ח"כ דוד ביטן (ליכוד) אמר הבוקר (ראשון) כי הוא רוצה להיות שר בממשלה הבאה למרות ההמלצה להעמידו לדין, מפני שלא נמנע מיו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר, למרות ההמלצה לאישום נגדו. בראיון עם יואב לימור ב-103FM, אמר יו"ר הקואליציה לשעבר כי הוא לא ירצה בשום תפקיד אחר אם לא יתמנה לשר. 
"הממשלה תקום, רק יהיה לחץ עד הרגע האחרון. אני לא כל כך מבין למה. כל המפלגות מבקשות כמעט את כל מה שהיה להם קודם, למרות שהם קיבלו פחות מנדטים ולכן הדברים ברורים מראש", אמר ח"כ ביטן.

אני מניח שליברמן יחזור להיות שר הביטחון אך מה עושים עם חוק הגיוס שפירק את הממשלה בדצמבר?
"חוק הגיוס ניתן לפתרון. גם החרדים לא מבקשים שינויים מהותיים. חובת הגיוס תישאר קיימת וגם המכסות. לדעתי תיפתר הבעיה. לפי חוק הגיוס המקורי, אם אחרי שלוש שנים לא עומדים במכסות החוק מתבטל. הם מבקשים למתוח את זה עוד יותר ושהקנסות לא יהיו כמו שהם היום. אם יפתרו את הבעיות הללו אני מאמין שהבעיה תיפתר. עדיין, המהות קובעת".
איזה עוד תיקים סגורים לדעתך חוץ מליצמן במשרד הבריאות ודרעי במשרד הפנים?
"הבעיה העיקרית כרגע היא עם משרד המשפטים אך אני מאמין שגם לזה ימצאו פתרון. ייתכן שיתנו לסמוטריץ' תפקיד הרבה יותר טוב ממה שהיה לו. יש היום משרדים טובים מאוד שאפשר לתת לו אותם".


יריב לוין יהיה שר המשפטים?
"נראה לי שזה מה שראש הממשלה רוצה. שר המשפטים צריך להבין שלא מדובר רק ברפורמות במשרד המשפטים. שר המשפטים הוא יו"ר ועדת השרים לחקיקה. שזה הברומטר של כל הפעילות הפרלמנטרית והממשלתית. תפקיד כזה חייב להישאר בידי הליכוד. זה תפקיד מאוד משמעותי בפעילות של הממשלה והכנסת".
והעובדה שזה עלול להיתפס כקריאת תגר על מערכת המשפט?
"הצעקה גדולה מדי ומעבר למה שיהיה בפועל. הפעילות העיקרית שלנו במשרד המשפטים היה מינוי שופטים לבית המשפט העליון עם איילת שקד. אותנו לא מעניין מי יהיה שר המשפטים אלא פסקת ההתגברות. גם לזה בית המשפט העליון מסכים והוויכוח הוא על מספר המנדטים שנדרש כדי לתקן חוק. מעבר לזה הרבה רפורמות לא יהיו. לשרת המשפטים היה מזל גדול בכך שלשכת עורכי הדין שיתפה איתה פעולה. לא יודע אם זה יקרה בממשלה הבאה".
דוד ביטן יהיה השר בממשלה הבאה?
"אני מבקש להיות שר כי אני רואה שלא מונעים מדרעי להיות שר. אני מצפה מראש הממשלה שיעמוד בהבטחה שלו. כל התפקידים שעשיתי בארבע השנים האחרונות היו על הצד הטוב ביותר".
סביר שתהיה שר למרות החקירות על ראשך?
"אם ליצמן ודרעי יכולים גם אני יכול".
אריה דרעי, יעקב ליצמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אריה דרעי, יעקב ליצמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
דיברת על כך עם רה"מ?
"שלחתי לו מסרים".
אם לא שר, תהיה יו"ר הקואליציה?
"לא. אם אני לא שר אז אני לא רוצה שום תפקיד. אנשים צריכים לעמוד במה שהם אומרים, אני לא חוזר אחורה וחושב שמגיע לי".
יכול להיות שבסופו של הגלגל אנשי הליכוד שוב ימצאו את עצמם ממורמרים?
"הם כבר בתחילת הגלגל ממורמרים. אבל צריך להבין שמה שחשוב זו היציבות השלטונית. עם כל הכבוד, קודם כל הקמת ממשלה".
כחלון חובר אליכם או שזה סתם ספין?
"הוא רוצה לחזור וגם הליכוד רוצה אותו השאלה היא שאלת המחיר ואיך עושים את זה".
והוא יהיה שר האוצר?
"אם הוא רוצה – הוא יהיה".