יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר היום (שני) בישיבת הסיעה בכנסת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נהג ב"אגואיסטיות מוחלטת" בהקדמת הבחירות. גנץ אמר בישיבה כי בניגוד לדיווחים על מחלוקות בקרב מנהיגי כחול לבן על הרוטציה, הם מאוחדים וייאבקו להחליף את נתניהו בבחירות הבאות. ח"כ יאיר לפיד אמר בישיבה כי נוצרה הזדמנות שנייה להקים ממשלת אחדות ללא נתניהו, אותו האשים בניסיון להיות "רודן" כמו נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.  

"אנו ניצבים בפני פארסה אחת גדולה, שערורייה, ביזיון, בדיחה לאומית רעה ששווה ארבעה-חמישה מיליארד שקלים", אמר גנץ. "אזרחי ישראל יודעים שאנו הולכים לבחירות מסיבה אחת: ביבי רוצה להציל את עצמו. הוא יכול היה להחזיר את המנדט לנשיא ואז אני הייתי מרכיב ממשלה. הוא לא עשה זאת כי הוא חייב לעמוד בראש, מחלל בחליל וכולם הולכים אחריו. חייב לחוקק את חוק החסינות ולייצר לעצמו מבצר משפטי גם במחיר של ארבעה עד חמישה מיליארד שקלים".

"יש חמישה מיליארד סיבות שלא להצביע נתניהו. גם את הבחירות הקודמות הקדים בגלל שיקול משפטי פרודצודרלי", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר. "זו בעיני אגואיסטיות מוחלטת שמובילה לטרוף מערכות ארצי. הכל קורה אך ורק על הסעיף הזה. באתי לעצור את הטירוף הזה.  באתי להוביל את כחול לבן בבחירות הקרובות לניצחון. יש בהנהגת כחלון לבן וסיעת כחול לבן שותפות. יאיר לפיד שילם פוליטית על מהלך מהסוג הזה. בוגי וגבי וכולכם מחויבים לניצחון כחול לבן ולפני הכל למדינת ישראל".

בני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי. צילום: מרק ישראל סלם
בני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי. צילום: מרק ישראל סלם
 
"יחד כחול לבן על מנהיגיה תאבק בשביל לנצח ולאחד את העם שאותו נתניהו יפלג. ב-17 בספטמבר אנו ננצח", אמר גנץ. ח"כ לפיד אמר בפתח ישיבת הסיעה: "את הבחירות האלה חייבים לנצח. אם לא ננצח לא תהיה פה דמוקרטיה. הגורל של הילדים שלנו תלוי בזה. קיבלנו מועד ב׳. מכל הסיבות הלא נכונות, קרה הדבר הנכון. ביבי ניסה להקים ממשלת סחטנים וקיצונים שתוציא אותו מהכלא. הוא נכשל. הוא רצה להיות רודן כמו ארדואן, הוא נכשל".

"מדינת ישראל אמרה לו: 'עד כאן. הגזמת. אנחנו לא עובדים אצלך'. יש לנו הזדמנות שנייה. זה לא קורה הרבה בחיים. הזדמנות שנייה להקים ממשלת אחדות לאומית, בראשות בני גנץ, שקודם כל תרגיע. שתקום בבוקר ותלך לעבוד", הוסיף לפיד.