בימים האחרונים מתנהל המשא ומתן הקואליציוני בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מפלגות גוש הימין, במסגרתו דורשים איחוד מפלגות הימין לקבל לידיהם תיקים בכירים כמו המשפטים והחינוך, כשגם פסקת ההתגברות וחוק החסינות נמצאים על הפרק לפי הדיווחים. המשנה לראש המוסד לשעבר וחבר הכנסת לעתיד מטעם "כחול לבן", רם בן ברק, התייחס הבוקר (רביעי) בגל"צ לממשלה שעתידה לקום והבטיח כי על אף שנראה שראשי המפלגה מעט נעלמו מאז תוצאות הבחירות, הם יהוו אופוזיציה לוחמת.



"אתם תשמעו אותנו בכנסת הבאה", אמר. "אני מקווה שנצליח למנוע כמה מהקטסטרופות שהקואליציה מתכננת לנו. אתם תשמעו את בני גנץ בקרוב מאוד, תראו אופוזיציה מאורגנת ולוחמת היטב, כזאתי שתצליח להגיע להישגים אל מול הקואליציה הקיצונית שמתכננת להפוך את מדינת ישראל למשהו שהיא לא הייתה עד היום. גם מי שהצביע ימין לא חשב שהוא יקבל קואליציה כזו".

לדבריו, "יש לנו כלים פרלמנטרים וציבוריים לפעול. אני מאוד מקווה שחלק מאנשי גוש הימין הם לא עד כדי כך קיצוניים ובסופו של דבר יתעשתו, יצטרפו אלינו ולא יתנו להפוך את מדינת ישראל למדינה שהיא עיר מקלט לעבריינים. כל מי שירצה חסינות מעבירות פליליות יצטרך להגיע לכנסת ומאותו רגע מובטח לו להיות מעל החוק ולעשות ככל העולה על רצונו. אם יש שם מספיק אנשים הגונים שיכולים להתנגד למהלך, נעשה הכל כדי לשכנע אותם".

כוחות משטרה בסרי לנקה. "מחדל אבטחתי עצום". צילום: רויטרס


"הפיגוע בסרי לנקה הוא מחדל אבטחתי עצום"

לאחר מכן, התבקש בן ברק, ששימש כאמור בתפקידים בכירים במוסד, להתייחס לפיגועים בסרי לנקה ולמחדל האבטחתי בעקבותיו יודחו כל ראשי שירותי הביטחון במדינה. "אני לא יודע אם ההדחה תעזור, אבל היה שם מחדל מאוד גדול", אמר. "כשמקבלים התרעות, אתה צריך לקחת בחשבון אם להפוך את המדינה בחג הפסחא לכזו שבודקת אנשים ברחובות ולהתחיל לסגור מלונות. תמיד ההחלטה צריכה להיות על הצד הבטוח. אצלנו זה ככה, ראית דוגמאות כאלו בישראל. היה להם מידע גם על בתי המלון ולא נעשתה שום פעולה, זה מחדל אבטחתי עצום".

"המלחמה בטרור חייבת להיות בשיתוף פעולה בין לאומי, זה חלק מהפתרון", הוסיף. "אין ספק שהיה אפשר למנוע את הפעולה הזו כיוון שהיא הייתה מאוד מורכבת. היו שם שש חוליות, היה צריך להיות קשר ביניהן ותיאום זמנים, היה ארגון מאחורי הדבר הזה. זה לא פעולה של מישהו שקם בבוקר ומחליט לדקור מישהו, ועובדה שגם היו התרעות. היה אפשר למנוע את זה אם היו מאורגנים".

באשר לקישור שערך ארגון דאעש בין הטבח בניו זילנד, בו נהרגו 50 מתפללים מוסלמים, אמר בן ברק כי "זה לא נכון לדעתי. אתה עושה פיגוע ואז נותן לו הצדקה כדי למצוא תירוץ. הפיגוע היה מוצלח, אמרו שזה בגלל רצח המוסלמים בניו זילנד. זה לא קשור, הם מדביקים למה שהם רוצים את הפיגוע, אבל הוא היה מתרחש בכל מקרה, המלחמה בטרור היא מאוד קשה, אבל היא בעיקר מודיעינית והרבה מדינות לא הפנימו את זה. בשביל להילחם בטרור אתה צריך לדעת מה קורה לך בתוך המדינה, יכולות איסוף טובות מאוד בצד האפל ומערכות ניתוח מאוד אינטליגנטיות ושכל המידע יהיה מרוכז במקום אחד".