ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ראשון) עם יושב ראש הכנסת יואל אדלשטיין, ואמר לו כי בכוונתו לתמוך בהמשך כהונתו של האחרון בתפקיד יו"ר הכנסת. אדלשטיין מכהן בתפקיד המכובד, השני בחשיבותו בישראל, מאז החליף את ראובן ריבלין שנבחר לנשיאות המדינה בשנת 2013. בנוסף לכך, נפגש נתניהו עם שר האוצר משה כחלון והשניים דיברו על ענייני כלכלה.



במהלך הכנסת ה-20, התגלעו סכסוכים בין אדלשטיין לנתניהו, בעקבות ענייני פרוטוקול, ריב שהגיע לשיאו לקראת טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. אדלשטיין התנגד לכך שנתניהו יישא דברים בטקס, שעל פי נוהג מנוהל על ידי יושב ראש הכנסת, אך לבסוף הגיעו השניים לפשרה בנוגע לאורך הנאומים שכל צד יישא - פשרה שנתניהו לא עמד בה במהלך הטקס.



למרות זאת, לאחר הטקס יישרו השניים את ההדורים, ואדלשטיין נותר דמות פופולרית בליכוד, לאחר שזכה במקום הראשון בפריימריז במפלגת השלטון. כהונתו של אדלשטיין כיו"ר הכנסת נחשבה למוצלחת, כאשר הוא ניסה להילחם בהתנהגות לא ממלכתית מצד חברי כנסת במשכן.



לאחר הפגישה, בירכה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל את אדלשטיין ואמרה כי היא "מברכת על החלטת ראש הממשלה נתניהו, אין בכנסת ישראל אדם ראוי מיולי להוביל את הכנסת, סמל הדמוקרטיה הישראלית. יולי הוא מנהיג ממלכתי ומנוסה המוסיף כבוד של ממש לרשות המחוקקת הישראלית. בטוחני, כי גם בקדנציה הקרובה יוביל את הכנסת ביד רמה ואחראית". גם סגנית שר החוץ, חברת הכנסת ציפי חוטובלי בירכה את אדלשטיין ואמרה כי היא "מברכת את ראש הממשלה וחברי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על ההחלטה הטובה להמשיך את כהונתו", והוסיפה כי זוהי "התחלה טובה לכנסת ה-21".