יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הערב (שבת) בראיון ראשון מאז פירוק הכנסת, בלילה שבין רביעי לחמישי, כי הוא מסופק מכך שהוכיח ש"מילה זו מילה, ועומדים מאחורי העקרונות וההבטחות". הוא הוסיף: "הליכוד ניהל איתנו משא ומתן אגוצנטרי ומזלזל, כל הסיפור של חוק הגיוס התחיל עוד לפני ההכרזה על הבחירות". ליברמן התייחס לטענות שהשמיעו גורמים בליכוד ובמפלגות החרדיות, לפיהם הוא הציג דרישות דמיוניות במהלך המשא ומתן - "נתניהו ניהל מאחורי גבי משא ומתן עם השמאל ועם אבי גבאי, אני לא עשיתי דברים כאלה מאחורי גבו". לטענתו, נתן אשל פנה למפלגות אחרות, עוד לפני שהחל המשא ומתן הרשמי עם ישראל ביתנו. 
הם ידעו מראש שלא תצטרף לממשלה ולא רצו להיות תלויים רק בך?
נתן אשל הפך פתאום למתקשר וקורא מחשבות? הוא הבטיח שיש לו רכש מ"כחול לבן", אחר כך ניהל משא ומתן עם העבודה מאחורי גבי ואז התברר שמישהו הבטיח לליכוד שניסו לפתות את חברי הכנסת מישראל ביתנו, ולפרק את הסיעה. הידיים שלנו נקיות.


אומרים שפנית לכחלון ואמרת לו חכה אל תחתום עכשיו.
"אנחנו עומדים להגיש תביעת דיבה נגד השר ישראל כץ, הכל שקר וכזב סיפורי עליבאבא. במקרה הזה - סיפורי עליביבי".
ליברמן התייחס לקשרים הטובים שהיו לו עם המפלגות החרדיות בשנים האחרונות. "לא עשיתי דילים עם החרדים והתמיכה שלי במשה ליאון היתה על בסיס חברות אישית", הדגיש, "היתה פה הצטברות של אירועים ומקרים, זה לא התפוצץ ביום אחד: זה החל בחוק המרכולים, גשר יהודית וחרם החרדי על פיניציה. אחר כך היו סיפורים כמו גן החיות התנ"כי". לדבריו, מדובר בשכרון כוח של החרדים, תחושה שהכל פה אפשרי. "במשא ומתן אמרתי שאני מבקש שנוסח חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה, הוא זה שיעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית", ציין ליברמן, "אמרו לי עכשיו יש לך חמישה מנדטים ולנו יש יותר. אני אומר ששינוי ביחסי הכוחות לא מבטלים הסכמים קודמים". 
בבחירות אמרת מי שמצביע לי מקבל ממשלת ימין
"אנחנו המלצנו על נתניהו, לא הבטחנו לוותר על העקרונות שלנו".
"מי שהתנצל בפני ארדואן וטרפד את חוק עונש מוות למחבלים זה נתניהו, מי שביטל פינוי חאן אל אחמר שניהל משא ומתן עם השמאל וגבאי זה נתניהו", הוסיף יושב ראש ישראל ביתנו, "לא משנה לי מי יעמוד בראש ממשלת ימין ולא נסכים לממשלה חרדית - אנחנו נגד מדינת הלכה". הוא נשאל על אמירתו של ראש הממשלה, לפיהן הוא יחשוף פרטים עליו: "לא יודע למה הוא מתכוון, זה לא הסגנון שלי". 

מהצד נראה שזה אישי ביניכם
לא יודע מאיפה הציטוטים, אני אומר את הדברים בקולי ואין לי מקורבים. אני לא מתכוון לנהל קמפיין אישי, אלא רק ענייני. היתה פה כניעה לחמאס ומשלמים להם פרוטקשן.
נניח ונתניהו יוכל להרכיב את הממשלה הבאה. האם תכהן תחתיו? 
אני חוזר ואומר - אין לי עניין אישי איתו, לא סוגר חשבונות עם אף אחד, זה תלוי בקווי היסוד של הממשלה. אם לא יהיה חוק הגיוס בנוסח המקורי אז לא ניתן יד. אם מישהו רוצה להיכנע לחמאס ואחר כך למישהו - זה אחר לא יקרה.
 
רואה עצמך ראש ממשלה בעתיד?
אני רואה עצמי בראש ישראל ביתנו, יש לנו קמפיין לא פשוט וצריך להצליח. לא אמרתי שהחלום להיות ראש ממשלה מסנוור אותי, בוא נעשה אתה מקסימום ונשקול את זה אם נשיג מספיק מנדטים. 
 
מה אתה רוצה לומר לאזרחים?

מי שגרר את המדינה לבחירות זה נתניהו - הוא זה שהחליט על פיזור הכנסת. אני חושב שהוא ידע על מה אני הולך ונתניהו הוא מי שהוטל עליו להרכיב ממשלה. אני לא הייתי נכשל בזה, אלא מקים ממשלה ולכן האחריות היא עליו בלבד.