מספר 2 במפלגת העבודה, חבר הכנסת טל רוסו, הודיע היום (שני) לסיעת העבודה לקראת ישיבת הנהלת המפלגה שתתקיים מחר ב-10 בבוקר, כי הוא החליט לוותר על השריון שהעניק לו היו"ר, אבי גבאי, וכי הוא שוקל להתמודד על ראשות המפלגה. רוסו כתב: "חברות וחברים יקרים, אני מבקש להודיע  בזאת כי החלטתי לוותר על השריון שקיבלתי מיו״ר המפלגה, אבי גבאי בבחירות לכנסת ה-21. מפלגת העבודה היא מפלגה אידיאולוגית חשובה וערכית  מעל לכל שיקול אישי. באתי למפלגה ולפוליטיקה בתקווה לשנות ולהשפיע, ולא להיצמד לכיסא פוליטי. עקב פיזור הכנסת, ויציאה לבחירות חוזרות, אני מוותר כאמור, על מקומי כמספר 2 במפלגה, ואשקול להתמודד על תפקיד יו״ר המפלגה".

יו"ר המפלגה אבי גבאי כתב בטוויטר בתגובה: "טל רוסו הודיע לי שהוא מוותר על השיריון שלו כמספר 2 ברשימה. פגשתי אנשים רבים בפוליטיקה וטל הוא אחד המרשימים שבהם. אדם ערכי וישר שרק טובת המדינה לנגד עיניו".
בתוך כך, חבר הכנסת לשעבר חיים ילין הודיע כי הוא מוותר על השיריון במקום העשירי ברשימה. "‏חברות וחברים יקרים, כרגע הודעתי ליו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי שאני מוותר על השיריון במקום 10. מחר בערב אני טס לילדי שלומדים באוסטרליה, ולחבק את נכדתי הראשונה .חוזר בעוד חודשיים תשמרו לי על העוטף ועל המדינה האהובה", כתב ילין בחשבון הטוויטר שלו.
מוקדם יותר החודש, החליטה הנהלת מפלגת העבודה כי הפריימריז יתקיימו בחודש נובמבר, וכך למעשה הם קיבלו את הצעת היושב ראש, ח"כ אבי גבאי. הקדמת הפריימריז לתפקיד, באה בעקבות הכישלון הצורב בבחירות האחרונות לכנסת, בהן קיבלה המפלגה הוותיקה 6 מנדטים בלבד. 
בפני הנהלת המפלגה עמדו אפשרויות נוספות. ח"כ עמיר פרץ הציע לכנס ועידת בזק שתתכנס ותבחר יו"ר זמני ושהוועידה תקבע את מועד הפריימריז. ח"כ טל רוסו, רצה לקיים את הפריימריז בין החודשים ינואר-מרץ 2020 ואילו ח"כ עמר בר לב טען שאין טען לקיים כעת פריימריז בעקבות המכה שספגה המפלגה בבחירות והציע לערוך אותם סמוך לבחירות לכנסת ה-22. מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, הודיע לפני הדיון, כי ידרוש להשאיר את ההחלטה בידי הוועידה ולא לחסום את התהליכים הדמוקרטיים במפלגה באמצעות החלטה של הנהלת המפלגה.