה דובר סיעת יש עתיד בכנסת. בינתיים החלו חברי הכנסת של כחול לבן במבצע לגיוס יועצים פרלמנטריים, שלושה לכל אחד, ודוברים אישיים. מטעם כחול לבן יכהנו בכנסת 24 חברות וחברי כנסת חדשים. למענם מתכוונת הסיעה לערוך השתלמות מיוחדת בנושא פרלמנטריזם, ממשל, חקיקה, תקציב המדינה וכו’ לאחר השבעת הכנסת ה־21.