ח"כ בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) התייחס הבוקר (שלישי) למשא ומתן הקואליציוני ולדיווחים על קרע בינו ליו"ר המפלגה רפי פרץ. "פרץ ואני מתואמים ביומיים האחרונים ברמה של כמה שיחות טלפון ופגישות. שוחחנו שלוש פעמים אתמול. אין בינינו קרע", אמר סמוטריץ' בגל"צ, "רשימת הדרישות לא עלו בשיחה שלנו. יש אנשים בסביבתו של נתניהו שמנסים לתדלק את הפיצול ביני לפרץ". 
עוד הוסיף סמוטריץ': "יש כאן ספין של התקשורת וגם של בעלי עניין מהשמאל. אני והרב רפי פרץ מתואמים לחלוטין. אנחנו עומדים על הדרישה לקבל את תיקי החינוך והמשפטים. אני לא מציב תנאים אבל כולם יודעים שאנחנו מספיק רציניים עם הדרישה הזו. הדרישות הקואליציונית מתואמות לחלוטין ביני לבין פרץ. יש צוותי משא ומתן שעובדים על כך הרבה מאוד זמן. הדברים שנאמרו על הסכסוך נאמרו מפי עסקנים קטנים. אצל הרב רפי אין כלום".

לקראת פרסום “עסקת המאה” של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ, באיחוד מפלגות הימין דורשים לגבש במסגרת ההסכם הקואליציוני עם הליכוד עקרונות קווי יסוד מוסכמים בנושא - וכן הסכמה בכתב שלא יבוצעו נסיגות בעקבות התוכנית האמריקאית. אתמול ניסחו באיחוד מפלגות הימין את דרישותיהם הקואליציוניות לקראת תחילת המשא ומתן עם הליכוד בשבוע הבא. במפלגה לא מסתפקים רק בעיגון סעיף נגד נסיגות, אלא דורשים גם להחיל את הריבונות הישראלית על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, ברוח הדברים שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באחד הראיונות במערכת הבחירות.
 
עוד תדרוש המפלגה לבטל את המינהל האזרחי, לבטל את חוק תוכנית ההתנתקות ולהקים רשות הסדרה להתיישבות ביו”ש במקום צוות היישום שבמשרד ראש הממשלה. כמו כן, תדרוש המפלגה של הרב רפי פרץ וח”כ בצלאל סמוטריץ’ לקבל לידיה את האחריות על החטיבה להתיישבות ואת המשך האחריות על הרשות להסדרת הבדואים ועל רשות השירות הלאומי.
 
בתחום החקיקה תדרוש המפלגה להעביר את פסקת ההתגברות ולתקן את חוק החסינות על פי הגרסה שהייתה נהוגה בכנסת עד 2005 - כפי שח”כ סמוטריץ הצהיר לאחרונה מספר פעמים. התיקון שמציע סמוטריץ' יחזיר לקדמותו את המצב שבו כל ח”כ זכאי לחסינות אוטומטית. אם היועץ המשפטי לממשלה יבקש את הסרת החסינות לצורך הגשת כתב אישום והעמדה לדין, יהיה צורך להשיג לשם כך רוב בוועדת הכנסת ואחר כך גם במליאה. התיקון, אם יאושר, יאפשר לנתניהו להתחמק מהעמדה לדין לאורך כל תקופת כהונתו.
 
במפלגה דורשים גם לשנות את שיטת מינוי השופטים, כך שימונו על ידי הממשלה. בנוסף, הם דורשים לצמצם את סמכויות מבקר המדינה ולא לאפשר ליועץ המשפטי לממשלה להתייצב בבג”ץ נגד עמדת הממשלה. בתחום החקיקה מבקשים באיחוד הימין לקדם את הצעת חוק יסוד לימוד תורה, המעגן לימוד תורה כערך במדינת ישראל, דבר שייאלץ את בג”ץ להתחשב בו אם וכאשר יידרש לדון בגיוס בחורי ישיבות לצה”ל.

עוד דורשת המפלגה להמשיך להקפיא את משכורות המחבלים ולאמץ את דוח השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להקשחה בתנאי המחבלים הכלואים. מבחינת התיקים, המפלגה דורשת באופן חד־משמעי את תיקי החינוך והמשפטים, כשתיק החינוך מיועד לפרץ והמשפטים לסמוטריץ'. דרישות קואליציוניות נוספות הן תקצוב תוכנית עידוד עלייה מצרפת והעברת תוכנית ממשלתית לחיזוק ההתיישבות ביו״ש בתחומי תעסוקה, תעשייה ובינוי.
 
גורמים בליכוד שבו והדגישו אתמול כי תיק המשפטים יישאר בידי הליכוד, ואמרו כי לסמוטריץ’ יוצע תיק שיכון משופר. אולם סמוטריץ’ דחה עד כה את הרעיון. ח”כ עפר שלח (כחול לבן) תקף בחריפות את רשימת הדרישות של איחוד הימין ואמר: “היא נראית כאילו נתניהו כתב אותה”. גם ח"כ יאיר לפיד מתח ביקורת על הרשימה ואמר: "הנהגת המדינה מהליכוד לכהניסטים", ועמדתה של יו"ר מרצ ח"כ תמד זנדברג לרשימת הדרישות הייתה כי "מדובר בהפרת אמונים ברורה".