סיעת ישראל ביתנו בראשות יושב הראש אביגדור ליברמן, התכנסה לראשונה היום (שני) מאז הדרמה הפוליטית של השבוע שעבר עם פיזור הכנסת וההליכה המחודשת לבחירות. "התברר שכבר כאשר היינו אצל הנשיא התחילו לחפש לנו תחליפים", אמר ליברמן, "היה ניסיון להביא רכש מכחול לבן. השיא היה שניסו להביא את אבי גבאי ולפרק לנו את הסיעה. לא ניהלנו שום משא ומתן מאוחרי גבו של ראש הממשלה עם מועמדים פוטנציאלים בתוך הליכוד או מחוץ לליכוד".



"מי שרוצה לדעת מה היה מצב הרוח של נתניהו, שיבקש את הקלטת מגבאי", הוסיף ליברמן, "ראש הממשלה אמר אני מחכה לרגע שאוכל לזרוק גט כריתות לאביגדור ליברמן. גבאי בתור שליח ציבור צריך אומץ ולהראות את הסרטון הזה. כדאי מאוד לדייק. אלו העובדות ושכל אחד יגיע למסקנות לבד".

אבי גבאי: קרדיט: יונתן זינדל, פלאש 90


יו"ר העבודה מנגד, הגיב לדברים אלו ועקץ: "מר ליברמן, אני מסכים. בתמורה תגלה לעם ישראל מי ולמה שילם שלושה מיליון דולר למיכל בתך כשהייתה רק בת 21".

ליברמן גם התייחס לדבריו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' על כך שהוא מעוניין להחיל את חוקי התורה במדינת ישראל בתור שר משפטים. "מי שחושב שממשלת הלכה זאת סיסמה תשמעו מה אמר סמוטריץ'. זה כבר לא נער גבעות הזוי. זה מועמד רציני לקבל את תיק המשפטים. נדהמתי כשהוא אמר שהוא רוצה תיק משפטים כדי לנהל את מדינת ישראל על פי משפט התורה. זאת מדינת הלכה בהתגלמותה. את זה אנו רוצים למנוע, לא ניתן לזה יד. אנשים יכולים לחלום שניתן יד להחזיר המצב לימי דוד המלך ושלמה המלך. משפט ישראל לא יכול להיות משפט התורה".

"לשמאל אין שום סיכוי במדינת ישראל", המשיך והוסיף ליברמן, "גם בדור הזה כנראה גם בדור הבא. יש דמוגרפיה ברורה. לכן מי שמצביע לשמאל כולל לכחול לבן זורק את הפתק שלו לפח זבל. להשפיע אפשר רק בממשלות ימין. לכן מי שרוצה להיות גורם רציני בתוך מחנה ימין, לבלום מדינת הלכה וכפיה דתית וללכת בדרך של ז'בוטינסקי, שיצביע ישראל ביתנו".