ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) לראשונה מאז הבחירות עם שר האוצר משה כחלון, במטרה להתניע את המשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה הבאה. כחלון, העומד בראש מפלגת "כולנו", מצפה לשמור על כמה שיותר מהכוח שהיה לסיעתו בכנסת הקודמת - אז קיבל עשרה מנדטים והיה למפלגה הגדולה בממשלה אחרי הליכוד  - אולם הפעם יש בידיו ארבעה מנדטים בלבד. כחלון, ככל הנראה, ידרוש במהלך המו"מ עם הליכוד את תיק האוצר, לצד תיק נוסף לשר הכלכלה אלי כהן.



בתום הפגישה, מסרה לשכת הראש הממשלה כי "הסתיימה הפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר כחלון. הייתה שיחה טובה שעסקה בעיקר בענייני כלכלה. השניים ייפגשו בשבוע הבא".



כחלון, כזכור, הכריז כשעה לאחר הבחירות כי ימליץ על נתניהו בפני הנשיא ראובן (רובי) ריבלין להרכבת הממשלה הבאה, ובכך סתם את הגולל על התקוות המעטות של כחול לבן. למרות זאת, הוא לא מיהר לפגוש את נתניהו, ובליכוד הגדירו אותו בשבוע הראשון שלאחר הבחירות כ"מנותק קשר". 
 

יהיה שר גם בממשלה הבאה? אלי כהן עם משה כחלון. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

 
גורמים שונים בכולנו הדגישו בשיחה עם "מעריב", שפורסמה שלשום, כי הפגישה בין השניים מתקיימת לבקשת נתניהו. יכול להיות שמדובר באסטרטגיה של משא ומתן ואולי בכעס מצד כחלון, שחש היטב את הניסיונות של נתניהו לחסל את מפלגתו באמצעות שאיבת מנדטים בבחירות.
 
בטרם השיחה, בליכוד הרבו לתדרך כי נושא האיחוד בין כולנו לליכוד יעלה במהלכה, כמו גם בשיחות המשא ומתן. זאת, לצד הכחשות של אנשי כולנו, שטענו כי "נושא האיחוד לא עומק כרגע על הפרק".