למרות שהמערכת הפוליטית נמצאת כמעט בשיתוק בעקבות החג וחול המועד, מסתמן כי בליכוד כבר עובדים בקצב על מנת להספיק את טווח הזמן שיש להם על מנת להרכיב את הממשלה החמישית בראשותו של בנימין נתניהו. מי שהתייחס למספר נושאים פוליטיים ומדיניים, הוא השר צחי הנגבי, שאמר היום (שני) בראיון ב"כאן" ב' כי הוא מצפה מהמפלגות הקטנות לזכור שכולן קיבלו פחות מסך המנדטים של הליכוד. 
 
תחילה התייחס לתוכנית האמריקאית שצפויה להגיע באזור חודש יוני: "פתאום אחרי המון שנים, כמעט 50 שנה, שהמדיניות היתה לכונן מדינה פלסטינית, סוף סוף יש משטר שלא מקבע את עצמו על משהו שלא נקבל לעולם. אני לא בטוח שהם אימצו את זה סופית, אבל הם היום מחפשים חלופות יותר ריאליסטיות. 

על הסנקציות: "ההודעה הרשמית היא שהחל מהשניים במאי לא יהיו עוד פטורים מהסנקציות, זה מוקד ההכנסה האיראני לאורך שנים, ואם לא יהיו להם קליינטים, הם יקרסו לחלוטין. התהליך הזה ייקח זמן, המשמעות וההשלכות והרגע שבו זה מגיע על השפעה ישירה על כל בית ובית, אז צריך להחזיק מעמד. השאלה היא מה יהיה אח"כ, אם טראמפ יישאר, או שהדמוקרטים יחליטו להחזיר אותם. זה ממשיך להיות הגוף הבעייתי ביותר במזרח התיכון".
 

על המצב בדרום אמר: "עדיין אין הסדרה, אבל אפשר לחלק את ההיסטוריה הקצרה לשלוש וחצי שנים שקטות שהיו מאז צוק איתן. בחודש מרץ שעבר, הפלסטינים התחילו להשית סנקציות על אחיהם בעזה, וכתוצאה מכך החל מסע התרסה גדול מאוד. זה הסתיים לפני מספר שבועות בהבנות שהמצרים הם אלה שאימצו והפכו לשושבינים שלהם. הפלסטינים הבינו שהם לא מצליחים לעשות משהו כשהם מתים על הגדר. היינו רוצים לשים קץ שם, אבל כל סוגיית השבויים והנעדרים היא עדיין דרישה שקיימת מבחינתנו. אני שמח שהפלסטינים הבינו שדרך של רגיעה יהיה מצוין, שקט ייענה בשקט". 
על המשא ומתן הקואליציוני: "אנחנו נמצאים בחול המועד, היתה אתמול פגישה שהיתה מוצלחת עם ליברמן, יש מגעים מאחורי הקלעים. המירוץ החל, יש לנו שלושה שבועות. זה מאוד צפוי, אלה הימים שבהן מפלגות קטנות מנצלות כל שביב של סיכוי לקבל את הדרישות שלהם. זאת טיבה של קואליציה, כולם יודעים שהציבור העניק כוח עצום לליכוד, זה יותר מכל המפלגות יחד שבקואליציה, אז אני מניח שיש הצהרות שניתנות לצורך משא ומתן, אך בחדר חדרים מגיעים להרמוניה.
על השתתפותו של נתן אשל: "התגובה הטובה ביותר היא מהמישנה ליועמ"ש שדחה את הבקשות שיפסיקו את עבודתו. על רקע משא ומתן בין מפלגות, הביקורת היתה מופרכת".
על התפקיד הבא שלו בממשלה סיכם ואמר: "ראש הממשלה עדיין לא מתייחס לאיוש בליכוד, כי צריך לבנות קואליציה, ורק לאחר מכן עליו להמשיך ולשוחח עם הליכוד. בכל מקום שייבחר לשים אותי אקבל. למדתי שאין מלאכה שאינה מכבדת את בעליה".