לאחר שאמש נודע רשמית כי מפלגת הימין החדש לא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות, ועל כן לא תשב בכנסת הבאה, היום (רביעי) התראיינה מספר שלוש במפלגה, אלונה ברקת, לכאן ב', וסיפרה על התחושות של אחרי התוצאות. "אני בטוחה שהיו טעויות בדרך, אנחנו עבדנו מאד קשה", אמרה ברקת, והוסיפה בהמשך כי "עכשיו יש לי שאיפה ללכת לחופש ולנקות את הראש". 

אם נחזור לשלישי שעבר, דקה לפני המדגמים לכמה מנדטים את מצפה? 
"מכיוון שאני חיית שטח אני ראיתי את הבעיות כבר ביום עצמו והאמת שגם לפני כן, כי צריך לומר שברגע שנוצרו שתי מפלגות גדולות - בני גנץ עם השמאל ונתניהו עם גוש הימין, הבחירות היו 'כן ביבי לא ביבי'. ראיתי את הסחף. לא ידעתי שלא נעבור את אחוז החסימה, אבל כן הרגשתי סחף. אני פועלת באזורים בהם הליכוד מאוד חזק וראיתי את המצוקות של האנשים 'חייבים להציל את הליכוד חייבים להציל את שלטון נתניהו'".  

"אני שמחה להיות במדינה בה כל אדם מצביע לפי צו מצפונו", הוסיפה ברקת. "ברגע שהיה איחוד של לפיד וגנץ היה ברור שאנחנו נשלם את המחיר, כי זה הלכה למעשה מה שקרה, רה"מ יצא בהצהרה נרגשת 'בואו להציל את שלטון הימין'. ברגע שהייתה הקריאה של הגוועלד אנשים נלחצו". 
היו לך הצעות אחרות בפוליטיקה?
"כן. אני לא מתחרטת על כלום, זכיתי להכיר שני אנשים מדהימים וציונים. החוויה האישית שלי היתה נהדרת, פרט לתוצאה. כל המסע שעברתי היה מסע מעצים ומלמד".  
נכנסת למפלגה שקמה בין רגע.
"לא היה לנו מנגנון של מפלגה שרצה הרבה שנים, מצד שני היה פה ניסיון אמיץ לומר אמירה ברורה - רוצים שתהיה מפלגת ימין שיהיו בה גם דתיים וגם חילונים. נפתלי ואיילת באו באמת מתוך רצון אמיתי להוביל שינוי, הם לא צריכים את המשכורת, הם באו באמת מתוך רצון אמיתי לבוא ולעשות". 
בנט ושקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


אולי זה היה אמיץ אבל לא נבון פוליטית? 

"במבחן התוצאה זה לא הצליח". 
 

זה היה נכון מבחינתם להתפלג מהבית היהודי? 
"קודם כל קיבלנו 138 אלף קולות, זה אומר שכן היה רצון וכן היתה חשיבות למפלגה שלנו. היו הרבה אנשים שראו בנו פלטפורמה חשובה, זה לא הספיק אנחנו כמובן ניקח את הזמן ונבדוק ונראה מה צריך לעשות".  
את סבורה שנפתלי ואיילת צריכים לחזור למערכת הפוליטית? 
"הם תרמו רבות. הם שני אנשים נהדרים שבאו לעשות ועשו מהפכות. אני כאחת שמסתובבת בשטח נפגשתי עם מורים ומנהלים שדיברו על האיכות והתרומה של בנט למשרד החינוך, והם דיברו על זה בכל כך הרבה אהבה, הם שניהם אנשים חרוצים ומוכשרים".  
אם תתבקשי לסייע לעזור לסגור את החובות, מה תעשי? 
"אני חושבת שהם מסודרים, אני מעדיפה לא להיכנס לזה. יש לי שאיפה ללכת לחופש כרגע ולנקות את הראש".

את נשמעת ממש מאוכזבת
"אני מאוכזבת כי נתנו את כולנו, אבל גם נהניתי מהחוויה שעברתי. אני לוקחת את הדברים הטובים שעברתי, ברור שיש אכזבה אבל הכל בסדר. אני מברכת את הליכוד ומקווה שהם יצליחו למען ישראל, אני מקווה שהם יעשו הכי טוב שהם יכולים. בסוף זה חשוב לכולנו שתהיה ממשלה איכותית שתתרום".