על רקע שמועות על חזרתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, לזירה הפוליטית, אמר הבוקר (שלישי) ח"כ עמיר פרץ, כי הוא מעוניין בחזרתו של ברק למפלגת העבודה. את הדברים אמר פרץ בתכנית "הבוקר הזה" ב"כאן". 



"רוצה שאהוד ברק יחזור למפלגת העבודה", אמר פרץ. אמש פורסם כי ברק אכן שוקל כאמור לחזור לחיים הפוליטיים, אך לרוץ בראש רשימה עצמאית. בהמשך הראיון הוסיף פרץ כי "אני אינני מועמד לראשות הממשלה. שיהיה ברור, מפלגת העבודה לא יכולה להתנהג ביהירות עם ארבעה ושישה מנדטים ולהגיד 'אנחנו הולכים עכשיו לבחור מועמד לראשות הממשלה'". 



באשר לבחירות יו"ר חדש למפלגה, לאחר התוצאות בבחירות האחרונות, אמר פרץ כי "נתנו הזדמנות בלתי רגילה לאבי גבאי שהיה מועמד חדש במפלגה, ולצערי התוצאות אינן מעידות על כך שזה צריך להיות המבחן היחיד או העיקרי בבואנו לבחור מי יעמוד בראשנו". 



פרץ. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, ברק פרש מהחיים הציבורים בשנת 2013, וסיים קדנציה ארוכה בתור שר ביטחון בממשלת נתניהו. במהלך קדנציה זו, התפצל ממפלגת העבודה שבראשה עמד על רקע חילוקי דעות עם חבריה, והקים את סיעת "העצמאות".



ראש הממשלה לשעבר נחשב לאחד המתנגדים הבולטים ביותר של זה הנוכחי, בנימין נתניהו, ומרבה לבקר אותו על צעדיו ותיקיו הפליליים. לא פעם, מעוררים דבריו של ברק ביקורת עזה בעקבות השימוש ברטוריקה חריפה נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ואף נגד נתניהו עצמו.